Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha inn bilder fra canon eos 750d til en windows-pc. Har minnekort, men hvis jeg setter det inn i pc'en får jeg beskjed om at det må formateres før jeg kan bruke det, er redd jeg sletter alle bildene på det da. Jeg har ledning jeg stikker inn i kameraet, og den har en USB-ende, som jeg kan stikke inn i pcen.

Pcen min har 3 forskjellige innganger; jeg har forsøkt alle 3.

Det kommer ikke opp mulighet til å gå inn i kameraet for å hente bilder, noe det normalt sett gjør.. Finner ikke enheten noe annet sted på pcen heller. Hjelp! 

Anonymkode: fd689...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du bilder du har tatt tidligere på skjermen til kameraet? 

Symptomene kan tyde på at det er noe galt med kortet. Men det kan være andre ting også. Sjekk om det er noen innstillinger som endrer hvordan usb tilkoblinger håndteres av kameraet. 

Skrevet
7 minutter siden, stan skrev:

Ser du bilder du har tatt tidligere på skjermen til kameraet? 

Symptomene kan tyde på at det er noe galt med kortet. Men det kan være andre ting også. Sjekk om det er noen innstillinger som endrer hvordan usb tilkoblinger håndteres av kameraet. 

Ja. Jeg ser bildene på skjermen. Jeg kan også koble til mobiltelefonen via WiFi, og legge inn bilder på mobilen (bilder som er akkurat som alle andre bilder), så hva tenkte du skulle være galt med kortet? Er et vanlig SD-kort med 64gb kapasitet. Har tidligere hatt 32gb fra samme merke. SanDisk Ultra. 

Synes bare det er merkelig at det ikke kommer opp noenting på PCen.. 

Hvilke innstillinger skulle det vært? Det står KTRL over HDMI... deaktivert.. bør jeg aktivere? 

Skrevet

Jeg ville prøvd med en kortleser istedet for gjennom kamera. For alle del, IKKE formater det! Kan være noe med programvaren på kamera som er tilpasset mac, men det pleier vel mest å være trøbbel andre veien.

Skrevet

Jeg kjenner ikke kameraet, men lurer på om det bruker et eget filformat som ikke kjennes igjen av pc'n. 

Pc'n finner kortet, men ikke noe filsystem, antar jeg. For all del IKKE formater kortet før alle bildene er sikret.

Jeg tror kanskje det er WiFi innstillingen på kameraet som blokkerer for USB tilkobling.

Sjekk denne: https://support.usa.canon.com/kb/index?page=content&id=ART161793

Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Jeg kjenner ikke kameraet, men lurer på om det bruker et eget filformat som ikke kjennes igjen av pc'n. 

Pc'n finner kortet, men ikke noe filsystem, antar jeg. For all del IKKE formater kortet før alle bildene er sikret.

Jeg tror kanskje det er WiFi innstillingen på kameraet som blokkerer for USB tilkobling.

35 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg ville prøvd med en kortleser istedet for gjennom kamera. For alle del, IKKE formater det! Kan være noe med programvaren på kamera som er tilpasset mac, men det pleier vel mest å være trøbbel andre veien.

Sjekk denne: https://support.usa.canon.com/kb/index?page=content&id=ART161793

Ja, jeg måtte skru av WiFi, da funket det plutselig, så tydelig at WiFi MÅ være av...Da vet jeg det. Hadde på for har brukt cameraconnect på ferie (mobil). Glemte å skru av.

Kortleser har jeg ikke hørt om, hva koster det? Jeg har innebygget kortleser i PCen, da.

Skrevet

Funker det og overføre bilder fra kameraet til pc via kabel eller wifi? 

Har fått sån jeg og for mange år siden. Det er lurt å sjekke at kortet funker i pc eller mac og i kameraet. Formatere det før en begynner å bruke det kan være lurt. Og legge in en liten readme.txt eller word fil på minne brikka med navn og telefon nr itilfelle en ærlig sjel fant kameraet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...