Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en bygning med flere boenheter der brannalarmen nylig gikk, men som svært få hørte. Brannalarmen lager kun lyd på fellesområder som i resepsjon og i gangene, altså ikke i egen boenhet. Med andre ord så hørte jeg ingen verdens ting før jeg tilfeldigvis gikk ut døra opp oppdaget av det ringte langt borte i gangen. Det var falsk alarm, bygget har flere nødutganger, men ingen oppmøteplass eller praksis når det gjelder å tømme bygningen for mennesker. 

I 2014 klaget beboerne på dette, men ingenting ble gjort og eierne av bygningen påpekte at den var svært trygg i tilfelle brann. Jeg føler meg absolutt ikke trygg, men å flytte er absolutt uaktuelt. Er det noe å gjøre? Kan man kontakte forsikringsselskapet bygningen har en avtale med? Høres veldig lite gjennomtenkt ut 

Anonymkode: ed908...947

Skrevet

Kontakt kommunen. De kan komme med påbud om flere brannalarmer 

Anonymkode: 401b7...9a2

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt kommunen. De kan komme med påbud om flere brannalarmer 

Anonymkode: 401b7...9a2

Det er nok med brannalarmer, men de er ikke koplet til dem som ringer :( Med andre ord så vil alarmen gå dersom jeg svir noe, men dersom noen andre svir noe i en annen boenhet vil jeg ikke høre noe 

Ts 

Skrevet

Snakk med brannvesenet. Kanskje de kan ha et brannsyn. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en bygning med flere boenheter der brannalarmen nylig gikk, men som svært få hørte. Brannalarmen lager kun lyd på fellesområder som i resepsjon og i gangene, altså ikke i egen boenhet. Med andre ord så hørte jeg ingen verdens ting før jeg tilfeldigvis gikk ut døra opp oppdaget av det ringte langt borte i gangen. Det var falsk alarm, bygget har flere nødutganger, men ingen oppmøteplass eller praksis når det gjelder å tømme bygningen for mennesker. 

I 2014 klaget beboerne på dette, men ingenting ble gjort og eierne av bygningen påpekte at den var svært trygg i tilfelle brann. Jeg føler meg absolutt ikke trygg, men å flytte er absolutt uaktuelt. Er det noe å gjøre? Kan man kontakte forsikringsselskapet bygningen har en avtale med? Høres veldig lite gjennomtenkt ut 

Er dette et borettslag eller hva?

Anonymkode: c125e...3fa

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et borettslag eller hva?

Anonymkode: c125e...3fa

Nja, er en studentby 

Ts 

Skrevet

Noen innspill? :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen innspill? :) 

Du kontakter eier av bygget. Dersom eier av bygget ikke får ut fingeren sender du purringen i kopi til lokalavisa. Dette kan du godt informere dem om i første brev. ;) 

Anonymkode: af842...ae2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kontakter eier av bygget. Dersom eier av bygget ikke får ut fingeren sender du purringen i kopi til lokalavisa. Dette kan du godt informere dem om i første brev. ;) 

Anonymkode: af842...ae2

Problemet er bare det at jeg ikke finner eieren til bygget noen som helst plass. Det er privateid, men uavhengig 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...