Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om at det nå legges fram forslag om å betale for å bruke løyper, oppmerka stier, badestrender og parker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får være måte på å skulle gjøre mynt på alt. Allemannsretten har lange tradisjoner hos oss, og fri ferdsel bør det fortsatt være. Søndagsturer på ski eller til stranda skal ikke bare være forbeholdt de med penger.

Skrevet

Latterlig, rett og slett.

Skrevet

Blir sååå forbanna!

Dumme dumme Norge skal ha avgifter på ALT!

Snart må man betale for å gå på do i sitt eget hjem.

Fullstendig latterlig! Lufta er for alle! Eller kanskje ikke snart lenger..... :evil:

Skrevet

Helt uenig i dette forslaget. Kommer til å ødelegge veldig mye for samfunnet og vår kultur om man skal måtte betale for alt i hytt og pinevær. Nettopp det som er så bra med Norge, at man er så fri, og kan tilbringe tid i den vakre naturen vår. Så håper ikke resultatet blir at man synker så lavt at man faktisk krever penger for disse godene.

Skrevet
Blir sååå forbanna!

Dumme dumme Norge skal ha avgifter på ALT!

Snart må man betale for å gå på do i sitt eget hjem.

Fullstendig latterlig! Lufta er for alle! Eller kanskje ikke snart lenger.....    :evil:

Betaler du ikke vann og kloakk da? Det er da for å gå på do det!

Skrevet

liv: sant det, men for å bruke marka! Da syns jeg de går for langt!

Skrevet

:evil: Jeg går heller tur i min egen hage enn å betale for dette.

Gjest Valhalla
Skrevet

Er dette en avgift som endelig kunne få nordmannen opp av sofaen for å protestere? Det er på tide at vi slutter å akseptere alle disse latterlige påfunn fra yrkespolitikere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke overraskende...se hvilke fylker dette kommer fra!

Tror nok de helst ville hatt ekstra høye gebyrer fra Oslo-folk.. :hoho:

Skrevet

Herlighet! Jeg må nesten bare le, dette er Norge på sitt beste :hoho:

Skrevet

Hva blir det neste liksom..............

Skrevet

Ja jeg synes det blir litt vel drøyt.. I allefall når de snakker om å putte det til som hotellavgift. Selv om jeg sover en natt på et hotell så betyr jo ikke det at jeg skal ut i naturen!

Skrevet
Helt sprøtt, spør du meg!!

Det var den første tanken som slo meg også!

Nå har ikke jeg lest noe om hvem som da event. skal ha disse pengene, og hvorfor.

Men...

Vi vil ha oppkjørte skiløyper

Prepparerte bakker

Stikkede løyper

Merkede stier

Bord og benker

Mulighet til å gå på do

Søppelkasser

Osv, osv....

Dette er det jo noen som MÅ gjøre, og det koster penger...

Kanskje vi bør skjerpe oss.

Gå ned på kravene.

Hver og en av oss ta bedre vare på naturen.

Ikke ødelegge og oppføre oss som griser når vi er ute...

Skrevet

Det er greit nok med avgift for meg, om jeg da også er sikret gode løypeforhold, åpne hytter, ryddige rastplaser og fungerende sanitærfohold. Men jeg tviler på at an slik avgift vil bli bundet opp mot vedlikehold av marka....

Går vel rett i det store sluket og siden har ingen sett dem........

Gjest Anonymous
Skrevet

Man skulle jo egentlig tro at vedlikeholdsutgiftene (løypepreparering, tynning av skog osv) ble dekt av de skattene vi allerede betalte. Det er i hvert fall derfor marka har VÆRT i brukandes stand. Jeg synes det er å gå i feil retning; dvs bort fra allmannarett og mot privatisering og klasseskille, å innføre ekstraavgifter på dette. En dårlig unnskyldning fra myndigheter og skogeiere å skulle ha ENDA mer penger for dette. Vil heller ikke tro at det koster så sinnsykt mye å vedlikeholde friluftsområdene, selv om jeg har full forståelse for at det er noen dagsverk.

Skrevet

Tull og vas.

Ender med at de som ikke har råd må sitte inne å sture..

Skrevet

Ja dette er vel ikke et uventet forslag....... blant alle de andre skatter og avgifter som vi betaler.

Synes det blir litt vel drøyt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...