Gå til innhold

Finnes det folk som ikke panter alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom ser man reklamer som sier "pant alt" og "pant mer", både på norsk og svensk tv. Jeg skjønner egentlig ikke at det skal være nødvendig å reklamere med og be folk om å pante? Det gjør jeg automatisk. Panter alt! Kjøper man drikke på pantbar flaske, så panter man den vel alltid? Eller finnes det folk som heller kaster slike flasker i søpla hjemme, istedenfor å ta de med til butikken og pante de?

De eneste gangene jeg ikke panter drikkeflaskene mine selv, er hvis jeg kjøper meg drikke ute på farten i byen. Når flasken er tom, setter jeg den på toppen av en søppelkasse, godt synlig, sånn at de "flaskepellerne" som roter rundt i søppelkassene i byen i jakten på flasker, lettere skal finne den og lett kunne ta den. De panter jo alt de finner.

Er du en som panter alt? Eller er du en som rett og slett kaster flasker hjemme av og til? Eller hele tiden?

Anonymkode: 0421c...b97

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De finnes og pga det finner man flasker overalt som mye godt er gratis penger.

Skrevet

Panter alt ja. Men det er tydeligvis mange flasker som går rett i søppelet siden det er så populært å gå rundt å samle flasker.

• Liker 1
Skrevet

Hender jeg ikke panter. Hvis jeg har kjøpt en flaske og drukket den opp, er det ikke alltid jeg gidder å bære den med meg rundt til jeg kommer hjem...

er jeg hjemme når flasken blir tom, plantes den alltid.

• Liker 1
Skrevet

Er vel rundt 96% som blir pantet. Man hadde kanskje oppnådd litt mer ved økt pant.

Skrevet

Jeg ser stadig vekk folk som kaster pantbare flasker og bokser. Det hender jeg peller flasker når jeg er ute med hunden. Noen ganger finner jeg kanskje tjue-tretti kroner. Jeg roter ikke nedi søppelbøtter, da, men jeg har noen ganger tatt pant hvis den ligger helt øverst.

Anonymkode: d88ca...fc1

Skrevet

Jeg kan bekrefte at det er svært mange som ikke panter, da det er lettere å kaste i søpla enn å ta det med på butikken for å pante det. Jeg panter alltid, men det er mange jeg kjenner som jeg har vært på besøk hos som bare kaster flaskene i stedet.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, de finnes, vet om en som syns det er flaut, redd for at andre skal tro han er fattig, :roll:

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg panter ikke alltid. Er jeg ute, legger jeg flasken igjen lett tilgjengelig slik at det er lett for andre å plukke den. Når jeg først panter, så trykker jeg på røde kors knappen.

Anonymkode: 4bb3a...a7c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Puny skrev:

Hender jeg ikke panter. Hvis jeg har kjøpt en flaske og drukket den opp, er det ikke alltid jeg gidder å bære den med meg rundt til jeg kommer hjem...

er jeg hjemme når flasken blir tom, plantes den alltid.

Hvor planter du den? I hagen? Hva forventer du skal komme opp igjen?

Anonymkode: 38a9a...ae3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så nødvendig er det vel ikke å henge seg opp i skrivefeil? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg panter alt, alltid. Og tenkte det var vanlig. Så var jeg hjemme hos en fyr og så at han kastet den i søppelet og jeg bare: :ohmy: 

Han pantet aldri, aldri. 

Anonymkode: 15fae...f48

Skrevet

Jeg bruker panteflasker som vannflasker, så må kaste noen av dem fordi merket faller av. 

Vet om en del som bare setter det ut på gata, så flaskesamlere kan ta det.

Anonymkode: 57d1b...a01

• Liker 1
Skrevet

Jeg panter det meste (dvs. putter det i boden og krysser fingrene for at mannen gidder å pante :P) Pleier å trykke på Røde Kors-knappen. 

Men det har hendt at vi har vært på tur på dynga med henger, og at vi har tømt boden for panteflasker og hivd det i plastcontaineren på søppeldynga. 

Anonymkode: ecc1b...f35

Skrevet
5 minutter siden, Aloy skrev:

Så nødvendig er det vel ikke å henge seg opp i skrivefeil? 

Ahh...nedtur. Trodde personen faktisk plantet flasken...

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
På 27.8.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg panter det vi drikker hjemme men er jeg ute så gidder jeg ikke å dra med meg flaska hjem.. da kaster jeg flaska i søpla. 

• Liker 1
Skrevet

Det er mange som ikke panter, ja. Mange som leverer flasker sammen med resten av brennbart avfall på gjenvinningsstasjoner. Tror det skyldes latskap. Og det er forferdelig idiotisk.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flasketre selvsagt, hva ellers?

3323436a2eca0cb71f99404bed6b85a1.jpg

Anonymkode: 34527...175

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...