AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Hei. har nylig begynt å jogge, og klarer 15 minutter om jeg presser meg selv osv. Kan jeg trygt jogge hver dag, eller må jeg ta en pause? Anonymkode: a041c...670
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Du kan trygt jogge hver dag. Anonymkode: 700b9...971 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Kroppen trenger å restitueres mellom øktene, ville begrenset det til hver andre dag. fokuser heller på å løpe lengre distanser på sikt det er fort gjort å få skader om ikke kroppen er vant til å løpe. Anonymkode: 14b1b...c1d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Når du nettopp har begynt så høres det ut som en oppskrift på å få belastningsskader. Når du har jogget en stund og kroppen din er vant til det så kan du jogge daglig uten videre skader, men når du er ny til det så trenger kroppen din å hvile og restituere mellom hver økt. Anonymkode: 8797c...034 2
OPIgirl Skrevet 27. august 2017 #5 Skrevet 27. august 2017 Jeg ville ikke gjort det var jeg deg. Spesielt ikke om du er nybegynner. Jeg vil egentlig ikke anbefale noen å jogge hver eneste dag. Det er enorm fare for belastningskader, ensidig trening er ikke bra og til syvende og sist blir det veldig kjedelig i lengden. J 1
minister-mio Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 Jeg syntes det fungerer helt fint å jogge hver dag
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Det er i utgangspunktet ikke noe problem å jogge hver dag, men du må/bør ikke presse deg hver dag, spesielt ikke dersom du er nybegynner. Du bør bygge deg rolig opp over tid. Det beste er å skille mellom hard og rolig trening. Enten trener du hardt eller du trener rolig. Dersom du skal trene hver dag, kan 2-3 økter per uke være så harde at du presser deg og blir andpusten. De resterende 3-4 øktene bør være så rolig at du kan prate med sidemann. Da må du kanskje tillate deg selv å begrense deg til gangtempo når det er nødvendig. Hvis du merker antydning til smerter/vondt ta en dag helt fri før du forsiktig fortsetter treningen. Anonymkode: 8030b...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå