Gå til innhold

Hjelp til bæremeis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Kvinne30 skrev:

Vi har osprey. Kan virkelig anbefale denne.

Hvilke butikker fører denne? 😊 passer den til en som er ganske smal? (Jeg er 1.70 og veier 50 kg..) Sliter med at bæreselen er for bred for meg.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også Osprey. Veldig fornøyd med den. Men nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag utenom en Bergans modell jeg fikk låne som var helt elendig.

Anonymkode: 339ec...9ec

Anonymkode: ed2a8...1b4

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også Osprey. Veldig fornøyd med den. Men nå har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag utenom en Bergans modell jeg fikk låne som var helt elendig.

Anonymkode: 339ec...9ec

Åå, jeg så på en bergans, men den så veldig spinkel ut? Så den er ikke noe god?

Annonse

Anbefaler å kjøpe en som har støtte for beina til barnet, altså "stigbøyler" eller annet slik at barnet kan støtte seg med føttene. Det er viktig for stabiliteten og ergonomien for barnet. Det kan bli ubehagelig og slitsomt og vondt for ryggen for barnet uten slik støtte.

http://www.klikk.no/foreldre/test-av-baeremeis-3369891

• 2 uker senere...
På 28.8.2017 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Hvilke butikker fører denne? 😊 passer den til en som er ganske smal? (Jeg er 1.70 og veier 50 kg..) Sliter med at bæreselen er for bred for meg.

Beklager sent svar! 

Ser de bla har den på:

https://www.hektapatur.no/

Den har gode justeringer, så tipper den vil passe veldig bra til deg:)

Vi har fra deuter, et veldig godt og litt billigere alternativ til Osprey sin. Denne er skikkelig god og stødig! Er selv like lang som deg og 3 kilo tyngre, passer fint her😊 denne har stigbøyler og barnet sitter som ei dronning. Hun er 19 mnd, 79 cm lang og rett over 11 kilo😍 

Anonymkode: a6c36...26b

Har du vurdert bæresele? Eller sjal? 
Selv har jeg bært barna mye. Både i bæremeis og bæresele. Min erfaring er at det som er mest komfortabelt er bæresele/sjal. 
Ulempen er at du ikke har like mye plass som hvis du velger en bæremeis med ekstra rom under setet feks. Du får heller ikke satt fra deg barnet på samme måte. Men du kan bruke en stor rompetaske til å ta med deg ting i. Og når ungene sitter i bæresele går det fint an å sette seg ned med de på ryggen :)
Er det kun du som skal bære? Isåfall velger du den bæremeisen som passer best til deg, skal dere dele på det, bør du velge en som kan justeres skikkelig. Så ikke en bærer veldig komfortabelt og den andre må til kiropraktor etterpå.
Jeg hadde også sett på vekt. Både egenvekt på bæremeisene, men også vektbegrensningene på barnet.
Det kan være du må ha flere ulike, siden noen bæremeiser er beregnet på litt større barn.
Jeg har vært fornøyd med Sherpani Rumba (vet ikke om den finnes lengre) og Bergans Kids trekking, men synes ingen av de kan slå komforten av barnet i ergobaby på ryggen :)

Anonymkode: 6d3ab...7aa

• 11 måneder senere...

Annonse

Vi har Deuter III. kjempefornøyd. Den er veldig god å bære, og barnet sitter godt med fotstøtte. Er spesielt fornøyd med at det er en pute som barnet kan hvile hodet mot (trekket kan vaskes).

Anonymkode: 711a4...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...