Gå til innhold

Skulle jeg ha kjørt de hjem i natt? Venninnen min mente jeg litt teit som ikke gjorde det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt før 2 i natt, så var jeg på vei i seng. Da ringte venninnen min å lurte på om jeg kunne hente henne i byen. Hun hadde klart å miste bankkortet. Jeg hadde ikke lyst, men sa jeg kunne hente henne utenfor Kiwi i byen. Hun bor ikke langt unna meg 

Da jeg sto og ventet, så kom hun gående med to andre venninner som jeg ikke kjente og de setter seg inn i bilen! Dette hadde ikke hun spurt meg om. Hun spurte bare om jeg kunne hente henne. Hun ene bare "ja, gidder du å kjøre oss hjem og," Jeg spør hvor de nå skulle og de skulle til helt motsatt side av byen (vi skulle andre vei) og hun ene bodde nesten 20 minutter unna. Det blir unødvendig mye kjøring på meg og jeg var veldig trøtt. Sa at jeg ikke kunne det og hun mumlet noe på vei ut døra om at jeg var kjip.

På vei hjem sier venninnen at det var litt teit jeg ikke ville kjøre de. Jeg var jo allerede ute å kjøre og hun så ikke helt problemet. Ikke visste jeg hvem de to var og ikke tilbydde de seg å betale,  så fikk ikke sånn veldig dårlig samvittighet. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: bbf32...7f7

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører alltid folk hjem, gjerne på tvers av by og land. Så sant jeg har bensin nok. Jeg hadde nok kjørt disse også, men veldig spesielt å ikke spørre og fortelle hvem de var da. Det er også helt vanlig å by på en hundrings, om ikke annet for å bidra litt når man selv sparer en masse på taxi.

Skrevet

Nei, jeg synes absolutt du var i din rett. Kl. 2 om natten må jeg si det er helt greit å si nei til å bli gratistaxi for folk du ikke kjenner.

• Liker 41
Skrevet

Frekt av venninnen din å anta at du skulle kjøre disse andre to også. 

Dette nevner man når man er på telefonen!! Så jeg syns du gjorde det rette

Skrevet

Mener du at du driver med personbefording mot vederlag uten løyve? Du er klar over at det er ulovelig?

Skrevet

Jeg synes du var urimelig snill som stod opp klokken 2 på natten for å kle på deg og kjøre inn til byen fordi en venninne hadde behov for å bli kjørt hjem.

Å få 2 ubudne gjester inn i bilen, og nærmest bli kommandert til å kjøre 20 minutter i motsatt retning er ganske uforskammet. Du var i din fulle rett til å si nei.

Anonymkode: 2e571...ba7

• Liker 28
Skrevet (endret)

Jeg hadde absolutt ikke giddet. Frekt å ta det som en selvfølge at du skulle kjøre de og ikke en gang tilby seg å betale litt. Makan! Nei, de får komme seg hjem på egenhånd. 

Men folk blir ofte frekke når de drikker alkohol. 

Endret av LeilaS
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke giddet å stå opp for og hente henne i utgangspunktet. Nekter å tro at det ikke fantes NOEN hun kunne låne 200,- kr til en taxi av. Og hva de to andre snylterene, var de helt blakke de også?

Venninna di er virkelig både frekk og skamløs. 

Endret av Perle
  • Liker 12
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg hadde muligens hentet venninden som hadde mistet bankkortet, men ikke de andre to. Det får være måte på frekkhet midt på natten. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde aldri stått opp midt på natta, for noe sånt. Frekt og respektløst av din venninne.

Skrevet

Skjønner godt at du ikke gadd å kjøre dem hjem. 

• Liker 6
Skrevet

Uhøflig venninne du har. Tenk å kritisere deg når du stod opp for å hente henne!

• Liker 6
Skrevet

Vennen min hadde nok fått seg en skjennepreken.

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du var urimelig snill som stod opp klokken 2 på natten for å kle på deg og kjøre inn til byen fordi en venninne hadde behov for å bli kjørt hjem.

Å få 2 ubudne gjester inn i bilen, og nærmest bli kommandert til å kjøre 20 minutter i motsatt retning er ganske uforskammet. Du var i din fulle rett til å si nei.

Anonymkode: 2e571...ba7

Enig. Jeg har opplevd noe av det samme flere ganger, men da har folk spurt pent FØR de har satt seg inn i bilen og tilbudt seg å betale litt for bensinen. 

• Liker 4
Skrevet

Fint å høre jeg ikke er den eneste som reagerer på dette og jeg ikke teit som hun mente

Hun vekket meg ikke. Jeg var på vei til å legge meg, men hadde ikke hentet henne hvis jeg sov og hun vekket meg 

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt før 2 i natt, så var jeg på vei i seng. Da ringte venninnen min å lurte på om jeg kunne hente henne i byen. Hun hadde klart å miste bankkortet. Jeg hadde ikke lyst, men sa jeg kunne hente henne utenfor Kiwi i byen. Hun bor ikke langt unna meg 

Da jeg sto og ventet, så kom hun gående med to andre venninner som jeg ikke kjente og de setter seg inn i bilen! Dette hadde ikke hun spurt meg om. Hun spurte bare om jeg kunne hente henne. Hun ene bare "ja, gidder du å kjøre oss hjem og," Jeg spør hvor de nå skulle og de skulle til helt motsatt side av byen (vi skulle andre vei) og hun ene bodde nesten 20 minutter unna. Det blir unødvendig mye kjøring på meg og jeg var veldig trøtt. Sa at jeg ikke kunne det og hun mumlet noe på vei ut døra om at jeg var kjip.

På vei hjem sier venninnen at det var litt teit jeg ikke ville kjøre de. Jeg var jo allerede ute å kjøre og hun så ikke helt problemet. Ikke visste jeg hvem de to var og ikke tilbydde de seg å betale,  så fikk ikke sånn veldig dårlig samvittighet. 

Hva ville dere gjort?

En av vennene hennes som var der kunne lagt ut for drosje for henne (evt kunne de tatt felles drosje)

Anonymkode: 146bd...5df

• Liker 7
Skrevet

Hun kunne også vipset penger til en av vennene, og deretter fått de til å ta ut penger i en minibank, slik at hun hadde penger til taxi hjem.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Synes det var uhøflig og utakknemlig av venninnen din når du gadd å hente henne i det hele tatt. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av vennene hennes som var der kunne lagt ut for drosje for henne (evt kunne de tatt felles drosje)

Det kunne de sikkert, men blir vanskelig å ta felles taxi når de skal helt forskjellige veier. Det var ikke problem å hente henne, men ble bare paff når de to satt seg inn i bilen.

Skrevet (endret)

Har noen venner som aldri har giddet å ta lappen. De har over lengre tid spurt om å sitte på, bli kjørt hit og dit. Jeg har flere ganger satt ned foten da de ikke aner hvor kjipt det er å kjøre rundt på andre, som ofte ikke bidrar økonomisk, når man selv ønsker å komme seg i seng. 

Mange folk som ikke har bil eller har hatt aner om hvilke kostnader det er ved å ha bil og tror det kun er bensinpenger som er utgiften. Det er faktisk noe som gjør meg sint til tider, folk som kommer med en 100 lapp når kostnaden kan være 400 kr.

Edit: Jeg hadde heller ikke kjørt de andre hjem, hvis de har råd til å dra på byen kan de fint ta seg råd til å komme seg hjem også, har de ikke det får de la være å dra ut.

Endret av Morten1
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...