Gå til innhold

Vanskelig å få kontorjobb uten sertifikat (klasse B)?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 27.8.2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

I Oslo by bruker ikke hjemmesykepleien biler. 

Anonymkode: 5e6f6...965

Jo, de er i alle fall stadig vekk på besøk hos naboen min med miniputt-bil..

Forøvrig jobber jeg i bank, har vært der i 10 år og har ikke lappen. Fungerte i mitt tilfelle også i kunderettet stilling da jeg primært hadde kunder som holdt til i Oslo, men ikke fullt så bra med kundeportefølje i mer perifere deler av landet. Men, det er mange i bank som ikke besøker kundene ute hos kunden, men jobber primært på eget kontor eller digitalt..

Anonymkode: afec5...bd3

Skrevet

Avsporing:

Du lever bare en gang, hvorfor leve uten lappen? Det er vinger.

Skrevet
7 timer siden, Harmankaya skrev:

Avsporing:

Du lever bare en gang, hvorfor leve uten lappen? Det er vinger.

Bil er bare praktisk om man liker å farte rundt på landsbygda i Norge. Der er det kaldt, vått, dyrt og traurig. Sykkel, Fly, Båt, Tog, T-bane og Taxi dekker mine transportbehov.

Anonymkode: dff10...644

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring fra revisjonsbransjen (via venner) er at man ikke trenger bil. Det hender så klart at noen ønsker å kjøre til kunden, og da tar med seg sin kollega i bilen, men stort sett benytter de seg av t-bane/buss, eller taxi hvis det er billigst og enklest (med tanke på at kunden også betaler for reiseveien). I stillingsannonser fra kemneren/namsfogden (husker ikke nøyaktig) ser jeg ofte at de etterlyser serfikat, men ellers tror jeg man, i hvertfall i Oslo, kommer langt med kollektivt.

Skrevet
5 minutter siden, melly666 skrev:

Min erfaring fra revisjonsbransjen (via venner) er at man ikke trenger bil. Det hender så klart at noen ønsker å kjøre til kunden, og da tar med seg sin kollega i bilen, men stort sett benytter de seg av t-bane/buss, eller taxi hvis det er billigst og enklest (med tanke på at kunden også betaler for reiseveien). I stillingsannonser fra kemneren/namsfogden (husker ikke nøyaktig) ser jeg ofte at de etterlyser serfikat, men ellers tror jeg man, i hvertfall i Oslo, kommer langt med kollektivt.

Det gjelder nok i Oslo (og kanskje de andre store byene), men i mindre byer må man nok påregne bruk av egen bil, eventuelt taxi for egen regning.

Skrevet
1 time siden, Eliza Doalot skrev:

Det gjelder nok i Oslo (og kanskje de andre store byene), men i mindre byer må man nok påregne bruk av egen bil, eventuelt taxi for egen regning.

Det er kanskje også forskjell på revisorer og regnskapsførere. Revisorere besøker vel i større grad bedriftene direkte enn regnskapsfører.

Skrevet

Jobber på kontor i statlig institusjon, i Trondheim, som konsulent. Her blir det vanskeligere og vanskeligere å ha bil for ansatte. Parkeringsplasser fjernes, og man må nå betale parkeringsavgift. Så her er det nettopp en fordel å ikke ha bil. (Bilister blir sett ned på av kondomdress-og-sykkelhjelm-mafiaen i denne byen. bilister er de nye røykerne...)

Anonymkode: 1799c...799

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...