Gå til innhold

Bryr du deg om etikken bak hvilke produkter du kjøper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr du deg om skjønnhetsprodukter du kjøper er testet på dyr?

Hvorfor/hvorfor ikke?

(Ønsker ikke en stygg debatt, hvor folk angriper hverandre pga. forskjellig syn).

Anonymkode: 98620...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg personlig kjøper veldig lite sånt fra før av, men det lille jeg kjøper vil jeg at skal være så naturlig som mulig og ikke testet på dyr. Fordi jeg elsker dyr.

Anonymkode: 7da41...d67

• Liker 1
Skrevet

Kjøper ikke merker som tester på dyr.  Støtter heller ikke merker som selger til land hvor der er krav om dyretesting. Kina for eksempel, selges merket der så tester de (Kina) på dyr. 

Anonymkode: 9e20e...2d5

• Liker 5
Skrevet

Kjøper ikke dyretestet sminke, nei. Men er ikke som 2d5 her oppe heller, for jeg bruker sminke selvom de selger til Kina. Det er jo Kina som har problemer, ikke sminkemerket. 

Skrevet

Driter i om det er testet på dyr eller ikke. 

Kvalitet er det som betyr mest. 

Anonymkode: c6465...32f

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, GulSol skrev:

Kjøper ikke dyretestet sminke, nei. Men er ikke som 2d5 her oppe heller, for jeg bruker sminke selvom de selger til Kina. Det er jo Kina som har problemer, ikke sminkemerket. 

Det finnes mange merker som har valgt å ikke selge til Kina på grunn av dette. Eller trekke seg ut etter av kundene gjorde protest. Merkene velger selv å selge til Kina og profitten deres går da forran dyrevelferd. 

Anonymkode: 9e20e...2d5

• Liker 7
Skrevet

Kjøper ikke produkter testet på dyr. Prøver generelt å holde meg til kosmetikk og klesmerker som tar samfunnsansvar.

Anonymkode: bc420...4ee

• Liker 2
Skrevet

Nei, finner jeg noe jeg liker så tenker jeg minst mulig på etikken bak det. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, dyretesting er ikke en sak som står meg nær. 

Anonymkode: 04e54...b61

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg vil ikke støtte dyremishandling.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøper ikke fra merker som tester på dyr eller selger i Kina.

• Liker 4
Skrevet

Ja, vil ikke at dyr skal pines for at jeg skal kunne fremstå som mindre stygg. 

Anonymkode: 81b33...3a3

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vil ikke at dyr skal pines for at jeg skal kunne fremstå som mindre stygg. 

Anonymkode: 81b33...3a3

Jeg har det på samme måte, og det er derfor jeg spør. 

Jeg har vanskelig for å tro at noen virkelig ønsker å støtte et merke som piner dyr, og vil derfor tro at det rett og slett er mangel på informasjon om hvilke merker som støtter dyretesting, og hva de faktisk gjør. Når det er så fjernt så er det lett å ikke bry seg, spesielt under skjønnhetspresset som ikke akkurat minker om dagen. 

Jeg forstår at mannen i gata kanskje ikke spesifikt søker mer kunnskap om dette, men det er en så fæl industri at jeg skulle ønske flere brydde seg, og brukte penger på alle merkene som ikke tester. 

Anonymkode: 98620...52c

• Liker 1
Skrevet

Kjøper kun CF og vegansk. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja. Ingen dyretesting. Bryr meg også om alt fra hva produktene inneholder til emballasje og bærekraft. Velger bort produkter som har helse- og miljøskadelige ingredienser.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper det jeg syns funker best for huden min. Bryr meg ikke så hardt om det er dyretestet eller ikke. 

Anonymkode: 595c3...f27

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bryr meg. 

Fordi jeg liker ikke at dyr blir testet med kjemikalier pga sminke

• Liker 1
Skrevet

Kjøper ikke produkter som er testet på dyr, spesielt ikke sminke og parfyme! Det er mange rare ting som testes på dyr, og det er vanskelig å være helt oppdatert, men jeg prøver i alle fall. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig!

Anonymkode: 6b741...1bc

• Liker 2
Skrevet

Kjøper aldri ting som er testet på dyr. Kjøper heller ikke produkter som inneholder ingredienser som ødelegger naturen/miljøet, alt du bruker av kosmetikk ender opp i havet etterhvert. Så dette er jo noe som vi virkelig bør bry oss om hvis vi ønsker oss og våre barn osv friske raske og med god helse.

Anonymkode: 50ee0...072

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...