Gå til innhold

Kan man være god venn uten å "kjenne personen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og det er kompisen min også. Det kan muligens være relevant. 

Jeg har en kompis jeg henger mye med. Jeg liker å tro vi er gode venner for han inviterer meg ofte til han. Vi møtes rundt en gang i uka og det er oftere enn de andre vennene hans. Vi har kjent hverandre i rundt 3 år og bodde sammen det første året inntil jeg fikk samboer. 

Det som er greia er at jeg virkelig ikke føler at jeg kjenner han bedre nå enn da vi møttes. Jeg kommer ikke innpå han. Jeg forstår jo han ikke ønsker å dele alt, men jeg føler jeg ikke vet noe som helst. Samt at tingene han forteller ikke trenger å være sanne. Ikke som i at han lyver, men mer at de tingene han forteller om livet sitt kun er morsomme anekdoter som er ment å få meg til å le eller vise et poeng. Jeg føler han er mer som en komiker. En komiker kan fortelle mye om seg selv, men han sier  jo ikke ting for at vi skal bli kjent med hans virkelige jeg. Han sier ting for å underholde og historiene trenger ikke være sanne og er i hvert fall ikke hele sannheten. Samme med kompisen min. Han kan fortelle ONS-historier, ikke for å skryte,men for å underholde. Ikke sikkert ONS-historiene er sanne. Han kan fortelle historier om han og samboeren, men historiene er for å underholde, de er ikke nødvendigvis sanne. 

Nå har jeg skrevet mye om at historiene hans ikke nødvendigvis er sanne og det er jo litt av greia. Det at jeg egentlig ikke vet om noe av det han forteller om seg selv er sant eller om det kun er for å underholde.  Og da vet jeg ingenting om han. De tingene jeg har trodd om han har også ofte senere vist seg å ikke stemme. 

Så det jeg lurer på er om vi egentlig kan være gode venner om jeg ikke kjenner han. 

Anonymkode: 9436f...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke kalle det et dypt vennskap ihvertfall, mer at dere henger med hverandre fordi dere tolererer hverandres selskap.

Men spør du han om noe som gjør at du kommer mer inn på han da? Hva snakker du om av ting? Om du forteller dype ting om deg selv, så kanskje han også begynner å åpne seg. Om du går inn på dype temaer og filosofiske tanker så kanskje du finner ut han også har en dyp og filosofisk side. Veldig mange tør ikke vise en sånn side av seg selv fordi de tror at ingen andre er sånn, men egentlig er jo de fleste av oss mye dypere enn den masken vi viser for å underholde.

Anonymkode: 74c2f...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...