AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Hvordan fungerer flytte av boliglån? Er et begrensninger på når det kan gjøres, og hva ligger typisk kostnadene på? Jeg kan få mye mer i lån av Skandiabanken enn jeg kan av Nordea, men siden jeg er mastergrad kan jeg få en mye bedre rente hos Nordea enn hos Skandiabanken. Kan jeg ta opp lånet hos Skandiabanken, for så å flytte det til Nordea (og få den gode renten Nordea hadde tilbudt meg om jeg hadde tatt opp lånet hos dem)? Takker for svar! Anonymkode: 2a525...345
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer flytte av boliglån? Er et begrensninger på når det kan gjøres, og hva ligger typisk kostnadene på? Jeg kan få mye mer i lån av Skandiabanken enn jeg kan av Nordea, men siden jeg er mastergrad kan jeg få en mye bedre rente hos Nordea enn hos Skandiabanken. Kan jeg ta opp lånet hos Skandiabanken, for så å flytte det til Nordea (og få den gode renten Nordea hadde tilbudt meg om jeg hadde tatt opp lånet hos dem)? Takker for svar! Anonymkode: 2a525...345 Nei, banken gjør en vurdering av din låneevne også når man flytter et lån fra en bank til en annen. I realiteten flytter du ikke lånet, men tar opp et nytt lån som betaler ned det eksisterende lånet. Prøv heller å forhandle om høyere lån hos Nordea. Anonymkode: d58d2...595
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Nei, banken gjør en vurdering av din låneevne også når man flytter et lån fra en bank til en annen. I realiteten flytter du ikke lånet, men tar opp et nytt lån som betaler ned det eksisterende lånet. Prøv heller å forhandle om høyere lån hos Nordea. Anonymkode: d58d2...595 Takk for svar! Kan så lite om dette, så setter pris på det. Anonymkode: 2a525...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå