MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1501 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Klink skrev (58 minutter siden): Dette er ikke kritikk, kun av nysgjerrighet. Og det er jo en skam å hive halve appelsinen! "Dette er ikke kritikk ... Det er en SKAM" 🫠 I alle dager, alt folk skal bry seg om. 🤦🏻♀️ Halve appelsinen er vel uansett en kraftig overdrivelse. Endret 3. februar 2024 av MariaIsabel 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 3. februar 2024 #1502 Del Skrevet 3. februar 2024 Klink skrev (1 time siden): Spiser hun rundstykker med kun smør og appelsin? og hun kaster jo halve appelsinen! Hun har hvitost liggende på tallerken ved siden av appelsinen og rundstykkene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 3. februar 2024 #1503 Del Skrevet 3. februar 2024 Kokoknit skrev (1 time siden): Veldig trist for Stina! Selv om ordet hun brukte var nedlatende forstår jeg veldig godt følelsene hun må sitte med. Når man føler man gjør alt rett, unngår alt man ikke skal spise/drikke, trener osv… er det superfrustrerende når det likevel ikke klaffer! OG det er kjempeurettferdig at andre som sannsynligvis ikke er trygge omsorgspersoner og har lite forutsetninger for å ta godt vare på seg selv og fosteret under svangerskap har tilsynelatende helt fine svangerskap. Sånn er dessverre verden. Jeg forstår kjempegodt at man kan tenke sånne tanker, og det er også stor forskjell på å mene at man fortjener mer og at man fortjener noe like mye som andre som også kan være en mulig tolkning. Synes hun får ganske mye kritikk for å si høyt noe vi sikkert er mange om å kunne tenke i sårbare øyeblikk. Forskjellen er at hun er en offentlig person. Når hun er på "jobb" er hun nødt til å klare å holde seg for god til å si slike ting. Det er vesentlig forskjell på å tenke noe og å dele det med 100k følgere. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 3. februar 2024 #1504 Del Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (11 timer siden): Så du mener at en sprøytenarkoman med et par voldsdommer fortjener å bli gravid like mye som en stabil, sunn person? Det er helt naturlig å føle bitterhet for det, og jeg er glad hun satt ord på det, da det hjelper meg å høre at jeg ikke er alene med å føle det slik. Dette blir jo sammenlignbart med om man jobber kjempehardt på jobb - flest timer, høyest produktivitet, bidrar mye til et godt arbeidsmiljø, har kommet med flere idéer som har gitt stor gevinst for firmaet osv - også blir den late unnasluntreren forfremmet ... Har man ikke lov til å reagere da? Synes ikke hun er sunn overhodet med overfokus på utseende med botox, fillers og silikon. Hva er sundt med det? Lekker ut gifter i kroppen, men siden hun ikke får rus av det så er det greit. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. februar 2024 #1505 Del Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (14 minutter siden): I alle dager, alt folk skal bry seg om. 🤦🏻♀️ Halve appelsinen er vel uansett en kraftig overdrivelse. "Dette er ikke kritikk ... Det er en SKAM" 🫠 Hahah herregud 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 3. februar 2024 #1506 Del Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (56 minutter siden): Hæ? Jeg forsto ikke hva poenget ditt var med å forklare hva "mongo" er, når det ikke var poenget, derfor spurte jeg hva poenget ditt var ... At det er en gammeldags, nedlatende og respektløs måte å omtale folk med Downs syndrom på, er jeg selvsagt helt enig i. Har en bror med Downs, og folk kan jo bare prøve seg på å kalle han mongo ... Jeg føler ikke egentlig at vi er uenige her? Beklager at jeg kalte deg spydig hvis du ikke mente å være det! Hele poenget mitt var at "mongo" er en forkortelse for "mongoloid", IKKE en forkortelse for Downs. Uansett er dette langt utenfor trådens tema, så vi har sporet kraftig av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 3. februar 2024 #1507 Del Skrevet 3. februar 2024 FruRosa