Gå til innhold

Dårlig ide å date noen på samme studie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir litt det samme som å date noen på jobb ikke sant? Er en kjekk og morsom fyr på studiet mitt (vi er førsteårs begge to), og vi har pratet i løpet av fadderuka, så merker jeg at jeg tenker litt ekstra mye på han da, men det er vel en dårlig ide?

Det er forelesninger 3-5 ganger i uka, og det er 4 år igjen av studiet. Ganske lang tid om det skulle gå skikkelig dårlig, selv om jeg såklart ikke aner om han har noe interesse av meg enda da :fnise:

Anonymkode: 3ed10...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk hvis det er ''the one'', da.

Anonymkode: d1aa6...f6b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble sammen med det som nå er mannen min, og far til mine to barn, på starten av studiet:)

Anonymkode: 2c30e...a5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det, men det er flere på mitt kull som har havnet i forhold med hverandre. Per dags dato er det vel to par og noen nestenpar. På kullet over er det flere. Jeg har ikke erfart parsplitt innad i kullet enda, så hvordan det utspiller seg er jo en annen sak. 

Anonymkode: c12cf...6a9

Skrevet

Ganske vanlig å date noen fra samme studie. Jeg gjorde det også og syntes ikke det var så spesielt om det ikke førte frem. Det er jo ikke sånn man må forholde seg så mye til hverandre bare fordi man går på samme studie. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Ganske vanlig å date noen fra samme studie. Jeg gjorde det også og syntes ikke det var så spesielt om det ikke førte frem. Det er jo ikke sånn man må forholde seg så mye til hverandre bare fordi man går på samme studie. 

På noen studier må man jo det.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Det har du nok rett i, vi har jo bare såvidt startet men har allerede ordnet oss grupper til gruppearbeid og kollokovkollektivgreiegrupper (de andre gruppene med sært navn), og jeg er ikke på gruppe med han da - men regner med at vi alltid kommer til å bestemme grupper selv.

Noen som har vært venner med noen som har gjort det slutt da og kan fortelle litt? Jeg har aldri hatt kontakt/sett ekser igjen etter det ble slutt, så derfor jeg i utgangspunktet tenker at det er en dårlig ide. Vi er begge over 27 da, så ikke så unge at alderen er "mot" oss. Igjen, alt er hypotetisk da jeg såvidt har snakket med han, for alt jeg vet er han gift med barn.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

På noen studier må man jo det.

Ja, men ikke sikkert TS går på et slikt studie.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble sammen med kona når vi studerte, to barn og 26 år senere er vi fremdeles sammen og har det veldig bra👫

Anonymkode: bd3d4...4f5

• Liker 2
Skrevet

Synes ts skal stole på magefølelsen, ingen god ide å date folk på samme studium.

Anonymkode: 2f797...624

• Liker 1
Skrevet

Bruk tid sammen, du finner fort ut om det er noe å satse på eller ikke 

Skrevet

For min del hadde det vært avhengig av hvor mange studenter det er på kullet / studiet. Hadde aldri i livet datet noen om jeg det var 20 - 30 stykker på kullet, men når det kommer opp i minst 200 så hadde jeg det. Har noe med å gjøre hvor lett en kan holde seg unna hverandre i hverdagen om det går skeis. 

Anonymkode: 0abc5...220

Skrevet

TS her :)

Vi er ca 35 på kullet, men det kan vel hende noen faller av etterhvert. Så om det går skeis blir jeg sittende maks 10 meter unna de neste 4 årene.

Sitat

Bruk tid sammen, du finner fort ut om det er noe å satse på eller ikke 

Ja jeg kommer nok til å bli bedre kjent med han uansett, vi har mye til felles så vennskap blir det nok. Føler det er litt lettere å ikke utvikle interesse/føleleser for noen om man har er bestemt seg på forhånd at dette IKKE skal skje da, så nå har jeg til tirsdag til å fundere litt. Som nevnt tidligere så aner jeg jo ikke om det kan bli noe mer, kanskje han er homofil, gift eller totalt uintr. i meg for alt jeg vet, bare veldig fint å høre andres erfaringer og meninger rundt dette.

Skrevet

Åh så vanskelig dette er da, pratet i lunsjen og ruslet mot busstoppet sammen på vei hjem vei i dag, han er så fin og herlig! Fant ut at han er mye yngre enn meg da, var skråsikker på at han var 28, men viste seg at han er 21..og jeg er snart 30 :( 

Synes dere kan fortelle meg alle forferdelige historier om hvor ille det går og om folk som har droppa ut av studiet og ødelagt livet sitt på slikt så jeg får litt mer motivasjon til å få disse tankene ut av hodet.

Skrevet

Du burde være voksen nok til å takle situasjoner som kan oppstå ved en dødfødt flørt eller et eventuelt brudd, så jeg synes du burde gå for det. Jeg traff eksen min første semester, aldersforskjellen var tilsvarende som deres, og vi var til enorm støtte for hverandre gjennom studiene, både faglig og emosjonelt.

Bare gjør det. 

Anonymkode: 4c88d...7ab

Skrevet

Jeg møtte min samboer gjennom studiet. Vi ble kjærester bare noen måneder etter studiestart i første klasse :) Klassen var forholdsvis liten, bare 25 stykker. Tenkte mye på hva hvis det går galt, men føles det rett så er det jo bare å hoppe i det tenker jeg.

Anonymkode: e23cd...93e

Skrevet
På 26.8.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Det blir litt det samme som å date noen på jobb ikke sant? Er en kjekk og morsom fyr på studiet mitt (vi er førsteårs begge to), og vi har pratet i løpet av fadderuka, så merker jeg at jeg tenker litt ekstra mye på han da, men det er vel en dårlig ide?

Det er forelesninger 3-5 ganger i uka, og det er 4 år igjen av studiet. Ganske lang tid om det skulle gå skikkelig dårlig, selv om jeg såklart ikke aner om han har noe interesse av meg enda da :fnise:

Vi vet hvem du er, TS! Skal oute deg så sykt, din bitch, hvis du prøver deg på Per Ådne. Han er vår (på deling). Be warned.

Skrevet

Hvis du absolutt ikke greier å la være så tenk godt gjennom hvordan dere skal forholde dere til hverandre om du får avslag. Hvis du ikke takler et avslag uten å bli bitter er det igjen god ide. Kanskje han ikke er interessert og hvis du har opplevd noe du har ansett som interesse så kan det like gjerne være snakk om vennlighet eller kameratskap slik mange kan ha på et studie. 

Anonymkode: b1bb5...acf

Skrevet

Igjen=ingen 

Anonymkode: b1bb5...acf

Skrevet

Hvor stort er studiet?

Det blir nemlig litt forskjell på et stort studium, som profesjonsstudiet psykologi, og et bittelite et, som f.eks. studium med 7 studieplasser. (I og med at du skriver førsteår og at du har 4 år igjen, antar jeg at det er et profesjonsstudium opp til masternivå).

I et stort studium er det ikke til å unngå at det blir par, og man kan klare å holde hverandre litt på avstand som det skjærer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...