AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Dere som nylig har tatt synstest og kjøpt dere briller; hva kostet det dere og hvor gjorde dere det? Brilleland, Specsavers osv På forhånd takk for svar :-) Anonymkode: 53aea...45f
LilleBlekksprut Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 (endret) Fikk briller gratis hos Specsavers når jeg tok undersøkelsen. Det er de billigste parene til 195 kroner du får gratis, men du får tilsvarende i rabat av de andre brillene de tilbyr hvis du vil ha noen av de litt mer fancy modellene. Det er et tilbud de har med jevne mellomrom. Kostet 595 for undersøkelsen. Endret 26. august 2017 av LilleBlekksprut
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 12 timer siden, LilleBlekksprut skrev: Fikk briller gratis hos Specsavers når jeg tok undersøkelsen. Det er de billigste parene til 195 kroner du får gratis, men du får tilsvarende i rabat av de andre brillene de tilbyr hvis du vil ha noen av de litt mer fancy modellene. Det er et tilbud de har med jevne mellomrom. Kostet 595 for undersøkelsen. Takk for svar ☺️ Er helt ny på dette. Begynner og få dårlig syn på det ene øyet, så det er vel på tide og sjekke ut hva som skjer 😐 Med litt tips skulle jeg gjerne ha likt og gjort det uten og måtte slå meg konkurs... Hehe 😆 Har hørt briller er dyrt Anonymkode: 53aea...45f
Aloy Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ☺️ Er helt ny på dette. Begynner og få dårlig syn på det ene øyet, så det er vel på tide og sjekke ut hva som skjer 😐 Med litt tips skulle jeg gjerne ha likt og gjort det uten og måtte slå meg konkurs... Hehe 😆 Har hørt briller er dyrt Anonymkode: 53aea...45f Briller kan være dyrt, det er helt rett, men det handler om å prioritere. Hvis du kjøper briller som er litt dyr, men god kvalitet, så vil du få igjen for det senere. I stedet for å kjøpe noen billige som blir ødelagt og du blir nødt til å kjøpe nye hele tiden. Har også forstått det sånn at du kan ha forsikring på brillene, slik at hvis du evt. skulle få riper eller lignende, så fikser de nye glass til deg
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 Den dyreste delen av en brille er ofte glassene. Jo mer kompliserte glass du trenger, jo dyrere blir brillen. Punkt 1 er uansett en synstest. Da finner optiker ut hva slags briller/glass du vil trenge for å se skikkelig igjen. Anonymkode: 2f813...3b9
Gjest Bbrukernavn Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 Jeg har vært i "vanlig" brillebutikk, og betalte 7000,- kroner for etpar briller som bare varte i seks måneder. Ungene trampet på dem i et raserianfall. Jeg har skjeve hornhinner og bruker 6+ på begge øynene. Avhengig av bil privat, og lesing i jobbsammenheng. Gir faen i dette med briller, optikk og Gucchi, og holder meg til etpar briller son nå er ca 20 år gamle. Designerbriller er ikke aktuelt for meg. Etter skrekkopplevelsen kuttet jeg ut synsundersøkelser, og startet med harde linser. Jeg skyr optikere som pesten. De tilhører en uærlig bransje! Sliter fremdeles med økonomien etter denne tabben, som nå er 8 år siden. Heretter kommer jeg til å kjøpe bare nye brilleglass, til gammel innfatning.
Mona123 Skrevet 27. august 2017 #7 Skrevet 27. august 2017 Jeg betalte tilsammen 15 000 kr for alt hos Krogh Optikk. Kjempefornøyd, god service!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #8 Skrevet 27. august 2017 14 timer siden, LilleBlekksprut skrev: Fikk briller gratis hos Specsavers når jeg tok undersøkelsen. Det er de billigste parene til 195 kroner du får gratis, men du får tilsvarende i rabat av de andre brillene de tilbyr hvis du vil ha noen av de litt mer fancy modellene. Det er et tilbud de har med jevne mellomrom. Kostet 595 for undersøkelsen. Har du en enkel styrke på brilleglassene så er denne løsningen grei. Men for oss som faller utenfor standarstyrkene til denne kjeden så får vi ikke blriller uten å betale en god del tusen mer hos Specsavers enn på Brilleland, særlig når Brilleland har rabatter på glass eller infatninger. Specsavers kan i enkelte tilfeller være bedre på synstester (personavhengig) enn Brilleland så her må du orientere deg i landskapet der du bor. Anonymkode: d72b5...0af
Kragebein Skrevet 27. august 2017 #9 Skrevet 27. august 2017 Jeg betalte 590 for synstest og litt under 2000 for brillene på Brilleland, inkludert forsikring i to år.
LilleBlekksprut Skrevet 27. august 2017 #10 Skrevet 27. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du en enkel styrke på brilleglassene så er denne løsningen grei. Men for oss som faller utenfor standarstyrkene til denne kjeden så får vi ikke blriller uten å betale en god del tusen mer hos Specsavers enn på Brilleland, særlig når Brilleland har rabatter på glass eller infatninger. Specsavers kan i enkelte tilfeller være bedre på synstester (personavhengig) enn Brilleland så her må du orientere deg i landskapet der du bor. Anonymkode: d72b5...0af Det er ikke min erfaring hos Specsavers her hos oss. De er det eneste optiker tilbudet her, så kan godt hende de har litt utvidet tilbud her, men moren min har langt ifra enkel styrke og får også gratis briller med synstest. Kan hende det varierer.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #11 Skrevet 27. august 2017 2 timer siden, Mona123 skrev: Jeg betalte tilsammen 15 000 kr for alt hos Krogh Optikk. Kjempefornøyd, god service! Det var da en vanvittig pris for et par briller? Jeg betalte under 2000 kr hos Specsavers for synsundersøkelse og briller med spesialglass, og er veldig fornøyd med dem. Det er jo galskap å bruke 15000 på et par briller.. Anonymkode: 45f3e...bee
Mona123 Skrevet 27. august 2017 #12 Skrevet 27. august 2017 Ser at det kan virke dyrt, men disse ville jeg virkelig ha. Jeg er godt fornøyd med dem. Gode glass og designerbriller ☺️
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 På 27.8.2017 den 17.08, AnonymBruker skrev: Det var da en vanvittig pris for et par briller? Jeg betalte under 2000 kr hos Specsavers for synsundersøkelse og briller med spesialglass, og er veldig fornøyd med dem. Det er jo galskap å bruke 15000 på et par briller.. Anonymkode: 45f3e...bee Jeg må ha progressive briller, og da koster glassene kr 9800. Da er det beste kvalitet. Så blir det innfatning oppå der igjen. Det er billigere med f.eks lesebriller. Anonymkode: 02fb2...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå