Zidji Skrevet 27. august 2017 #1 Del Skrevet 27. august 2017 Jeg kjøpte meg nylig nye briller med nye glass og det ble over 5000 for alt. Etter å ha vert frem og tilbake hos optikeren for å prøve å tilpasse infatningen bedre ender det bare med at de enten knager eller sklir nedover nesen. Dette er briller uten nesepute. Jeg har prøvd slike puter du får klistret på, men det holder ikke Jeg er kjempe lei meg! Er det mulig å få slipt til de nye glassene slik at de passer i en ny infatning? For det er jo glassene som i hovedsak er det dyreste. Uff, jeg føler jeg har kastet bort penger nesten og må fortsette å bruke de gamle brillene mine.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #2 Del Skrevet 28. august 2017 De kan vel det dersom du velger en ny innfatning som er mindre. Men vil tro det kanskje er en risiko med det, da de kan ødelegges ved nysliping. Men kan du ikke gå til butikken og si at du ikke klarer bruke brillen? Kanskje de tilbyr deg ny brille, det gjorde de til venninnen min. Anonymkode: d4ea7...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 3. september 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 3. september 2017 På 28.8.2017 den 10.58, AnonymBruker skrev: De kan vel det dersom du velger en ny innfatning som er mindre. Men vil tro det kanskje er en risiko med det, da de kan ødelegges ved nysliping. Men kan du ikke gå til butikken og si at du ikke klarer bruke brillen? Kanskje de tilbyr deg ny brille, det gjorde de til venninnen min. Anonymkode: d4ea7...972 Jeg fikk heldigvis fikset de jeg hadde kjøpt! Tydlig så hadde jeg fått elendig service tidligere, for nå var det null problem å ordne de. Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Del Skrevet 3. september 2017 Nei det tror jeg ikke går desverre Glassene skal jo passe, og det er ikke bare å slipe de mindre siden de jo må formes konkav eller oktav (eller hva det heter, tykkere i kantene og tynn på midten om man er nærsynt, og tykkere på midten og tynnere i kantene om man er langsynt) med bue for å fungere som de skal, og denne buen vil jo da slipes bort om man sliper glasset mindre. Skjønner at dette er kjempe kjipt! Glass er dyrt Men om du har en vanlig styrke, prøv å selg brillene videre privat? Og et tips til neste gang du skal handle briller: Lån med deg innfatningen hjem! Kjøpte nylig nye briller selv og lånte med meg hjem til sammen 5 par for å prøve om de satt bra, og spørre venner og kjæreste om jeg kledde de osv. Alle brillebutikker har slike ordninger at du kan prøve innfatningen i en uke før du bestiller med glass. Da blir du sikker på at den eller de brillene sitter som de skal og at du er fornøyd. Så kan du etterpå velge om du vil bestille via butikken du låner i, eller om du ber de skrive opp navnet på innfatningen og du kan søke etter den online. Anonymkode: 74289...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Del Skrevet 8. september 2017 det går an. Det gjorde jeg flere ganger i studietiden, men det forutsetter jo at den nye innfatningen er litt mindre enn den gamle. Anonymkode: 20764...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå