HanDerUsynlige Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 I hvor stor grad synes dere kvinner at en mann med en noe uvanlig og til dels plasskrevende interesse gjør ham uaktuell dersom dere selv ikke deler samme interesse? Og at mannen jobber med noe som er nært knyttet til den interessen? For eksempel, å se på film er totalt uinteressant for deg, men mannen har en enorm samling med DVD'er som tar opp samtlige hyller i stuen og jobber som filmanmelder, eller du synes fotball er gørrkjedelig, men mannen har skapet fullt av fotballsaker, har ofte en kamp gående på tv-en og jobber innen fotball. Jeg befinner meg i den situasjonen at singellivet begynner å bli for kjedelig og ensomt, og skulle gjerne kastet meg ut på markedet igjen, men er bekymret for at mine interesser vil falle i usmak hos mange som ikke deler dem (er ikke eksemplene over, bare så det er sagt). Hva er den generelle tankegangen hos dere kvinner i en slik situasjon? Bryr du deg ikke om slike ting? Ville du ha prøvd å sette deg inn i interessen selv for å komme mannen nærmere? Er mannen helt uaktuell for deg om han ikke bytter interesse? Eller ville du i verste fall bare tolerert det? Det hadde vært flott med tilbakemeldinger da det sikkert vil være gode referanser for meg. Menn her på forumet kan også gjerne dele sine erfaringer om de har vært borti noe lignende.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 En hobby av alle slag som tok så mye tid og plass at det ikke ble tid og rom for å pleie forholdet og romantikken hadde jeg ikke holdt ut. Om det er data og gaming er det greit med et par timer om dagen max, men ikke mer. Samme gjelder forsåvidt andre hobbyer også. Selv har jeg en hobby som jeg driver med hver dag, kunne ha vært der hele dagen om det var opp til meg, men har jo en samboer som også skal ha oppmerksomhet og begrenser aktiviteten min derfor til 2 eller max 3 timer og ikke hver dag lenger. Denne aktiviteten krever også skapplass til utstyr og klær for akuratt den aktiviteten, og en stor kasse i boden, men nå er det godt med skapplass til kjæresten også så det har ingen innvirkning på forholdet vårt. Lar det ikke akuratt ligge i stua eller stabler det på soverommet. Anonymkode: 0ee01...a7c
Perle Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 (endret) Har ikke problemer med sære interesser, men ville aldri tolerert reoler med DVD'er, modelltogbaner, ol i noen allrom. Jeg er en særing selv, og samler på mye. Har også masse dyr. Men har et stort hus, stor garasje, atelié, og og flere småhus på tomten som en kan bruke til ulike hobbyer. Jeg har mine plasser, og samboer sine. Tenker at allt koker ned til hvor stor plass man har. Å bo på femti kvadrat med en mann og alle hans "ørteførti" utstoppede rådyrhoder, eller hans tretten salvannsakvarier med sjøsnegler hadde IKKE vært aktuelt. Endret 28. august 2017 av Perle 12
HanDerUsynlige Skrevet 27. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2017 (endret) Takk for svar så langt. Det er ikke snakk om manisk interesse her som krever mye tid og som absolutt må drives med på daglig basis (når jeg tenker over det er det mer "samle" enn "drive med"). Et forhold ville naturligvis for meg fått prioritet over alt annet. Er mest interessens art jeg er bekymret over. Det er ikke noe ekkelt eller perverst altså, regner bare med at relativt få kvinner driver med det samme. Endret 27. august 2017 av HanDerUsynlige Liten rettelse.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 Hva er interessen da? Anonymkode: 0ee01...a7c 2
Gjest supernova_87 Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Jeg ville akseptert at han hadde sin interesse og brukte tid på det, og jeg ville selv prøvd å vise interesse for det. Det er naturlig i en forelskelsesfase, etter hvert ville jeg gjerne ikke vært like interessert hvis det virkelig ikke interesserte meg. Så det hadde ikke vært noe problem. Samtidig ville jeg forventet at vi gjorde ting i lag. Og noen som kun var opptatt av sine egne greier og ikke hadde tid til meg ville vært uaktuelt. Noen som f.eks aldri ville bruke helgene med meg, eller gjøre felles aktiviteter, eller finne på nye ting sammen ville vært uaktuelt. Men da er det ikke på grunn av den andre aktiviteten, men manglende evne til å vise interesse for meg, manglende fellesinteresser og noen som ikke ønsket/evnet å prioritere parforholdet. Jeg blir ikke sammen med noen som synes alt annet er viktigere enn meg og vårt forhold. Det betyr ikke at jeg forventer at han skal droppe alt annet. Men i et parforhold må man bruke tid på partneren og pleie paret, og får ergo ikke like mye fritid som som singel. Hvis man ikke ønsker dette får man forbli singel. Egentlig høres det ut som det absolutt ikke er noen dealbreaker med tanke på at du sier at du vil prioritere parforholdet foran dette. Men blir jo veldig nysgjerrig på hva det er du tenker er så snålt at det ville vært dealbreaker. Hopp i det og si det da vel! Er det frimerkesamling?
SPOCA Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 (endret) Så lenge han respekterer mine interesser, bryr jeg meg egentlig lite. Her er det jeg som har stua full av dvd'er, men heldigvis bryr ikke samboer seg nevneverdig om det. Han har også to store interesser, som han bedriver i sin "mancave". Så lenge jeg ikke må drive med det samme, er det helt i orden for meg altså. Jeg har tidligere vært sammen med en som ikke hadde en eneste interesse, og jeg må si at det var mye mer frusterende enn å ha en samboer som har mange interesser. Jeg har også stort behov for alenetid (ekstremt introvert), så det passer meg ypperlig siden jeg da får rom til å være mye alene, og han får mye tid til å drive med sine interesser. Det som derimot ikke hadde vært greit var hvis hans interesser var viktigere enn meg og forholdet, med andre ord: hvis hans interesser alltid kom i førsterekke. Men det gjør de heller ikke, så da kan han bedrive så mye av sine interesser som han måtte ønske innenfor rimelighetens grenser. Endret 28. august 2017 av SPOCA 3
Virrevirrevapp Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 Helt greit så lenge det er plass i leiligheten og vi også gjør ting sammen. Jeg har også mine ting som han sikkert synes er kjedelig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 Singel selv, men har også tidkrevende og plasskrevende hobbyer. Samler på brettspill, og kan sitte flere kvelder pr uke å spille brettspill hele kvelden. Hadde tidligere hest, og det krever mye plass, det krever ekstremt mye tid, og store deler av hverdagen var preget av hest, bilen luktet hest, jeg luktet hest, jeg måtte dra hjem fra fest fordi jeg måtte tidlig i stallen dagen etter, jeg måtte komme senere i familieselskaper fordi jeg måtte ordne hesten først. Nå har jeg katt, det tar ikke så mye tid da, men det finnes knapt en millimeter av leiligheten som ikke bære preg av at jeg har flere katter. Leker over alt, hår over alt, alt som skal kjøpes nytt til leilighet må være "kattevennlig", og kattene ville alltid være med på kosestunder i sofaen hvor vi skulle se film. En av eksene mine drev med motorsport, og kjørte løp og treningsløp 1-3 dager i uken, og brukte mye tid i verksted, "måtte" se alt av motorsport på tv. De dagene brukte jeg til "meg-tid" eller var med venner. Noen ganger så jeg på tv med han, andre ganger leste jeg en bok eller spilte spill istedet. Anonymkode: ad8e9...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 Det kommer an på hvor mye tid, og hvor mye plass. I mitt forhold er det jeg som har en hobby som tar mye tid og plass... Jeg trener ca 10 timer i uken, og hadde et eget treningsrom da jeg ble sammen med mannen min. Da vi skulle kjøpe ny bolig sammen, var det et absolutt krav fra min side at det var plass til treningsutstyret mitt. Det gjorde jo at det ble dyrere enn om vi ikke hadde måttet leite etter bolig med et ekstrarom. Heldigvis for meg ville mannen også begynne å trene styrke, så han har også glede av rommet, og vi trener sammen. Anonymkode: 38a56...851
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Det kommer selvfølgelig helt an på. Her i hus (jeg er ikke singel, men i et nytt forhold) kunne det ikke rullet fotball på skjermen dagen lang, da det virkelig ikke interesserer meg. Hvis min kjæreste hadde hatt en interesse for fotball, skulle han selvfølgelig få lov til å sett på, men om det hadde overskygget forholdet, og han egentlig bare skulle på besøk til meg for å se mer fotball, kunne han likså godt vært hjemme. På samme måte som at jeg ikke inviterer han hjem til meg., for å så dra ut av huset for å bedrive min hobby. Å samle på noe (la oss si det er bøker, figurer eller what ever) er også helt ok, men i begrensing. For meg passer det ikke inn med en haug av samlefigurer i stilen min, så hos meg, hadde det ikke vært aktuelt. Jeg samlet selv på bamser når jeg var yngre, alle disse ligger pent bevart i en kasse i boden, men det står ikke oppstilt i stuen, sammen med lysestaker og lamper. Bøker er for meg, noe som passer i en hylle, med dør på. Men igjen, å sette av et par timer om dagen til hobbyen sin, er null problem for meg. Den dagen det går utover meg, og det forholdet jeg er i, takker jeg for meg. og det regner jeg også med går andre veien Anonymkode: 7ec62...425 1
Kalevala Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 Jeg foretrekker en mann som har egne interesser og gjerne er en del opptatt med det. Det kan henge sammen med at jeg selv er introvert og trenger en del tid for meg selv. 1
Elaine Marley Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 For min del er det helt greit at han har egne interesser, og også de som tar stor plass. Jeg synes "mancave" er noe tull for øvrig, men det er nå bare meg. Jeg har mine ting som tar mye plass også. For eksempel en hel haug med bøker, og andre ting jeg samler på. Tenker at begge må få sette sitt preg på boligen, og en skal ikke forvises til et rom for eksempel. Eneste jeg ikke orker er en som bruker ekstremt mye tid på hobbyen sin konstant. Å gjøre det i perioder er greit, men etter å ha hatt en eks som spilte fra han kom hjem til han gikk og la seg så gidder jeg ikke noe sånt igjen.
