Gå til innhold

Scannet gamle bilder- hvordan redigere/klippe (pdf)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal snart ha konfirmasjon og har scannet  inn en del gamle bilder. De kommer inn p åpc som pdf og med en del hvitt rundt bildene som jeg vil klippe bort. Trodde jeg enkelt kunne klikke "åpne i" og velge paint, f.eks, men det ser ikke ut som jeg har noen valg på denne pdf'en om å åpne i annet program eller redigere dokumentet. Må jeg ha ekstra programvare?

Anonymkode: bba9e...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du velge Foto på skanneren din og ikke pdf

• Liker 1
Skrevet

Adobe Acrobat leser jo pdf'er bra, gratisprogram du kan laste ned. 

I hvilket program skal du egentlig bruke bildene? Word eller PowerPoint? Skulle tro du kunne kunne åpne disse programmene og så velge Sett inn bilde og finne pdf'ene for innsetting slik. Da kan de enkelt beskjæres i hvertfall. 

Anonymkode: 81d91...0dc

Skrevet

Takk for svar! Jeghar adobe acrobat dc, men det funker ikke her i gården. 

Jeg skal bruke bildene i power point. har etter mye om og men klart å lime inn bilde i ppp og uten å få med den hvite kanten rundt. Så jeg tror det skal gå.. eneste er at jeg ikke får til å snu bildet til stående. Det er ingen option for det før jeg limer inn i ppp og etter at jeg har limt så går det ikke..

Tar gjerne mot flere tips!

Ts

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeghar adobe acrobat dc, men det funker ikke her i gården. 

Jeg skal bruke bildene i power point. har etter mye om og men klart å lime inn bilde i ppp og uten å få med den hvite kanten rundt. Så jeg tror det skal gå.. eneste er at jeg ikke får til å snu bildet til stående. Det er ingen option for det før jeg limer inn i ppp og etter at jeg har limt så går det ikke..

Tar gjerne mot flere tips!

Ts

Det finnes gode bilderedigeringsprogram. Bl a Photoshop Elements, der du kan både beskjære og snu bildet

Skrevet
On 28.8.2017 at 5:14 PM, Honey Dew said:

Det finnes gode bilderedigeringsprogram. Bl a Photoshop Elements, der du kan både beskjære og snu bildet

ok takk- da håper jeg det fungerere på pdf også, og ikke bare jpg osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...