Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte en snapchat hvor det sto at jeg har spist to store sjokolader idag og at jeg angrer litt på det, i en morsom tone til en venninne..Vi har begge vært på slanken en stund og det er ikke uvant å sende sånt til hverandre.

Jeg har gått ned rimelig mye på kort tid,grunnet sunt kosthold og mosjon. Hun har ikke gått ned noe nevneverdig og dette var altså svaret jeg fikk ....? Kjente jeg reagerte voldsomt og fikk vondt i magen..Dette er en god venninne og så sier hun sånt??

Jeg må nevne at jeg absolutt ikke er syk og har et godt og sunt forhold til både mat og godteri,men denne kommentaren satte meg litt ut...

Anonymkode: 420f0...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er kanskje ikke den gode venninnen som du trodde at hun var...

Anonymkode: f44a3...b05

Skrevet

Ehm det var kanskje ironisk ment?

Anonymkode: 03c48...4a9

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser inne noe rart i det hun sendte deg. Hvorfor tolker du det så negativt? :huh:

• Liker 2
Skrevet

Evt kanskje hun følte seg støtt av at du sende den meldingen, i og med at hun ikke har greid å gå ned i vekt slik som du har greid?

• Liker 1
Skrevet

Kan det ha vært ironi og du overreagerer? Vanligvis reagerer vi på ting som blir sagt pga det er en viss sannhet i det...

Anonymkode: 9a3c3...d77

• Liker 2
Skrevet

Det var ikke hyggelig sagt. Hva svarte du henne?

Skrevet

Hun mente det nok som bare som en uskyldig kommentar. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha vært ironi og du overreagerer? Vanligvis reagerer vi på ting som blir sagt pga det er en viss sannhet i det...

Anonymkode: 9a3c3...d77

Ja det kan godt være men jeg reagerte fordi det var kun det som sto.. hun bruker alltid smilefjes eller emojis men dette var veldig alvorlig skrevet.. hvordan tolke det ironisk uten et smilefjes? 

Er ikke noe sannhet i det, da hadde flere reagert rundt meg.. er bare det at flere har sagt det til meg at jeg må være forsiktig så jeg ikke blir syk! Og jeg syns det er utrolig vondt å si sånt og ha DET fokuset kun fordi man vil ha en sunnere kropp og et sunnere utseende.. Jeg blir litt lei meg rett og slett av det....

TS

Skrevet

Kanskje hun er redd du kun tenker på å ned i vekt, at hun tror du ikke nyter mat/godis like mye lengre? 

Du må jo bare spørre hva hun mente og avkrefte/bekrefte ut fra hva hun sier. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jordbæra skrev:

Kanskje hun er redd du kun tenker på å ned i vekt, at hun tror du ikke nyter mat/godis like mye lengre? 

Du må jo bare spørre hva hun mente og avkrefte/bekrefte ut fra hva hun sier. 

Avkreftet det såklart.. men syns bare det var en vond kommentar å få... skal ikke sende sånne mer ivertfall....

TS

Skrevet

Jeg ser ikke noe negativt i dette. Hele greia er jo litt humoristisk, og jeg anser hennes kommentar som en oppfølging på din morsomhet. Jeg tror ikke hun faktisk mener at du begynner å bli syk. :laugh: 

Anonymkode: 62596...9ba

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan godt være men jeg reagerte fordi det var kun det som sto.. hun bruker alltid smilefjes eller emojis men dette var veldig alvorlig skrevet.. hvordan tolke det ironisk uten et smilefjes? 

Er ikke noe sannhet i det, da hadde flere reagert rundt meg.. er bare det at flere har sagt det til meg at jeg må være forsiktig så jeg ikke blir syk! Og jeg syns det er utrolig vondt å si sånt og ha DET fokuset kun fordi man vil ha en sunnere kropp og et sunnere utseende.. Jeg blir litt lei meg rett og slett av det....

TS

Hva mener du med dette? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avkreftet det såklart.. men syns bare det var en vond kommentar å få... skal ikke sende sånne mer ivertfall....

TS

Så du spurte henne om hva hun mente med det hun sa? Hva var hennes tilbakemelding på det?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Svar henne at oi, her var det labert med humor i kveld, trenger du litt sjokolade og?

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Er dette nære venner, som er bekymret for at du skal utvikle spiseforstyrrelse?

Hvor tynn er du?

Hvilken str bruker du i klær og hvor høy er du?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? 

At når de har kommentert vektnedgangen min så slenger de gjerne på i tillegg "nå må du passe på så du ikke blir syk".. som om det å gå ned i vekt er det samme som å pådra seg en spiseforstyrrelse.. jeg skjønner ikke hvorfor dette må være fokuset...

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor tynn er du?

Ikke relevant da dette ligger på tråd om vennskap og ikke helse. Ts må ikke utlevere sånt om hun ikke vil. Ettersom dette ikke er skrevet i hovedinnlegg så mener ts det ikke er relevant. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tynn er du?

Jeg ser normal ut, veier 58 kg og er 170 høy. bruker s i noe og m i noe...

TS

Skrevet
1 minutt siden, Jordbæra skrev:

Ikke relevant da dette ligger på tråd om vennskap og ikke helse. Ts må ikke utlevere sånt om hun ikke vil. Ettersom dette ikke er skrevet i hovedinnlegg så mener ts det ikke er relevant. 

Svarte siden jeg ikke ønsker at det skal se ut som om jeg har noe spiseforstyrrelse, jeg syns bare det er vondt at dette er fokuset hos folk....

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...