Gå til innhold

Hva kommer de svarte skikkelsene i sidesynet av?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lenge vært plaget med at jeg i sidesynet kan se svarte skikkelser av mennesker eller dyr. Det oppstår uansett hva slags tid på dagen det er og ikke i forbindelse med noen spesiell situasjon. Alt fra at jeg sitter og leser, ser på tv, går tur ute osv. Det kan i perioder komme mye av det og i andre perioder mindre, men det er liksom alltid tilstede. Veldig plagsomt da jeg alltid tror det faktisk er noe der og ender med å avbryte det jeg gjør for å fokusere mot stedet. Kan også noen ganger bli skremt hvis det kommer brått på. Jeg har tidligere vært svært plaget med å se mennesker og dyr om natten (ikke sidesynet, men de står rett foran meg) noe jeg har lest andre også har hatt. Og hatt tilfelle der hvor jeg ser det midt på dagen. 

Begynner å bli nervøs for at dette er symptomer og advarsler om at det er noe galt med øynene mine. At de holder på å bli skadet over tid med mindre jeg gjør noe med det. Burde jeg ringe til en øyelege eller noen som driver med synet?

Fortsetter under...

Annonse

Har selv sett dyr i sidesynet i en periode. Det forsvant av seg selv.. tenker du mye på det? Har synsforstyrrelser til vanlig, og jo mer jeg tenker på det/legger merke til det jo verre blir det.

Anonymkode: 61cb4...2d8

Tror ikke det er psykisk. Det med at jeg har sett ting om natta har vart i flere år. Det som skjer på dagtid er noe nytt som er kommet i fjor. Samt en uheldig episode for en stund siden, men tviler det er sammenheng.

1 time siden, Skay skrev:

Må man gå gjennom fastlegen for å få time hos øyelegen?

Nei. Optikere kan henvise direkte til øyelege.

Helse- og omsorgsdepartementet har bestemt at optikere skal kunne gi direktehenvisning til øyelege. Pasientene behøver dermed ikke gå via fastlege for å bli henvist til øyelege. Pasientene vil få dekket utgifter til undersøkelse og behandling hos øyelege på samme måte som ved henvisning fra lege

Anonymkode: df776...132

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du medisiner? Kanskje det er en bivirkning? Jeg ville tatt en tur til fastlegen og høre hva han synes. Er det øynene så får du henvisning til øyelege.

Anonymkode: 1cd5e...774

Nei går ikke på noe medisiner.

Annonse

Jeg ville dratt til fastlegen og beskrevet problemet, så kan dere ta det derfra:) Han vet best hvor du evt skal henvises. Ikke dra rett til optiker med dette. Siden det har endret seg i det siste, ville jeg bestilt meg en time ganske raskt. 

Anonymkode: 634c4...392

• Liker 1

Jeg hadde det! Viste seg at øyet mitt hadde begynt å separere seg. Det er liksom et lag med hinne og den hinnen hadde begynt å løsne. Har fortsatt ikke fått tilbake ordentlig syn på øyet. Skynd deg til øyelege, lege eller optiker, for det kan være skikkelig ille. Man kan få det på begge øyene

På natten ser jeg det ennå, det er helt urelatert og har gjort det hele livet, har søvnparalyse.

Anonymkode: 0e55f...540

• Liker 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...