AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Jeg har en billig stekepanne fra ikea som jeg har hatt i 3 år. Den har noen brune områder i bunnen. Jeg har tidligere trodd at dette var fastbrent mat, men etter mange forsøk på å fjerne det så lurer jeg på om det ikke er fastbrent mat, men jernet under belegget som har kommet fram? Er det mulig og er det mulig å reparere det? Anonymkode: 03dc5...f4a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Hadde ikke orket å bruke tid på å prøve å reparere en stekepanne. Jeg kjøpte en på europris for en stund siden til 199. Det var med lokk. Anonymkode: de28d...223
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en billig stekepanne fra ikea som jeg har hatt i 3 år. Den har noen brune områder i bunnen. Jeg har tidligere trodd at dette var fastbrent mat, men etter mange forsøk på å fjerne det så lurer jeg på om det ikke er fastbrent mat, men jernet under belegget som har kommet fram? Er det mulig og er det mulig å reparere det? Anonymkode: 03dc5...f4a En billig stekepanne fra billigbutikken, koster deg en formue om du skal repaprere. Kjøp ny, og kjøp en av bedre kvallitet, og behandle den litt bedre enn den du nå har. Skraper du med metall i teflonbelegget så ødelegger du, bruker du for høy temperatur for raskt så ødelegger du, da er det bare jern- eller stål stekepanne du kan ha i lengden. Teflonbelegg som er skadet skal ikke brukes til mat fordi du da får i deg teflon via maten. Anonymkode: cdece...8f0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke orket å bruke tid på å prøve å reparere en stekepanne. Jeg kjøpte en på europris for en stund siden til 199. Det var med lokk. Anonymkode: de28d...223 Takk for tipset! Anonymkode: 03dc5...f4a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 Neste spørsmål: hvor kaster man gamle stekepanner? Kan man levere dem inn et sted? Anonymkode: 03dc5...f4a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #6 Skrevet 27. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste spørsmål: hvor kaster man gamle stekepanner? Kan man levere dem inn et sted? Anonymkode: 03dc5...f4a Gi den gamle til en som er uføretrygdet, de har ikke penger til å kjøpe ny 😂 Anonymkode: 60b12...be7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #7 Skrevet 27. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste spørsmål: hvor kaster man gamle stekepanner? Kan man levere dem inn et sted? Anonymkode: 03dc5...f4a Det varierer fra renovasjonsselskap til renovasjonsselskap ser det ut som. Noen steder kan du kaste den i restavfallet, mens andre steder er det snakk om å kjøre den til renovasjonsstasjonen. En ting er de enige om: Den kan ikke kastets i glass & metall avfallet. Av og til har kjøkkenbutikkene kampanjer hvor du får typisk 300 kroner i avslag på ny stekepanne dersom du leverer inne din gamle. Anonymkode: dfbed...030
gjest:) Skrevet 27. august 2017 #8 Skrevet 27. august 2017 Vi har en panne fra IKEA med deres teflon proffesional belegg. Den har holdt seg veldig bra og belegget er godt som nytt etter 4 års bruk. Vi er veldig fornøyd. Pannene med dette belegget koster 200-400 kr avhengig av størrelse. Om vi velger noe annet neste gang blir det i så fall kun for å få en panne som funker i oppvaskmaskin. Jernia selger noen slike.
Gjest To the stars Skrevet 27. august 2017 #9 Skrevet 27. august 2017 jeg har en tefal jamie oliver, den er jeg veldig missfornøyd med får den ikke ren. er bare noen prikker igjen på den som ikke vaskes bort. kommer til og prøve et annet merke neste gang.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #10 Skrevet 27. august 2017 1 time siden, To the stars skrev: jeg har en tefal jamie oliver, den er jeg veldig missfornøyd med får den ikke ren. er bare noen prikker igjen på den som ikke vaskes bort. kommer til og prøve et annet merke neste gang. Ser flere som klager på sin Jamie Oliver-stekepanne. Selv er jeg strålende fornøyd med mine! Blir raskt varm, steker jevnt og er en drøm å rengjøre. Vi har både stekepanna og grillpanna. Skjønner ikke hva dere andre gjør for å bli misfornøyde med dem.. Men jeg tror kanskje de kommer i ulike versjoner? Jeg kjøpte den dyreste Jamie Oliver modellen (800 kroner). Jeg er opptatt av skikkelig utstyr på det som brukes daglig. Anonymkode: 98e94...e22
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Har stekepanne fra Ikea. Pleier å bare tørke av fettet med kjøkkenpapir og hive i bosset, så tørke av med en klut vridd i varmt vann uten såpe. Da unngår jeg både fett i sluket, pluss at stekepannen ikke slites pga såpe og hard vask. Anonymkode: 907dd...373
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 At teflon pann ikke skal i metall retur er nok pga at når en varmer opp så teflonen smelter så avgir den en sykt giftig gass. Det er ikke farlig å få teflon i seg, reagerer ikkd med noen ting i kroppen. Da hadde det ikke vært mulig å brukt det stoffet sammen med matlaging. Ikke skåld panna og ikke bruk den til super varme ting. Og ikke lag skraper, da varer dem, lenge. Kjøp ny når de er stygge. Ei valige støpegjerns panne ødelegges ikke. Det er bare å bruke magarin når en steker og ikke såpe hver gang, fettlag gjør at den ikke ruster. Anonymkode: 083eb...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå