AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Jeg bor i en bygning med flere boenheter der brannalarmen nylig gikk, men som svært få hørte. Brannalarmen lager kun lyd på fellesområder som i resepsjon og i gangene, altså ikke i egen boenhet. Med andre ord så hørte jeg ingen verdens ting før jeg tilfeldigvis gikk ut døra opp oppdaget av det ringte langt borte i gangen. Det var falsk alarm, bygget har flere nødutganger, men ingen oppmøteplass eller praksis når det gjelder å tømme bygningen for mennesker. I 2014 klaget beboerne på dette, men ingenting ble gjort og eierne av bygningen påpekte at den var svært trygg i tilfelle brann. Jeg føler meg absolutt ikke trygg, men å flytte er absolutt uaktuelt. Er det noe å gjøre? Kan man kontakte forsikringsselskapet bygningen har en avtale med? Høres veldig lite gjennomtenkt ut Anonymkode: ed908...947
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Kontakt kommunen. De kan komme med påbud om flere brannalarmer Anonymkode: 401b7...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt kommunen. De kan komme med påbud om flere brannalarmer Anonymkode: 401b7...9a2 Det er nok med brannalarmer, men de er ikke koplet til dem som ringer Med andre ord så vil alarmen gå dersom jeg svir noe, men dersom noen andre svir noe i en annen boenhet vil jeg ikke høre noe Ts Anonymkode: ed908...947
petterm Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Snakk med brannvesenet. Kanskje de kan ha et brannsyn.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en bygning med flere boenheter der brannalarmen nylig gikk, men som svært få hørte. Brannalarmen lager kun lyd på fellesområder som i resepsjon og i gangene, altså ikke i egen boenhet. Med andre ord så hørte jeg ingen verdens ting før jeg tilfeldigvis gikk ut døra opp oppdaget av det ringte langt borte i gangen. Det var falsk alarm, bygget har flere nødutganger, men ingen oppmøteplass eller praksis når det gjelder å tømme bygningen for mennesker. I 2014 klaget beboerne på dette, men ingenting ble gjort og eierne av bygningen påpekte at den var svært trygg i tilfelle brann. Jeg føler meg absolutt ikke trygg, men å flytte er absolutt uaktuelt. Er det noe å gjøre? Kan man kontakte forsikringsselskapet bygningen har en avtale med? Høres veldig lite gjennomtenkt ut Anonymkode: ed908...947 Er dette et borettslag eller hva? Anonymkode: c125e...3fa
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette et borettslag eller hva? Anonymkode: c125e...3fa Nja, er en studentby Ts Anonymkode: ed908...947
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Noen innspill? Anonymkode: ed908...947
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen innspill? Anonymkode: ed908...947 Du kontakter eier av bygget. Dersom eier av bygget ikke får ut fingeren sender du purringen i kopi til lokalavisa. Dette kan du godt informere dem om i første brev. Anonymkode: af842...ae2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter eier av bygget. Dersom eier av bygget ikke får ut fingeren sender du purringen i kopi til lokalavisa. Dette kan du godt informere dem om i første brev. Anonymkode: af842...ae2 Problemet er bare det at jeg ikke finner eieren til bygget noen som helst plass. Det er privateid, men uavhengig Ts Anonymkode: ed908...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå