Gå til innhold

Ufør - se på arbeidstakere som sine ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør. Jeg har en ting med dette, at når jeg ser eller snakker med en arbeidstaker, liker jeg å tenke meg at han er en av mine ansatte. Altså personen går på jobb og betaler skatt og sørger for at jeg får et fast beløp inn på konto hver måned. Dette gjør meg glad og jeg har gode dager når jeg tenker på denne måten.

Er det greit å tenke slik?

Anonymkode: 857d0...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det får deg til å føle deg bedre så kjør på!

Anonymkode: 6cf86...c37

Skrevet

Det er da på et vis sant. Vi bidrar alle til samfunnet og arbeider for velferd. :)

Skrevet

Da tenker du vel at du også er en av dine ansatte siden du også betaler skatt av din uførepensjon?

Anonymkode: 4c8d6...f8f

Skrevet

Egentlig er dere ansatt som syke av NAV og saksbehandlerne er sjefene deres.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør. Jeg har en ting med dette, at når jeg ser eller snakker med en arbeidstaker, liker jeg å tenke meg at han er en av mine ansatte. Altså personen går på jobb og betaler skatt og sørger for at jeg får et fast beløp inn på konto hver måned. Dette gjør meg glad og jeg har gode dager når jeg tenker på denne måten.

Er det greit å tenke slik?

Er noe spesielt, vel.

Skrevet
1 minutt siden, MajorasMaske skrev:

Egentlig er dere ansatt som syke av NAV og saksbehandlerne er sjefene deres.

De med innvilget uføretrygd har vel i det hele tatt lite med NAV å gjøre utover det at utbetalingen kommer derifra.

Skrevet

Er det ikke bra folk gidder å jobbe for at du kan traske hjemme og ha det bra? De er ikke dine ansatte, men velgjørere. Uten de hadde du sitti på gata og tigget etter mat dersom familien din ikke hadde tatt vare på deg. :) 

Hadde vi vært dine ansatte kunne vi sagt opp stillingen, og da hadde du ikke hatt noe å leve for. 

Anonymkode: d853f...acb

• Liker 6
Skrevet

Nå er du uansvarlig og umoden. Skjerp deg. 

Anonymkode: 5713a...714

• Liker 1
Skrevet

Du føler deg som min sjef? Du tenker at du kan si meg opp, herse med meg, bestemme arbeidsoppgaver og gi meg lønnspålegg? 

Mnei. 

Anonymkode: c86e7...d12

Skrevet

Alle vet at de som jobber har det grusomt, mens de som er hjemme kan dyrke egne hobbyer og gleder

Spoiler

4c654e6613cc0bd21a0f88f52d141b89.png

Anonymkode: 36e02...1e3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker du vel at du også er en av dine ansatte siden du også betaler skatt av din uførepensjon?

Anonymkode: 4c8d6...f8f

Nei, om jeg eide en bedrift med ansatte, måtte jeg jo fortsatt ha skattet som andre sjefer:-)

Skrevet

Er det ikke bra folk gidder å jobbe for at du kan traske hjemme og ha det bra? De er ikke dine ansatte, men velgjørere. Uten de hadde du sitti på gata og tigget etter mat dersom familien din ikke hadde tatt vare på deg. :) 

Hadde vi vært dine ansatte kunne vi sagt opp stillingen, og da hadde du ikke hatt noe å leve for. 

Anonymkode: d853f...acb

Jo, jeg er veldig glad for dette:-). Er også glad for at dere ikke sier opp stillingen:-)

Skrevet

Du føler deg som min sjef? Du tenker at du kan si meg opp, herse med meg, bestemme arbeidsoppgaver og gi meg lønnspålegg? 

Mnei. 

Anonymkode: c86e7...d12

Nei, vil ikke herse med deg:-). Bare liker å tenke på at du jobber slik at jeg kan få penger som genereres av ditt arbeid:-)

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kragebein, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...