Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at jeg jobber for 150 kr i timen og jobber 2 timer (300,-) en gang i uka i lang periode uten og si det til noen. Kan jeg bli straffet for det? Det er snakk om en vaskejobb. Min mor styrer økonomien pga mine lærevansker og det virker som hun ikke vil skatte av for meg. Hun sier da at da kunne jeg like godt fått jobb på butikken og gjør jeg på denne måten, får jeg penga i lommene. Men jeg vil ikke bli straffet og mamma er så sta også. Og jeg trenger penga jeg får i kontanter siden jeg sparer til noe som koster 9.000

Anonymkode: eb542...9f0

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at jeg jobber for 150 kr i timen og jobber 2 timer (300,-) en gang i uka i lang periode uten og si det til noen. Kan jeg bli straffet for det? Det er snakk om en vaskejobb. Min mor styrer økonomien pga mine lærevansker og det virker som hun ikke vil skatte av for meg. Hun sier da at da kunne jeg like godt fått jobb på butikken og gjør jeg på denne måten, får jeg penga i lommene. Men jeg vil ikke bli straffet og mamma er så sta også. Og jeg trenger penga jeg får i kontanter siden jeg sparer til noe som koster 9.000

Går fint. Du kan tjene opptil 6000 "svart" i året pr hus du vasker i.

Anonymkode: 0d1b9...3de

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går fint. Du kan tjene opptil 6000 "svart" i året pr hus du vasker i.

Hva om jeg vil tjener mer? Moren min vil ikke skatte av for meg. Og hvordan vet skattemyndighetene hvor mye jeg tjener uten at noen sier i fra da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg vil tjener mer? Moren min vil ikke skatte av for meg. Og hvordan vet skattemyndighetene hvor mye jeg tjener uten at noen sier i fra da?

Tjener du mer, må du skatte. Ellers bryter du loven.

• Liker 1
Skrevet

Er du barn? Kan vel regnes som lommepenger da

Gjest nath3lie
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tjener du mer, må du skatte. Ellers bryter du loven.

Moren min sa at jeg ikke trenger det og det er hun som styrer min økonomi.

Skrevet
4 timer siden, nath3lie skrev:

Moren min sa at jeg ikke trenger det og det er hun som styrer min økonomi.

Da foreslår jeg at du ikke hører på hun.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...