Gå til innhold

Sexmisbrukte 15-åring på lensmannskontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vg i dag står det om en sak Jeg synes var ganske skremmende. Han blir dømt og får fortsette å være politi. Han burde jo mista den retten.

Og hvorfor er det formildende for en politimann å måtte vente lenge på en dom? Det må jo alle andre også det..

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Synes det er en tendens til at når pilitifolk gjør noe galt så er det ikke så farlig...

Husker den poilitimannen som drepte en mann under arrestasjon med et farlig grep (visste det var farlig). Han ble frikjent!

Mens en trailersjåfør/trikkesjåfør som kjører på noen ved ett ulykkestilfelle blir dømt for uaktsomt drap fordi fotgjengere er mye traffikanter... (og kan omtrent oppføre seg som de vil uten at noen sier noe på det...)

Men politifolk er kanskje mer verdt enn oss andre??

Skrevet

Om en barnevernsped eller noen andre som jobber med barn får en dom på seg ala den politimannen i denne saken har så mister de jo muligheten til å jobbe med barn. Jeg vil si at politimenn også til en viss grad jobber med sårbare barn da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes også retten har bommet når de ikke fradømmer denne politimannen stillingen. Det faktum at han var i tjeneste og at hendelsen skjedde på lensmannskontoret, burde telle i sterkt skjerpende retning.

Politiet har mer makt og autoritet enn de aller fleste i samfunnet, og da bør kravene som stilles til integritet være tilsvarende høye.

Synes det er en tendens til at når pilitifolk gjør noe galt så er det ikke så farlig...

Husker den poilitimannen som drepte en mann under arrestasjon med et farlig grep (visste det var farlig). Han ble frikjent!

Jeg synes ikke det er noe godt eksempel. Den konkrete saken du viser til, dreide seg om en storvokst og meget aggressiv mann som gikk til angrep på en politimann som på det tidspunktet var i mannens leilighet. Hvis jeg husker riktig, kom politiet til stedet pga. en henvendelse om husbråk.

Uansett, politimannen hadde ingen kolleger i nærheten da angrepet fant sted, og måtte forsvare seg så godt han kunne. Han valgte å ta et strupegrep for å få overmannet angriperen, noe som tragisk nok resulterte i mannens død.

Under omstendighetene fant retten at bruken av makt ikke var overdrevet i den gitte situasjonen. Og jeg vil legge til at den som går til angrep på en politimann som bare utfører jobben sin, selv må bære skylden for konsekvensene av sin handling.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes også retten har bommet når de ikke fradømmer denne politimannen stillingen. Det faktum at han var i tjeneste og at hendelsen skjedde på lensmannskontoret, burde telle i sterkt skjerpende retning.

.

Han var vel ikke i tjeneste?

Gjest Gjesten
Skrevet

Jaudå, han var på vakt. Men det er framleis uklart om han får fortsette som politi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...