Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer ikke, og barnet vårt på to uker får derfor mme på flaske. Hun får Nan HA1 fra apoteket på grunn av magen, men denne er ganske tyntflytende.. Vi bruker Dr. Brown flasker for nyfødt, men hun søler noe voldsomt når hun drikker. Det renner hele tiden nedover fra munnen hennes, og hun sliter med luft i magen og gulper enormt mye. Hun klarer nok heller ikke å svelge unna når hun spiser, for hun kan hoste og brekke seg enkelt ganger. Vi holder henne og flasken riktig og hun er oppe og raper. Så, jeg tenker at flaskesmokken kanskje har for stort hull? Til tross for at den skal være nyfødtstr.? Men hva skal jeg bytte til som har mindre hull? Lite lysten på å kjøpe en av hver flaske for å sjekke liksom... ;) Noen som har lignende erfaring, og kan foreslå andre flasker som har mindre hull? 

Anonymkode: 2bafc...1c5

Skrevet

Dr Brown har prematur-smokker med mindre hull en standard nyfødt str.. 

Anonymkode: a015d...665

Skrevet

Veldig fornøyd med MAM antikolikk flaskene 

Anonymkode: a3c71...3c5

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å være frekk, men jeg har mine tvil om at du holder henne og flasken 'riktig' når hun får i seg SÅ mye av gangen. Vi gir vår flaske innimellom ( for å vende henne til flaske også) og gir fler forskjellige flasker. Så lenge man bruker teknikken 'langsom flaskemating' så får de ikke i seg for mye for fort.

Anonymkode: e2274...294

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ammer ikke, og barnet vårt på to uker får derfor mme på flaske. Hun får Nan HA1 fra apoteket på grunn av magen, men denne er ganske tyntflytende.. Vi bruker Dr. Brown flasker for nyfødt, men hun søler noe voldsomt når hun drikker. Det renner hele tiden nedover fra munnen hennes, og hun sliter med luft i magen og gulper enormt mye. Hun klarer nok heller ikke å svelge unna når hun spiser, for hun kan hoste og brekke seg enkelt ganger. Vi holder henne og flasken riktig og hun er oppe og raper. Så, jeg tenker at flaskesmokken kanskje har for stort hull? Til tross for at den skal være nyfødtstr.? Men hva skal jeg bytte til som har mindre hull? Lite lysten på å kjøpe en av hver flaske for å sjekke liksom... ;) Noen som har lignende erfaring, og kan foreslå andre flasker som har mindre hull? 

Vi har vært fornøyde med MAM og Avent :) Avent har nok minst hull... Husker det tok en evighet å drikke 60 ml..

Anonymkode: cdc2b...0a3

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være frekk, men jeg har mine tvil om at du holder henne og flasken 'riktig' når hun får i seg SÅ mye av gangen. Vi gir vår flaske innimellom ( for å vende henne til flaske også) og gir fler forskjellige flasker. Så lenge man bruker teknikken 'langsom flaskemating' så får de ikke i seg for mye for fort.

Anonymkode: e2274...294

Siden vi gjør det akkurat slik det beskrives her, kan det nok ikke bli mer riktig er jeg redd. Og man kan ikke holde flasken så vannrett at ikke det er melk fylt opp nederst i smokken pga. luft. Forrige barnet var også flaskebarn, og vi brukte like flasker til ham. Opplevde ikke dette problemet i det hele tatt. 

Skrevet

Takk for svar, jeg får vel bare teste ut andre flasker og se om det blir bedre da. 

-TS

Skrevet

Vi var veldig fornøyd med anti kollikk flaskene til mam

Skrevet

Har du fått babybox fra apoteket? I den jeg fikk var det med både avent flaske og mam anti colikk flaske :)

Anonymkode: 9c120...e9d

Skrevet

Vi prøvde medela sin først og det likte ikke babyen i det hele tatt. Han sølte og gulpet en del. 

Så prøvde vi avent sine og det har ikke vært noe problem siden. 

Anonymkode: 52b9f...6d1

Skrevet

Har erfaring med dr Brown og Avent wide neck. 

Brukte de lenge (hvert sitt barn) og likte best Avent. 

Anonymkode: a015d...665

Skrevet

Sjekket tungebåndet? 

Anonymkode: 16b8f...4f4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket tungebåndet? 

Anonymkode: 16b8f...4f4

Nei, ikke sjekket det. Om det ikke blir bedre med andre flasker, skal jeg sjekke om det kan være noe galt med tungebåndet! Takk for tips! 

-TS

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått babybox fra apoteket? I den jeg fikk var det med både avent flaske og mam anti colikk flaske :)

Anonymkode: 9c120...e9d

Nei, har registrert meg, men ikke hentet ennå! Takk for tips! 

Skrevet

Jeg syns Herobility-flaskene er gull! Tuten er formet slik at det dekker for munnvikene til babyen slik at det ikke lekker ut melk. Det forhindrer også at luft kommer inn.

Annonse
Skrevet

Vi likte best Avent, fra de var nyfødte til de sluttet med flaske. Prøvde mange typer, men falt alltid tilbake til Avent.

Syntes Dr.Brown flaskene var noe ordentlig tull. 

Anonymkode: 63bab...155

Skrevet

Og folkens - husk at hvilken flaske som ER BEST kommer an på hvilket barn du har. For noen er Dr. Brown desidert best.

For andre er det Avent. Det viktige er ikke hvilken som "passer for de fleste", men hvilken som passer ditt barn og ditt barns munn.

Anonymkode: cdc2b...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...