Gå til innhold

Plutselig helt sinnsykt svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet opp i dag og var så svimmel som jeg aldri har vært før. Føltes som jeg akkurat hadde gått av en helt sjuk karusell. Har vært svimmel av og på gjennom hele dagen, og det kommer når jeg beveger mye på hodet. Ut i fra hva jeg har lest så virker det som om det kan være krystallsyken, men hva tror dere? Er det nødvendig å ringe legevakten hvis det ikke har gått over i morgen? Veldig ubehagelig. Tok blodprøve for kun 2 uker siden, og hadde ikke noen mangler...

Anonymkode: 14237...ea6

Skrevet

Det kan være krystallsyken. For sikkerhetsskyld synes jeg du skal ringe legevakta. Jeg har krystallsyken selv og da spinner hele rommet. Typisk det starter når man ligger. Best og høre med fagfolk. 

Anonymkode: 25fab...c6e

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være krystallsyken. For sikkerhetsskyld synes jeg du skal ringe legevakta. Jeg har krystallsyken selv og da spinner hele rommet. Typisk det starter når man ligger. Best og høre med fagfolk. 

Men hvis jeg har krystallsyken, bør jeg dra til lege og få behandling, eller la det gå over av seg selv? Hvis jeg vil få behandling hos legen, har jeg "lov" til å be om hastetime da?

Skrevet

Plutselig svimmelhet kan også skyldes hjerneslag. Krystallsyken er en vanlig diagnose på slagposten for de som har svimmelhet som symptom, men det er likevel greit å få det undersøkt. Spesielt dersom svimmelheten vedvarer. 

Anonymkode: 1e2ee...dca

• Liker 2
Skrevet

Kan også komme av stress. Jeg har mye angst og etter stressende perioder så kan jeg bli så svimmel at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å sove.

Hvis det er krystalsyken så gjør de en test på deg med bevegelser og ser deg inni øynene. Fikk akutt time og sjekket første gang jeg opplevde svimmelhet.

Anonymkode: 4845a...bb2

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis jeg har krystallsyken, bør jeg dra til lege og få behandling, eller la det gå over av seg selv? Hvis jeg vil få behandling hos legen, har jeg "lov" til å be om hastetime da?

Noen ganger går det over av seg selv. Men først bør en finne ut om det er krystallsyken du har. Er du dårlig bør du absolutt ringe legen/legevakta. Jeg måtte ha flere behandlinger. Man bør aldri ta øvelser man finner på nett før det er konstanter det er veldig viktig. Som jeg skrev over her så bør du snakke med de på legevakta.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det?

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt en tur til legen for å finne ut av det uansett. Plutselig svimmelhet kan ha mange årsaker, blant annet blodtrykksfall, krystallsyken, eller i verste fall noe med hjernen som nevnt over her.
Jeg var selv på legevaktat for ett pr mnd siden pga svimmelhet, da viste det seg at synderen var lavt blodtrykk, sannsynligvis som følge av stress. Og slikt kan komme fort, for dagen før var blodtrykkket hetl normalt.

Anonymkode: b3936...348

• Liker 1
Skrevet

TS, det er viktig at du kommer deg til behandler så snart så mulig :)

Jeg har hatt krystallsyken, og fikk god hjelp på røa i oslo. klinikk for alle, få tak i anna feks. 

Det er flere i kfa som er flinke, og det er mange som har videobriller, men anna er veldig flink.

http://krystallsyken.info/

Anonymkode: 94611...e1d

Skrevet

Uansett hva det er burde du komme deg til legen så fort som mulig

• Liker 1
Skrevet

Sånn får jeg og. Vært hos ØNH, fastlege og div. Neeeida, ingenting galt.

Så tydelig fullstendig ufarlig, og egentlig ingenting! Sikkert angst.... not

Skrevet

Klassisk krystallsyke.

Du kan ta øvelser for å bli kvitt det. Gå gjerne til en kiropraktor for å få hjelp. Det kan gå over like fort som det kom, men det kan også henge i en god stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...