Gå til innhold

Hvilke basisvarer har du alltid i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket måltid kan du diske opp med av dem på null komma niks?

Anonymkode: 399ed...7e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Sugemerke
Skrevet

Har masse basisvarer, orker ikke ramse opp 100 ting. Kan lage grøter, gryteretter, pastaretter, pannekaker, eggeretter, pytt i panne osv uten å handle.

Skrevet

Pasta med ost 😂, havregrøt, pannekaker, eggeting, tjaa.. 

Anonymkode: 4363c...46c

Skrevet (endret)

Grøt og nudler.
Om jeg har dårlig råd og er litt sulten, kan jeg lage grøt så jeg ikke føler meg for sulten :) 
Kjøper egg når jeg kan også, men ikke alltid jeg spiser det hver dag. 
Har også tofu kjøtt og kjøtt buljonger. Er veldig godt om jeg ikke har råd til ekte kjøtt :) 
Kan diske opp en pose nudler ganske kjapt. Uten tilbehør. Kanskje kokke et egg også, men det tar ekstra tid...

Endret av Drakan
Skrevet

Løk, hvitløk og chili. Da kommer jeg langt med det jeg måtte ha i skapet :)

Skrevet

I fryseren: grønnsaksblanding, wokblanding, lapskausblanding, bær, kyllingfilet, laks, middagspølser, fiskekaker, ferdigstekt kjøttdeig, strimlet kjøtt, raspet ost, pizzabunn og skivet brød

I kjøleskapet: smør, egg, gulrot, løk, hvitløk, sitron eller lime, potet, salami, laktosefri fløte og laktoseredusert melk (pga. holdbarhetsdato).

Hermetikk: kikerter, tunfisk, skinke, makrell i tomat, sopp, tomatpuré, hakkede tomater, 

Av tørrvarer: ris, couscous, penne og makaroni, lasagneplater, nudler, noen posesauser, -gryteretter og -grøt, tacosaus, tacolefser, et utvalg krydde og buljong.

Ellers så har jeg alltid et brukbart utvalg av mel og andre bakevarer. 

Da kan jeg lage det meste uten å handle og uten å tenke over at maten snart går ut på dato. Om jeg vet at jeg ikke skal mye bort de nærmeste dagene så har jeg også som oftest mer av ferske grønnsaker og salat. 

Anonymkode: dd6b6...a20

Skrevet

Jeg har alltid friske tomater, hermetiske tomater, hvitløk og pasta. Kan ikke huske at jeg noen gang kun har hatt det, men det varierer hva annet jeg har. 

Anonymkode: f8ab3...851

Skrevet

Pasta, lefser, gryteretter, suppeposer, kjøttdeigsaus, taco krydder, hvitløksbagetter, hermetiske tomater, grønnsaksblanding, lasagne, ris, og mye mer som jeg ikke kommer på :fnise: har egentlig det meste jeg trenger for å lage en middag, hvis jeg evt. trenger noe så er det kjøtt eller kylling.

Skrevet

Samboeren min klarer å diske opp med fantastiske retter når jeg åpner skapene og ikke finner noen ting. Skulle jeg ha laget mat hadde det blitt havregrøt uten melk.

Skrevet

Hakkede tomater på boks

Havregryn

Bønner og linser

Løk

Frosne grønnsaker

Skrevet

- Har alltid masse cottage Cheese og bær/bananer

Det er mine basis varer som jeg ofte går til når jeg ikke finner noe annet. Ikke så spennende men er faktisk det jeg ubevisst fyller kjøleskapet mitt med. 

De fleste har standard produkter av tørrvarer som pasta, havregrøt, sukker, mel etc.

Anonymkode: f964a...f4d

Skrevet

Tørrvarer (ulike typer mel, søtning, pasta,ris og belgfrukter)

Krydder og salt

Hermetiske tomater, kokosmelk og tomatpuré

Marmelade

Litt kjøtt, fisk og pålegg i frysen

Egg

Løk og hvitløk

Melk

Anonymkode: 0e6eb...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...