HanDerUsynlige Skrevet 28. august 2017 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2017 Takker og bukker for alle tilbakemeldingne på denne tråden, kjempeflott at dere kommer med eksempler fra egen erfaring. Det virker som jeg fint kan lette litt på bekymringene mine.
Maleficenta Skrevet 28. august 2017 #15 Skrevet 28. august 2017 18 timer siden, HanDerUsynlige skrev: I hvor stor grad synes dere kvinner at en mann med en noe uvanlig og til dels plasskrevende interesse gjør ham uaktuell dersom dere selv ikke deler samme interesse? Og at mannen jobber med noe som er nært knyttet til den interessen? For eksempel, å se på film er totalt uinteressant for deg, men mannen har en enorm samling med DVD'er som tar opp samtlige hyller i stuen og jobber som filmanmelder, eller du synes fotball er gørrkjedelig, men mannen har skapet fullt av fotballsaker, har ofte en kamp gående på tv-en og jobber innen fotball. Jeg befinner meg i den situasjonen at singellivet begynner å bli for kjedelig og ensomt, og skulle gjerne kastet meg ut på markedet igjen, men er bekymret for at mine interesser vil falle i usmak hos mange som ikke deler dem (er ikke eksemplene over, bare så det er sagt). Hva er den generelle tankegangen hos dere kvinner i en slik situasjon? Bryr du deg ikke om slike ting? Ville du ha prøvd å sette deg inn i interessen selv for å komme mannen nærmere? Er mannen helt uaktuell for deg om han ikke bytter interesse? Eller ville du i verste fall bare tolerert det? Det hadde vært flott med tilbakemeldinger da det sikkert vil være gode referanser for meg. Menn her på forumet kan også gjerne dele sine erfaringer om de har vært borti noe lignende. Jeg tenker det er litt typisk mannfolk å ha slike oppslukende interesser. Hadde ikke vært noe dealbreaker for meg så lenge interessen ikke alltid gikk foran meg
Gjest Margit Spat Skrevet 28. august 2017 #16 Skrevet 28. august 2017 Hvis den plasskrevende interessen fullstendig dominerer stua OG de fleste andre rom i boligen, så ville jeg nok sett på deg som en uaktuell partner, med mindre jeg hadde samme interesse selv. Hvis samlingen kan oppbevares på et hobbyrom e.l. så er det mer greit. Både mannen min og jeg har hver vår litt sære interesse, som er dels samlerbasert og som krever plass, men ingen av oss innreder boligen med det. Tror vi begge ville synes det ble temmelig voldsomt hvis den andre skulle utfolde seg med sin hobby over absolutt hele huset.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #17 Skrevet 28. august 2017 Jeg synes det er veldig vanskelig å svare på uten å vite konkret hva det gjelder. Som andre her sier, så er det klart det er grenser for hva jeg ville akseptert. Hvis alle skap og boder rant over av ting jeg anså som skrot, så ville jo det påvirke forholdet uheldig. Men det er klart at om jeg falt for en fyr, så ville jeg strukket meg et stykke for å møte ham på hans interesser. Anonymkode: 2afdf...3a9 1
Sveva Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 Er som andre sier her, at hobby/stor interesse for jobb er helt ok, men det som ikke er ok hvis det er helt altoppslukende og det ikke blir noe tid til kjæresten/parforholdet. Da går jo din interesse på bekostning av kjæresten, og det blir feil. Nå lurer jeg også fælt på hva denne interessen egentlig er 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #20 Skrevet 28. august 2017 Jeg har ikke noe imot det, men ville not ikke vært særlig gira på at samlingen skulle fylt opp overalt. men å ha favorittene fremme, det er helt fint, null problem. Hadde vi hatt et ekstra rom så kunne han fått det og gjort det om til mancave om han ville. Mine hobbier tar ikke plass, så hadde helt fint latt ham fylle et eget rom. Anonymkode: c70b2...dbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå