Gå til innhold

Medisiner utgått på dato.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende

Har de mistet sin virkning?

F.eks. hostesaft som gikk ut i fjor?

Og skal gamle medisiner leveres på apoteket?

Kunne sikkert funnet ut av dette selv ved å søke på nettet, men spør heller dere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gamle medisiner skal leveres på apoteket.

Og jeg ville ikke brukt medisiner som har gått ut på dato. Fordi de kan ha mistet sin virkning, og særlig for flytendes ting, så kan det jo hende det finnes stoffer som blir nedbrutt/skilt seg over en tid, slik at du faktisk blir dårlig av å ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med veslejenta. Tror jeg ville helt ut hostesaften i vasken. Noen stoffer i medisinene brytes ned raskere enn andre, og forholdet mellom dem er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever dem på apoteket.

Og sats på at du ikke får samme ekspeditør som jeg fikk en gang jeg skulle levere inn noen gamle greier.

"Du må ikke tro at du får pengene tilbake fordi om du leverer dem inn!" sa den serviceinnstilte bak disken. :roll:

Kunne heller ikke falt meg inn å spørre om det :o , men siden det var tale om noen gamle smertestillende piller jeg hadde fått en gang så syntes jeg apoteket var det tryggeste stedet for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan være direkte livsfarlig å ta gamle medisiner - noen stoffer kan brytes ned til giftige forbindelser. Og som lekperson har du ingen mulighet til å vite hvilke medisiner som blir farlige og hvilke som ikke blir det. Har sett eksempler på at feks loppemiddel for hund/katt som er gått ut på dato fører til alvorlig forgiftning.

OG medisiner skal leveres på apoteket, både fordi de kan misbrukes av andre, og fordi de sikkert inneholder stoffer vi ikke har lyst til å ha liggende rundt i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...