Gå til innhold

Hvordan finne bileieren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bilnummeret til noen jeg skulle hatt tak i. Det er jobbrelatert.. Noen ville synes det var å bend over backwards, men for meg er det dårlig service å ikke gjøre mitt for å finne personen. Jeg er lørdagsvikar, og ordne opp dette i dag. Sendte mld til 2282, men da fikk jeg info om en annen bilsort, et helt annet sted i landet, som tydeligvis har samme skilt.

Andre ting å gjøre for å finne eieren?

Anonymkode: d4949...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å ringe biltilsynet, og en gang ringte jeg politet her i bygda og lurte på om de kunne be eier av bilnr om å kontakte meg, de videreformidlet informasjon og jeg ble oppringt. Det var på bygda da, vet ikke hvordan det er i by eller noe..

Anonymkode: f0967...4ca

Skrevet

Ring politiet. Det har jeg gjort ved et par anledninger. En gang pga en bil som hadde parkert meg inn (og som viste seg å være stjålet). En annen gang på grunn av en bil som alarmen stod og hylte midt på natta i et borettslag.

Begge gangene fikk jeg info om eier og telefonnummer. (Og så kom de og tauet inn den stjålne bilen.)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bilnummeret til noen jeg skulle hatt tak i. Det er jobbrelatert.. Noen ville synes det var å bend over backwards, men for meg er det dårlig service å ikke gjøre mitt for å finne personen. Jeg er lørdagsvikar, og ordne opp dette i dag. Sendte mld til 2282, men da fikk jeg info om en annen bilsort, et helt annet sted i landet, som tydeligvis har samme skilt.

Er du sikker på at du skrev bokstaver og tall riktig?

Skrevet

Ingen (norske) biler har jo samme skilt, så du har sannsynligvis skrevet feil. 

Anonymkode: 04979...0a2

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biler har ikke samme bilnummer. Enten har du notert feil eller så har bilen du etterlyser falske skilter.

• Liker 2
Skrevet

Biltilsynet er vel ikke åpent i dag? jeg har faktisk vært borti at noen har samme skilt før. Jeg fikk bomregning fra et sted jeg aldri har passert, da viste det seg å være en varebil med samme skilt som passerte bommen 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Biltilsynet er vel ikke åpent i dag? jeg har faktisk vært borti at noen har samme skilt før. Jeg fikk bomregning fra et sted jeg aldri har passert, da viste det seg å være en varebil med samme skilt som passerte bommen 

En gang til: Det utstedes ikke like skilter til forskjellige biler. Det er hele poenget med registreringsnummer, de skal være unike. Om to forskjellige biler ser ut til å ha like skilter har den ene bilen falske skilter, eller så er det noen som har tastet/skrevet feil et sted. 

Anonymkode: a9422...e57

Skrevet
På 26.8.2017 den 12.30, Arabella skrev:

Er du sikker på at du skrev bokstaver og tall riktig?

Denne siden er fin hvis man husker kun deler av nummeret.(eller husket feil nummer)

https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr

Får også opp fargen på bilen, noe du ikke får med SMS 2282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...