Gå til innhold

Avfarge håret hjemme? Går det greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal klippe og farge håret mitt (eller, stripe det da, men kan være jeg må farge grunnfargen også litt). Problemet er at jeg har farget håret regelmessig i kanskje 5 år (gjerne hjemme). Håret er ikke spesielt slitt fordi jeg ofte har klippet det kort, men jeg ser at det har litt uheldig fargespill (sikkert på grunn av hjemmefarging).

Håret jeg har nå er veldig mørkt, eller, det er en mørk brun men langt ifra svart. Jeg ønsker å ha litt lysere brun med lyse striper. Noe ala denne fargen 

1951c54dcf3de3ac25e74253802a7a7c--short-

Per nå er håret mitt ca sånn her i fargen :

Silky-and-Smooth-Dark-Brown-Hair.jpg

Min naturlige farge er lysere, og jeg ønsker å få vekk fargen jeg har i håret. Jeg ser at det finnes avfarging som man kan gjøre hjemme, men jeg lurer på om dette er "trygt"? Jeg er student og har ikke råd til både avfarging og klipp + striping hos frisør, så må nesten prøve hjemme først. Jeg skal klippe meg og stripe det hos to forskjellige frisører (venninne som klipper, men hun gjør det hjemme) så hvilken rekkefølge ville dere gjort det i? Hvis det har noe å si da. 

Så, kan man avfarge håret hjemme?  

Anonymkode: e606d...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke greia med å avfarge.. det ødelegger jo unødig. Spesielt siden du vil viderebehandle etterpå. 

Jeg hadde heller bare farget/ stript håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Skjønner ikke greia med å avfarge.. det ødelegger jo unødig. Spesielt siden du vil viderebehandle etterpå. 

Jeg hadde heller bare farget/ stript håret.

Men man kan ikke farge oppå farge, det går ikke. Da må du bleke det, og det sliter mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men man kan ikke farge oppå farge, det går ikke. Da må du bleke det, og det sliter mer. 

Men er ikke avfarging en form for bleking?

De jeg har sett som har fått avfarget håret har nå sett ut som om de har bleket håret. Håret har blitt ganske sånn gul/oransje og stygt.

Ei venninde hadde hatt sortfarget hår lenge og ville ha sin opprinnelige farge igjen, da måtte hun ta det i flere omganger fordi det var så skadelig for håret. Håret hennes var tørt og fælt etterpå pluss veeeldig varierende i fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Men er ikke avfarging en form for bleking?

De jeg har sett som har fått avfarget håret har nå sett ut som om de har bleket håret. Håret har blitt ganske sånn gul/oransje og stygt.

Ei venninde hadde hatt sortfarget hår lenge og ville ha sin opprinnelige farge igjen, da måtte hun ta det i flere omganger fordi det var så skadelig for håret. Håret hennes var tørt og fælt etterpå pluss veeeldig varierende i fargen. 

Ja, eller altså, det fjerner fargen i håret så det blir grisestygt etterpå, men jeg skal jo til frisør og farge det typ dagen etter. Men jeg vet at om jeg skal få lysere så må fargen jeg har i håret ut først, og da kunne det vært en ide å ta den biten på egenhånd. 

sånn som dette: https://www.vita.no/colourb4-hair-colour-remover-frequent-use inneholder ikke blekemiddel og blir da noe annet. Jeg har jo tenkt til å legge annen farge over, så da går jeg jo ikke rundt og er oransje særlig lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en avfarging på Cubus nå for noen uker siden, det er ingen bleking i den (Brukte den sterkere varianten av den du har linket til, her https://www.vita.no/colourb4-hair-color-remover Vet ikke om Cubus fører begge to.). Fungerte som bare det, jeg hadde nesten sort hår etter farging oppå farging. Håret ble rødlig etterpå, så jeg tok enda en runde, og da blir det helt greit. Har fortsatt rester, men det skal få vaskes ut over tid, og så skal jeg begynne å bleke striper. Håret ble ikke slitt, men veldig strippet for olje, sånn at du bør ha hårkur klart etterpå. 

PS. Håret stinker råtten eggepromp etterpå! Og det varer lenge. Kjenner det fortsatt når jeg vasker håret mitt nå, tre uker etterpå :P 

Anonymkode: ec69a...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville fått klarsignal fra fagpersoner før jeg hadde kjørt på med slike midler. Kjedelig å ødelegge håret selv om du kan ende opp med riktig farge til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten samme lengde som det øverste bildet, og en pakke holdt til to runder i mitt hår (veldig tynt hår). 

Anonymkode: ec69a...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...