skrev (3 minutter siden): Beklager at jeg kalte deg spydig hvis du ikke mente å være det! Hele poenget mitt var at "mongo" er en forkortelse for "mongoloid", IKKE en forkortelse for Downs. Uansett er dette langt utenfor trådens tema, så vi har sporet kraftig av. Trodde mongoloid var gammelt ord for downs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1508 Del Skrevet 3. februar 2024 FruRosa skrev (3 minutter siden): Beklager at jeg kalte deg spydig hvis du ikke mente å være det! Hele poenget mitt var at "mongo" er en forkortelse for "mongoloid", IKKE en forkortelse for Downs. Uansett er dette langt utenfor trådens tema, så vi har sporet kraftig av. Tror vi snakket litt forbi hverandre, men ja, dette ble en kraftig avsporing. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 3. februar 2024 #1509 Del Skrevet 3. februar 2024 Spyflua skrev (1 time siden): Det sier mer om din omgangskrets enn du skulle tro. Oi så tøff da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 3. februar 2024 #1510 Del Skrevet 3. februar 2024 Glufseguri skrev (1 time siden): Om hun tenker at hun er så sunn at hun burde få reproduktive fordeler så ja🙄 Haha touché ! 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 3. februar 2024 #1511 Del Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (1 time siden): Det er ingen som tvinger deg til å svare meg vet du. Kverna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 3. februar 2024 #1512 Del Skrevet 3. februar 2024 Korsihalsen skrev (16 minutter siden): Trodde mongoloid var gammelt ord for downs Det er det! Og "mongo" er forkortelsen, ofte brukt på en nedlatende måte. "Er du helt mongo?" Poenget med diskusjonen var at vedkommende jeg siterte ordla seg på en måte som gjorde at jeg trodde hun mente "mongo" var en forkortelse for ordet "downs". Men nok avsporing nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. februar 2024 #1513 Del Skrevet 3. februar 2024 Melus skrev (1 time siden): Er det nøye hva hun spiser da? 😄 Ikke for oss, men hun mener det er det for henne. Hun snakker om det daglig og er sint på egen kropp fordi hun ikke blir gravid på tross av at hun er så sunn. 😊 Men da er det merkelig å spise ultraprosseserte ferdigrundstykker med ultraprossesert margarin på til frokost. Og til middag har hun vist at det går i ultraprosseserte ferdigretter fra Fjorland da også. Fjorland er ikke det verste av ferdigmat, men hun liker best pastarettene uten kjøtt og grønnsaker (altså næring). Av søtt spiser hun godteri laget på kunstige ingredienser. Hun har også drukket sykt mye Redbull frem til... en uke siden? Kroppen full av botox og restylane. Og silikon. Lag på lag med sminke og parfymerte produkter. Høres dette sunt ut? Huff, tenk at jeg har sett så mye av det der. Jeg elsker jul og syntes det var koselig å følge med da hun pyntet til jul. Ble lei etter en stund men fulgte noen uker. Og har tittet innom sporadisk. Mye den siste tiden da jeg leste at hun var gravid. Hun snakker mye om dette med maten hver dag så det er jo derfor jeg vet, men likevel teit å vite så mye. 🤣🤣🤣 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 3. februar 2024 #1514 Del Skrevet 3. februar 2024 Blåttvann skrev (12 minutter siden): Hun snakker om det daglig og er sint på egen kropp fordi hun ikke blir gravid på tross av at hun er så sunn. 😊 Men da er det merkelig å spise ultraprosseserte ferdigrundstykker med ultraprossesert margarin på til frokost. Og til middag har hun vist at det går i ultraprosseserte ferdigretter fra Fjorland da også. Fjorland er ikke det verste av ferdigmat, men hun liker best pastarettene uten kjøtt og grønnsaker (altså næring). Av søtt spiser hun godteri laget på kunstige ingredienser. Hun har også drukket sykt mye Redbull frem til... en uke siden? Kroppen full av botox og restylane. Og silikon. Lag på lag med sminke og parfymerte produkter. Høres dette sunt ut? La oss gjøre et tankeeksperiment; Om hun hadde hatt utseende til noen a la Else Kåss Furuseth, vist fram det samme daglige kosthold OG klaget over at hun ikke ble gravid; tror dere ikke kommentarene ville rennet over med «din egen skyld/ta ansvar»? Men fordi hun er slank så er hun automatisk sunn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. februar 2024 #1515 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Glufseguri skrev (29 minutter siden): La oss gjøre et tankeeksperiment; Om hun hadde hatt utseende til noen a la Else Kåss Furuseth, vist fram det samme daglige kosthold OG klaget over at hun ikke ble gravid; tror dere ikke kommentarene ville rennet over med «din egen skyld/ta ansvar»? Men fordi hun er slank så er hun automatisk sunn? Overvekt er forbundet med både å være usunn og det kan føre til vanskeligheter med å bli gravid. Derfor er det ofte en bmi grense for å få behandling for barnløshet og en anbefales å gå ned i vekt. Rundstykker med margarin, gulost og appelsin syns jeg er hysteri å kalle usunt! Å drikke redbull er vel ikke spesielt sunt, men om en holder seg til en stor om dagen så er det innafor anbefalingene for koffein som gravid foreksempel. Å bruke sminke og parfyme er ikke noe som skal føre til infertilitet? Selveste dronninga av operasjoner og fillers, SE , er jo blitt gravid. Endret 3. februar 2024 av Klink 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. februar 2024 #1516 Del Skrevet 3. februar 2024 Klink skrev (45 minutter siden): Overvekt er forbundet med både å være usunn og det kan føre til vanskeligheter med å bli gravid. Derfor er det ofte en bmi grense for å få behandling for barnløshet og en anbefales å gå ned i vekt. Rundstykker med margarin, gulost og appelsin syns jeg er hysteri å kalle usunt! Å drikke redbull er vel ikke spesielt sunt, men om en holder seg til en stor om dagen så er det innafor anbefalingene for koffein som gravid foreksempel. Å bruke sminke og parfyme er ikke noe som skal føre til infertilitet? Selveste dronninga av operasjoner og fillers, SE , er jo blitt gravid. Igjen, poenget er at Stina selv mener hun er så mye sunnere enn andre. Det er hun ikke. Hun har et vanlig kosthold. Og vanlig kosthold er ikke spesielt sunt. Så hva tror hun andre spiser? Mækkærn til alle måltider og 1 kg smågodt til dessert? Glufseguri skrev (1 time siden): La oss gjøre et tankeeksperiment; Om hun hadde hatt utseende til noen a la Else Kåss Furuseth, vist fram det samme daglige kosthold OG klaget over at hun ikke ble gravid; tror dere ikke kommentarene ville rennet over med «din egen skyld/ta ansvar»? Men fordi hun er slank så er hun automatisk sunn? Man ser absolutt at utseende påvirker hva andre mener om deg og det du gjør ja. Vil tro hun hadde fått mer hat om hun var overvektig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 4. februar 2024 #1517 Del Skrevet 4. februar 2024 Blåttvann skrev (1 time siden): Igjen, poenget er at Stina selv mener hun er så mye sunnere enn andre. Det er hun ikke. Hun har et vanlig kosthold. Og vanlig kosthold er ikke spesielt sunt. Så hva tror hun andre spiser? Mækkærn til alle måltider og 1 kg smågodt til dessert? Man ser absolutt at utseende påvirker hva andre mener om deg og det du gjør ja. Vil tro hun hadde fått mer hat om hun var overvektig. Ikke en eneste gang har jeg hørt henne si hun er mye sunnere enn andre (vanlige) folk. Hun hadde en kommentar, i frustrasjon og fortvilelse timer etter å ha mistet, der hun sammenlignet sin egen kropp, helse og livsstil med f.eks sprøytenarkomane, og at det er frustrerende når deres kropp fungerer bedre enn hennes. Selv om hun drikker en Red Bull om dagen (som hun nå også har kuttet ut), så er hun mye sunnere enn en sprøytenarkoman. Jeg fikk aldri noe inntrykk av at hun mente hun var sunnere enn befolkningen generelt. Mitt klare inntrykk, var at hun med "usunne mennesker", snakket om de aller mest usunne menneskene i samfunnet - narkomane, alkoholikere, folk med ekstrem fedme som stapper i seg enorme mengder sukker og junkfood daglig osv. Mange av dem får likevel barn på første forsøk og ved uhell, uten å måtte jobbe for det. Det føles urettferdig når hun selv lever relativt sunt, tar folat daglig, holder seg unna sukker, er i fysisk aktivitet osv. Jeg lever selv hakket sunnere enn henne, men hun lever ikke spesielt usunt - hun har en normalt sunn livsstil. Jeg vet om en voldelig, narkoman, kriminell mishandler, som har 13(!!!) barn. Selvsagt er det frustrerende når jeg og mannen, som lever sunne, fornuftige, ærlige liv, nærmer oss 2 år med prøving og er på andre runde av IVF. Stina er tøff som setter ord på de vanskelige følelsene rundt en kamp som svært mange lider i stillhet. 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 4. februar 2024 #1518 Del Skrevet 4. februar 2024 MariaIsabel skrev (3 timer siden): Ikke en eneste gang har jeg hørt henne si hun er mye sunnere enn andre (vanlige) folk. Hun hadde en kommentar, i frustrasjon og fortvilelse timer etter å ha mistet, der hun sammenlignet sin egen kropp, helse og livsstil med f.eks sprøytenarkomane, og at det er frustrerende når deres kropp fungerer bedre enn hennes. Selv om hun drikker en Red Bull om dagen (som hun nå også har kuttet ut), så er hun mye sunnere enn en sprøytenarkoman. Jeg fikk aldri noe inntrykk av at hun mente hun var sunnere enn befolkningen generelt. Mitt klare inntrykk, var at hun med "usunne mennesker", snakket om de aller mest usunne menneskene i samfunnet - narkomane, alkoholikere, folk med ekstrem fedme som stapper i seg enorme mengder sukker og junkfood daglig osv. Mange av dem får likevel barn på første forsøk og ved uhell, uten å måtte jobbe for det. Det føles urettferdig når hun selv lever relativt sunt, tar folat daglig, holder seg unna sukker, er i fysisk aktivitet osv. Jeg lever selv hakket sunnere enn henne, men hun lever ikke spesielt usunt - hun har en normalt sunn livsstil. Jeg vet om en voldelig, narkoman, kriminell mishandler, som har 13(!!!) barn. Selvsagt er det frustrerende når jeg og mannen, som lever sunne, fornuftige, ærlige liv, nærmer oss 2 år med prøving og er på andre runde av IVF. Stina er tøff som setter ord på de vanskelige følelsene rundt en kamp som svært mange lider i stillhet. Det er kanskje frustrerende, men å si sånne ting er så nedlatende og respektløst. Det er ingen av oss som er bedre enn andre eller fortjener mer enn andre. Det er veldig mange som har store vanskeligheter i livet sitt uten komme med slike kommentarer. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 4. februar 2024 #1519 Del Skrevet 4. februar 2024 (endret) Hyacinth skrev (4 timer siden): Det er kanskje frustrerende, men å si sånne ting er så nedlatende og respektløst. Det er ingen av oss som er bedre enn andre eller fortjener mer enn andre. Det er veldig mange som har store vanskeligheter i livet sitt uten komme med slike kommentarer. Jeg sier meg litt enig med deg her. Jeg forstår frustrasjonen veldig godt, men enkelte ting bør man holde på innsiden og ikke ytre for så mange mennesker. Følelser er helt innafor å ha, men enkelte ting sier man ikke og i alle fall ikke med de ordene hun valgte. Urettferdighet er det mye av i verden, men man blir bitter om man skal fokusere på den og alle andre. Nå ser det ut til at de klarer å gå videre siden de kunne begynne rett på IVF med en gang og det er fint. Vi får ta dette som et litt frustrert utbrudd og håpe at hun får tilbake gangsynet når det har gått litt mer tid. Mennesker i sorg sier mye rart og sårende uten å tenke over det dessverre (betyr ikke at det er greit). Krysser fingrene for at første runde IVF blir suksess for Stina og PF. Endret 4. februar 2024 av *blueberry* 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 4. februar 2024 #1520 Del Skrevet 4. februar 2024 Altsåå, kanskje på tide å gjøre som Elsa og let it gooo? Makan til masing og maning om en liten kommentar sagt i en ekstremt vanskelig og kjip hendelse. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå