AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Jeg har Cetirizin på blåresept. Nå har veterinæren skrevet ut akkurat samme medisinen til pus, for allergi. Det er ganske mye billigere i lengden å ta den ut på blåresept enn å få fornye resept fra veterinæren og ta ut denne uten blåresept. Men dette er kanskje ikke lov? Eller hva tror dere? Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Lov er det nok ikke. Men det er neppe noen som reagerer, om du bruker mindre enn det du har forskrevet selv. Men det gjør du kanskje ikke? I så fall blir det jo oppdaget. Anonymkode: df860...0c3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lov er det nok ikke. Men det er neppe noen som reagerer, om du bruker mindre enn det du har forskrevet selv. Men det gjør du kanskje ikke? I så fall blir det jo oppdaget. Anonymkode: df860...0c3 Jeg har brukt lite av den, men hadde en 100-pakning liggende, så jeg kan si til legen at jeg hadde brukt opp den så jeg trenger en ny. Problemet er bare at jeg var hos legen i sommer og ba om en annen type fordi jeg ikke syntes at Cetirizin funka. Så er det jo dette med at veterinæren følger opp pus også, da. Blir liksom litt rart å be om å ikke få nye resepter, når jeg må være i dialog med henne om hvilke medisiner som funker for han og ikke. For Cetirizin ser jo ut til å funke så da må jeg jo si det... En eller annen plass her så må jo legen og/eller veterinæren stusse litt så da er det vel ikke så lurt. Men kan jo spørre veterinæren bare for å ha spurt da. Eller kanskje det bare er dumskap? Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Lov er det vel strengt talt ikke. men om det er nøyaktig de samme tablettene i samme styrke (hvis det er forskjell på det) så er det jo ikke farlig. Men du kan bli oppdaget når du må hente ut oftere enn du i utgangspunktet hadde behøvd. Anonymkode: 714a5...698 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lov er det vel strengt talt ikke. men om det er nøyaktig de samme tablettene i samme styrke (hvis det er forskjell på det) så er det jo ikke farlig. Men du kan bli oppdaget når du må hente ut oftere enn du i utgangspunktet hadde behøvd. Anonymkode: 714a5...698 Pus er allergisk også i vinterhalvåret, jeg er ikke det. Så ja legen ville nok ha oppdaget det. Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 Det er forresten nøyaktig samme styrke ja. Bare at pus kanskje skal ned i halv dose Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Jeg ville ikke fornyet resepten bare for å få til katten når du egentlig ikke skal ha medisinen selv lenger. Det blir jo en slags svindel. De tablettene du allerede har nå ville jeg gitt til katten uten problem, hvis du er helt sikker på at de er nøyaktig like. Jeg fikk tilbake mye penger for medisiner til katt gjennom forsikringen, forresten (Agria). Det er jo ikke aktuelt for deg akkurat nå, men kanskje senere, eller for noen andre som leser her. Anonymkode: 60969...643
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke fornyet resepten bare for å få til katten når du egentlig ikke skal ha medisinen selv lenger. Det blir jo en slags svindel. De tablettene du allerede har nå ville jeg gitt til katten uten problem, hvis du er helt sikker på at de er nøyaktig like. Jeg fikk tilbake mye penger for medisiner til katt gjennom forsikringen, forresten (Agria). Det er jo ikke aktuelt for deg akkurat nå, men kanskje senere, eller for noen andre som leser her. Anonymkode: 60969...643 Jeg er enig, og kommer nok ikke til å fornye resepten. Men hva tenker du om å hente ut de tre resterende 100-pakningene som jeg har resept på ut mai 2019? Legen min vil jo se at jeg har hentet ut disse etter at pollensesongen er over. Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 Hent ut. Fult mulig å rote vekk et par hundrepakker i året som du må få ny resept på. Anonymkode: d7a12...e77
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hent ut. Fult mulig å rote vekk et par hundrepakker i året som du må få ny resept på. Anonymkode: d7a12...e77 Vet ikke om jeg tør. Særlig ikke hvis veterinær skal følge opp pusen min, da blir det jo oppdaget. Gidder ikke å gjøre noe som kan få konsekvenser for enten meg selv eller pus Anonymkode: 7ee63...d4b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Ser nå at det er samme pris for tablettene ved resept fra veterinæren, som det er på blåresept. Så da er det uansett ikke noe å vinne på å ta de ut på egen blåresept. Da lurer jeg bare på om det koster noe å be om fornyet resept fra veterinæren? For det koster jo ikke noe fra fastlegen, hvis man sender en SMS til legekontoret. - TS Anonymkode: 7ee63...d4b
_popcorn_ Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 1: Min lege sletter resepter dersom jeg bytter til annen type 2: Cetrizin er jammen meg ikke mye dyrt om man ikke går på store mengder 3: Du vil neppe få fornyet resept fra fastlege på ett produkt du selv hevder ikke fungerer for deg 4: Veterinær vil ha i papirene sine at du ikke følger opp på avtale medisiner om du ikke henter ut ny resept Hadde jeg fått foreskrevet nødvendige medisiner til katten min, og veterinæren hadde kunne sett at jeg ikke fulgte opp med å hente ut nye resepter/fornye resept, så hadde jeg vært så skamfull at jeg hadde byttet veterinær. Jeg er for å gjøre ting billig, men jeg hadde aldri gjort meg selv til en svindler for å spare noen kroner på medisiner til kattene mine!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 4 minutter siden, _popcorn_ skrev: 1: Min lege sletter resepter dersom jeg bytter til annen type 2: Cetrizin er jammen meg ikke mye dyrt om man ikke går på store mengder 3: Du vil neppe få fornyet resept fra fastlege på ett produkt du selv hevder ikke fungerer for deg 4: Veterinær vil ha i papirene sine at du ikke følger opp på avtale medisiner om du ikke henter ut ny resept Hadde jeg fått foreskrevet nødvendige medisiner til katten min, og veterinæren hadde kunne sett at jeg ikke fulgte opp med å hente ut nye resepter/fornye resept, så hadde jeg vært så skamfull at jeg hadde byttet veterinær. Jeg er for å gjøre ting billig, men jeg hadde aldri gjort meg selv til en svindler for å spare noen kroner på medisiner til kattene mine! Les tråden før du skriver da Anonymkode: 7ee63...d4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå