AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Hei! Jeg er ei 25 år gammel jente/dame som har planer om å treffe ei jeg har hatt en liten greie med en god stund. Det blir ikke før i november, men jeg er så sinnsykt nervøs allerede! Jeg er veldig sjenert, og kan nok oppfattes som innadvendt, og dette gruer meg til for er så redd for at jeg skal skuffe henne, og at det skal ta lang tid før jeg føler meg trygg på å prate mer. Har fortalt at jeg er sjenert og at jeg er redd for å gjøre et dårlig førsteinntrykk, og hun sier at jeg svarer til forventningene hennes uansett, men er likevel så nervøs. Jeg har nevnt vi kan skype eller prates i tlf, og det var hun enig i, men hun har en veldig travel hverdag så når kvelden kommer er hun så utslitt at det har liksom ikke blitt noe sånn samtale annet enn chat. jeg er person som har lett for å svare "jeg vet ikke, det er det samme for meg, bare velg du." osv hvis noen jeg ikke kjenner så godt spør hva vi skal gjøre, og dette har jeg virkelig ikke lyst til å svare henne, for det får meg til å virke så uinteressert, og det er ikke den oppfatningen jeg vil hun skal få av meg, for jeg er så glad i henne og jeg vil så gjerne det skulle blitt noe, hvis ting klaffer "live" også. kan noen gi meg noen tips om hvordan jeg kan slippe nervene litt og noen triks for å få samtalen til å flyte naturlig og unngå eventuelle pinlige tausheter? Hva skal jeg prate om, eller spør om? sier tusen takk på forhånd:) Anonymkode: 3a336...fbf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Det viktigste er vel å ikke kjenne på kleinheten eller tenke at det er kleint. Det er ikke farlig å ha noen pusterom i blant, og stress rundt å finne på noe å prate om gjør gjerne mindre godt. Ellers er spørsmål til henne, eget initiativ til å dele noe om seg selv, generelle betraktninger om noe man leste i avisen, noe som skjedde på jobb/studier, noe man nettopp har oppdaget etc. helt greit. Ikke vær redd for å si noe om deg selv uten å få spørsmål først. Hun vil naturlig nok komme med innspill, så flyter samtalen plutselig. Kjempetøft av deg at du gjør dette til tross for nervøsiteten og at du er sjenert. Jeg håper du får en hyggelig opplevelse. Anonymkode: d542d...280
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 dette er noe lesbe greier? Anonymkode: 3bf0f...369
Gjest supernova_87 Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette er noe lesbe greier? Anonymkode: 3bf0f...369 Hva faen for spørsmål er det? TS skriver hun er jente. Hun skriver hun skal møte en jente hun har en greie med. Det er postet i singelliv og dating. JA, det er snakk om to jenter som vurderer en romantisk relasjon. Kanskje er de lesbiske, kanskje bifile, kanskje panfile (?). Uansett er det noe enhver idiot kunne trukket ut av innlegget selv av å lese det og noe som er fullstendig irrelevant for problemstillingen! TS, siden dere allerede kjenner hverandre vet du best hvilke temaer dere liker å snakke om. Hva interesserer hun seg for, hva liker hun. Tenk igjennom nettopp hva du kan svare hvis hun faktisk spør "hva vil du gjøre nå?". Ellers fungerer "gikk det bra å komme seg hit?" som en okei start, eller jeg synes også ærlighet er fint "jeg har gledet meg til å endelig treffe deg, glad det endelig ser selv om jeg er nervøs". Jeg ville foreslått den telefonsamtalen igjen. Man er vel ikke så opptatt at man ikke har tid til en halvtimes prating? Eller kanskje hun er nervøs hun også?
Perle Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette er noe lesbe greier? Anonymkode: 3bf0f...369 Jezes.. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 Hei, ts! Jeg er også jente, og har truffet noen jenter over nett, og ellers datet en del. Jeg er generelt litt skravlete, og har egentlig ikke noe problem med å snakke med mennesker jeg ikke kjenner. Men dette kommer for mange med erfaring Om dette er første gang du møter noen over nett, er det klart du har lov til å være nervøs! Men du får også et veldig godt råd over her: Ikke vær redd for at det skal bli kleint. For kleint ER det alltid i starten uansett. Ikke ha for store forventninger, og bruk litt tid i starten på å la ting og inntrykk synke inn Også kan det hjelpe å ikke tenke på det som en date (om du gjør det). Det kan skape unødvendige forventninger. Se på det som et lite møte bare. Og hva er det verste som kan skje? Om dere ikke passer sammen i virkeligheten, så har du i hvert fall forhåpentligvis fått deg en øl/kaffe, og en hyggelig samtale! Lykke til! Gjerne oppdater. Anonymkode: af795...798
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #7 Skrevet 27. august 2017 Så koselig da ts. Ikke noe å være redd for. Tenk heller på mulighetene. Tenk hvor deilig det vil bli når du får se henne naken. Du kan ta på henne, og hun ta på deg... Anonymkode: fd5ec...131
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 TS her. tusen takk for svar jeg gleder meg veldig allerede, selv om det ikke er før November. Skal prøve å ikke tenke på det som en date, men bare et vanlig treff. kanskje et dumt spørsmål,(jeg har ikke så mye erfaring med dette) men bør jeg gi henne noe når vi møtes? Ikke noe stor gave eller noe sånt, vil ikke skremme stakkars jenta heller, men er det vanlig å gi noe? og hvis hun f.eks fryser, bør jeg låne henne jakka mi, eller blir det for klisje? Hehe uff som sagt så spør jeg nok veldig tåpelig, jeg vil bare gjøre alt rett, er så vanvittig glad i henne. Anonymkode: 3a336...fbf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 og kan/bør jeg forvente at det blir kos eller sex? skal jeg ta inititativet til noe, eller blir det for dumt? jeg har ikke vært på en slik date før, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 3a336...fbf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. tusen takk for svar jeg gleder meg veldig allerede, selv om det ikke er før November. Skal prøve å ikke tenke på det som en date, men bare et vanlig treff. kanskje et dumt spørsmål,(jeg har ikke så mye erfaring med dette) men bør jeg gi henne noe når vi møtes? Ikke noe stor gave eller noe sånt, vil ikke skremme stakkars jenta heller, men er det vanlig å gi noe? og hvis hun f.eks fryser, bør jeg låne henne jakka mi, eller blir det for klisje? Hehe uff som sagt så spør jeg nok veldig tåpelig, jeg vil bare gjøre alt rett, er så vanvittig glad i henne. Anonymkode: 3a336...fbf 10 timer siden, AnonymBruker skrev: og kan/bør jeg forvente at det blir kos eller sex? skal jeg ta inititativet til noe, eller blir det for dumt? jeg har ikke vært på en slik date før, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 3a336...fbf Aha. Men tiden går fort til november, ser'u. Det er flott om du prøver å bare se på det som et møte, ja. Hm, ja. Det var et godt spørsmål. Jeg tenker at det kanskje ikke er nødvendig å gi henne noe med en gang, men om du kjøper inn en liten ting på forhånd (en sjokolade, etc.) så kan du kanskje gi henne det om du føler at daten går bra, sånn etterpå før dere sier hadet? Jeg har personlig aldri gitt noe til en nettdate, hehe. Synes ikke det trengs. Men det er jo hyggelig. Haha, om du fryser kan du jo kanskje spørre henne om hun vil låne jakka de, ja. Men husk at du ikke trenger å gjøre alt 'rett'. Ikke stress med det. Om dere klaffer, så tror jeg ikke hun bryr seg stort om sånne ting. Når det kommer til sex, så tenker jeg at det kommer litt an på hva dere begge er ute etter? Om jeg er ute etter noe seriøst, har jeg ikke sex med daten før det har gått lang tid. Men det er bare meg da. Haha. Jeg liker å bygge opp litt spenning. Kanskje blir du sett på som litt useriøs dersom du prøver deg på sex, men det er slettes ikke sikkert altså. Se an stemningen? Gjør det dere føler for. Ingenting er 'rett' eller 'galt' så lenge dere begge er enige om å gjøre det. Anonymkode: af795...798
Gardermobanen Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 Jeg tenker at om noen går på date med meg så ønsker de å bli likt av meg, like mye som jeg ønsker å bli likt av dem. Det er ikke like skummelt å møte folk som man vet ønsker å bli likt av deg. Hører også på litt musikk før daten for å få opp motivasjonen og ned nervene. Om mulig forbereder jeg meg litt på samtaler. F.eks ha siste jeg datet delte interessen min for fotball og da passet jeg på å være oppdatert i tilfelle de diskusjonene kom opp.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aha. Men tiden går fort til november, ser'u. Det er flott om du prøver å bare se på det som et møte, ja. Hm, ja. Det var et godt spørsmål. Jeg tenker at det kanskje ikke er nødvendig å gi henne noe med en gang, men om du kjøper inn en liten ting på forhånd (en sjokolade, etc.) så kan du kanskje gi henne det om du føler at daten går bra, sånn etterpå før dere sier hadet? Jeg har personlig aldri gitt noe til en nettdate, hehe. Synes ikke det trengs. Men det er jo hyggelig. Haha, om du fryser kan du jo kanskje spørre henne om hun vil låne jakka de, ja. Men husk at du ikke trenger å gjøre alt 'rett'. Ikke stress med det. Om dere klaffer, så tror jeg ikke hun bryr seg stort om sånne ting. Når det kommer til sex, så tenker jeg at det kommer litt an på hva dere begge er ute etter? Om jeg er ute etter noe seriøst, har jeg ikke sex med daten før det har gått lang tid. Men det er bare meg da. Haha. Jeg liker å bygge opp litt spenning. Kanskje blir du sett på som litt useriøs dersom du prøver deg på sex, men det er slettes ikke sikkert altså. Se an stemningen? Gjør det dere føler for. Ingenting er 'rett' eller 'galt' så lenge dere begge er enige om å gjøre det. Anonymkode: af795...798 Takk for gode råd jeg vil mer enn gjerne det skal bli noe seriøst, så da tenker jeg ikke på sex. Det viktigste for meg er å bli kjent med henne, og la henne få bli kjent med meg, og bare treffes å ha det hyggelig. Jeg er evig glad om jeg får en klem hun sier hun liker meg godt og ville gjerne hatt noe seriøst om det blir sånn, men at bare tiden vil vise.. er som sagt blitt veldig glad i henne, for vi har kjent hverandre en god stund, men ikke hatt muligheten for å treffes før nå i november. TS. Anonymkode: 3a336...fbf 1
Simbyxor Skrevet 28. august 2017 #14 Skrevet 28. august 2017 Skal dere bli bestevenner, eller hva er greia egentlig? Det er ikke så farlig når jenter møtes for å bli venner.. går seg til.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #15 Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, Simbyxor skrev: Skal dere bli bestevenner, eller hva er greia egentlig? Det er ikke så farlig når jenter møtes for å bli venner.. går seg til. Håper jo på at det utvikler seg til noe mer enn vennskap. TS Anonymkode: 3a336...fbf
Simbyxor Skrevet 28. august 2017 #16 Skrevet 28. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper jo på at det utvikler seg til noe mer enn vennskap. TS Anonymkode: 3a336...fbf Bestevennskap? Kanskje, om du er heldig.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #17 Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, Simbyxor skrev: Bestevennskap? Kanskje, om du er heldig. Spiller du dum eller prøver du å være morsom? Anonymkode: 87443...26e 1
Simbyxor Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller du dum eller prøver du å være morsom? Anonymkode: 87443...26e Hva er morsomt med det, om jeg tør spørre? Du må vel være dum som tror det er humor
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #19 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, Simbyxor skrev: Hva er morsomt med det, om jeg tør spørre? Du må vel være dum som tror det er humor Hvis du leste HI så skjønner du vel at TS er lesbisk/bifil/interessert i jenter? Anonymkode: 87443...26e 1
Simbyxor Skrevet 28. august 2017 #20 Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leste HI så skjønner du vel at TS er lesbisk/bifil/interessert i jenter? Anonymkode: 87443...26e Hm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå