Gå til innhold

Noen som har droppet enkeltvarer og gått ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks. kuttet ut brus, smør/margarin, eller andre ting og gått ned i vekt ene og alene på bakgrunn av dette? Hva droppet du og hvor mye gikk du ned?

Anonymkode: 0cb81...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tvertimot. Jeg prøvde å kutte ut det meste av det jeg likte, gikk ned ca 20 kilo i vekt, og opp igjen 25 kilo etterpå. 

Dette gangen har jeg ikke kuttet ut noe som helst, jeg har gått like lett ned i vekt, selv om det var fem flere, og jeg har holdt vekta i snart tre år nå.

Vektmestring dreier seg kun om kalorier inn/ut, og hvorvidt metoden du bruker, er en du kan holde deg til, og at du holder deg til den.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

For min del fungerer det veldig bra å kutte ut brød. 

Anonymkode: 26e28...ac9

Skrevet
6 minutter siden, Pringle skrev:

Tvertimot. Jeg prøvde å kutte ut det meste av det jeg likte, gikk ned ca 20 kilo i vekt, og opp igjen 25 kilo etterpå. 

Dette gangen har jeg ikke kuttet ut noe som helst, jeg har gått like lett ned i vekt, selv om det var fem flere, og jeg har holdt vekta i snart tre år nå.

Vektmestring dreier seg kun om kalorier inn/ut, og hvorvidt metoden du bruker, er en du kan holde deg til, og at du holder deg til den.

Men du fikk vel opp igjen fordi du begynte med matvaren igjen da? Da er det jo klart en går igjen om man gikk ned ved å kutte den ut.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du fikk vel opp igjen fordi du begynte med matvaren igjen da? Da er det jo klart en går igjen om man gikk ned ved å kutte den ut.

Det er ikke noe dumt spørsmål, men svaret er mer komplekst enn ja/nei. Jeg spiste mer av ALT etterpå, og spesielt det jeg hadde bestemt meg for at jeg ALDR MER skulle spise. Rett og slett fordi jeg hadde savnet det, og syntes synd på meg selv som "ikke kunne" spise det som "alle andre" spiste "hele tiden". I virkeligheten hadde jeg en ganske feilaktig oppfatning av hva og hvordan andre spiste, hva som skulle til for å oppnå varig sunn vekt og god helse, og ikke minst hva som slett ikke er nødvendig - og hvor lenge man kan gjøre ting som man bare kan tolerere.

Endret av Pringle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...