Gå til innhold

Blir vått på gulvet når jeg dusjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

De der gummigreiene som er under dusjdørene (jeg har sånn dusjhjørne med glassdører, ikke dusjkabinett) har blitt råtne og jeg kjøpte nye i går. Men, det hjalp ingenting, for det blir fortsatt klissvått på hele badet når jeg dusjer. Er et styr hver dag siden jeg må tørke opp vann og sånn. Slitsomt. De gummigreiene jeg har satt på var ikke spesialtilpasset heller, men siden jeg ikke vet hva slags merket det er på dusjgreiene mine så kan de ikke bestille korrekt til meg.

Det her er så utrolig styr, er det like greit å sette inn dusjkabinett? Da slipper jeg hvertfall å bruke 5 håndklær om dagen på å tørke opp vann etter jeg har dusja.. Hva gjør dere andre som har sånn dusjhjørne? 

Anonymkode: 163f7...21c

Skrevet

Bare legg nye fliser med nedsunket område.

Skrevet
8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Bare legg nye fliser med nedsunket område.

Koster ikke det mye da? Badet mitt ble pusset opp i 2013. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster ikke det mye da? Badet mitt ble pusset opp i 2013. 

Nei, du får det sikkert til for et par hundre tusen.

Gjest EkteMannen
Skrevet

Kanskje sluken er litt tett så vannet renner saktere? De listene er ikke tette, de prøver bare å styre vannet litt. En dusjløsning som det du har krever veldig bra fall mot sluk eller en nedsenkning. Jeg lagde mitt bad med en liten nedsenkning og det fungerer veldig bra. 

Skrevet

Jesus du må bruke mye, mye, mye vann når du dusjer. Dusjer du i 2 timer heller? Jeg har bare dusjforheng. Blir vann opp til døren. Men bruker en slik langkost med gummi. Fjerner det meste. og håndduken jeg bruker på å tørke meg selv, brukes på gulvet etter å ha skrapt vekk det meste. 

https://www.europris.no/langkost-m-gummiskyver-102301.html

Anonymkode: 94ec8...e43

• Liker 1
Skrevet

Er det fall mot sluket? 

• Liker 1
Skrevet

Har du dårlig fall til sluket kan du kjøpe ekstra høye slepelister eller du kan lime fast en list til gulvet. Finnes sokkellister i metall f.eks.

Anonymkode: 6ddc4...390

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke nal?

Anonymkode: 7e167...e1c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, penny_ skrev:

Er det fall mot sluket? 

Nei det er det ikke dessverre. Jeg vurderer nesten dusjkabinett nå.. kan ikke ha klær på gulvet eller noe, da blir det klissvått. Og det har ikke noe å si om jeg tar en kjapp dusj eller mye, vannet siger utover. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke nal?

Anonymkode: 7e167...e1c

Det funker ikke så bra når jeg har små fliser og vannet sprer seg over hele badet. Uansett må jeg bruke masse håndklær for å tørke opp. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du dårlig fall til sluket kan du kjøpe ekstra høye slepelister eller du kan lime fast en list til gulvet. Finnes sokkellister i metall f.eks.

Kan du eller noen andre linke til slike slepelister og slike sokkellister i en norsk butikk som selger dette? (Jeg er ikke ts men har samme problem).

Anonymkode: b60de...58c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slike du mener? Limes de fast både i gulvet og i dusjkabinettet?

http://www.clasohlson.com/no/Dusjlist-i-T-profil-/40-8797?LGWCODE=408797000;83825;6293&gclid=EAIaIQobChMI1rTevpn41QIVyMqyCh0cywDdEAQYAyABEgK4zvD_BwE

8998354288670.jpg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

http://www.clasohlson.com/no/Dusjlist-i-T-profil-/40-8797?LGWCODE=408797000;83825;6293&gclid=EAIaIQobChMI1rTevpn41QIVyMqyCh0cywDdEAQYAyABEgK4zvD_BwE

8998354288670.jpg

En bruker forteller at med Pattexlim for våtrom funket dette kjempebra

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke dessverre. Jeg vurderer nesten dusjkabinett nå.. kan ikke ha klær på gulvet eller noe, da blir det klissvått. Og det har ikke noe å si om jeg tar en kjapp dusj eller mye, vannet siger utover. 

Kabinett vil umiddelbart fjerne problemet med vann på gulvet.

Sammenliknet med å legge nytt gulv er et kabinett veldig rimelig. Tilogmed om du velger et luksuskabinett så vil det være en brøkdel av prisen på nytt gulv.

Jeg ville gjort kort prosess og bare bestilt kabinett og montør/rørlegger. 

Anonymkode: 1e41f...455

• Liker 1
Annonse
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Jesus du må bruke mye, mye, mye vann når du dusjer. Dusjer du i 2 timer heller? Jeg har bare dusjforheng.

Anonymkode: 94ec8...e43

Jeg har dusjet i et dusjhjørne med dusjforheng i mange år, uten at det var noe problem. Så jeg forstår heller ikke dette helt.

Anonymkode: 9217b...866

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du eller noen andre linke til slike slepelister og slike sokkellister i en norsk butikk som selger dette? (Jeg er ikke ts men har samme problem).

Alle rørleggerbutikker har dette. Ikke alle har metallister på lager, men kan bestilles.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8998354288670.jpg

Var ikke helt sånn jeg tenkte men funker det også. Silikoneres fast til gulv (skal ikke limes på glasset nei)

• Liker 1
Skrevet

Men silikon vil vel gjøre nytten?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle rørleggerbutikker har dette. Ikke alle har metallister på lager, men kan bestilles.

Var ikke helt sånn jeg tenkte men funker det også. Silikoneres fast til gulv (skal ikke limes på glasset nei)

Takk for svar :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dusjet i et dusjhjørne med dusjforheng i mange år, uten at det var noe problem. Så jeg forstår heller ikke dette helt.

Vannet følger tyngdekraftens lov. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...