Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å stå i godtehyllen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen (u)skrevne regler for hvor lenge det er greit å stå i godtehyllen på butikken? Jeg liker å se ei stund før jeg bestemme meg om jeg skal ha noe eller hva jeg skal ha, men i går ble jeg snakket til av en butikkansatt at enten så får jeg kjøpe noe eller gå og at jeg kan ikke stå der hele dagen. Var kanskje 10 minutter jeg stod der med en full handlevogn og var der for å handle inn til helgen.

Anonymkode: da80d...5c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Springfjær
Skrevet

Øøh 😳 Det var vel en passe frekk ansatt mener jeg. Var det stengetid eller noe? I så fall kan jeg på en måte forstå det, da treige kunder midt i stengetid er noe ALLE ansatte hater. Men om det er midt på dagen kan jeg virkelig ikke skjønne hva problemet var. 

Skrevet

Om du står i hyllene så forstår jeg at det blir bråk av det :ler:

Seriøst: Du må jo få stå foran hyllene så lenge du ønsker før du får bestemt deg. Om det betyr at du sperrer veien eller lager kø for andre handlende så vær oppmerksom og flytt på deg/trekk til siden og informer om at de bak bare må gå foran fordi du ikke har bestemt deg ennå.

Burde ikke være noe stort problem :)

Anonymkode: cd464...b39

• Liker 3
Skrevet

Synes nok det er lenge å stå i 10 min. for å finne ut om man skal ha noe i det hele tatt.

Reaksjonen fra personalet var litt merkelig, da.

Anonymkode: 62ce4...f78

• Liker 4
Skrevet

Stå så lenge du vil. 

Er da ingen regel på hvor lang tid en får bruke til å bestemme seg.

Hadde spurr den ansatte om h*n i det hele tatt var interessert i pengene mine og demostert med å kaste et blikk mot den fulle handlekorga. 

Regner jo selvfølgelig med at ditt nærvær i godtehylla ikke blokket andre fra å nå den.

• Liker 1
Skrevet

Aldri greit å stå I godtehyllen. :P Du må ikke tråkke på godtesnopet vet du. :fnise:

Neida, fra spøk til alvor, det hørtes rimelig spesielt ut. Høres ut som den butikkansatte hadde røyka sokka sine. Særlig siden du hadde full handlevogn og alt. Har stått lenge ved godtehyllen mange ganger jeg også fordi jeg har slitt med å bestemme meg for hva jeg skal ha. 

Skrevet

Kanskje de ansatte  mistenkte deg for å være en butikktyv? 

:bond:

Anonymkode: 06aa0...954

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ansatte  mistenkte deg for å være en butikktyv? 

:bond:

Med full handlevogn? Litt rart å stjele godteri og betale for full handlevogn med mat. 

Tror det var mer "teit butikkansatt" du møtte på TS. Med mindre du var der 5 på stengetid. Men uansett burde ikke den ansatte prate slik! 

• Liker 1
Skrevet

Du må ikke stå i godtehylla! :P

Neida,  men de ansatte har da ingenting med hvor lenge du står og bestemmer deg? :frkk:

Anonymkode: 0f5ff...c9c

Skrevet

Det var litt rar oppførsel av en ansatt syns jeg, det er ingen som kan bestemme hvor lang tid du skal bruke på å bestemme deg for hvilket godteri du vil ha. Hadde ikke brydd meg noe med det, bruk så lang tid du trenger :)

Skrevet

Vi har så fine problemer her i Norge altså :ler:

Jeg synes det er rart å stå 10 min å glane p godteriet før man bestemmer seg, men er typen som kunne gjort det selv. Synes også det er rart av den butikkansatte å bry seg med dette.

Synes du har rett til å stå der så lenge du vil, med mindre du skaper kø, eller de stenger etc.

Anonymkode: 41985...88b

Skrevet

Man kan visst ikke stå stille ved godtesnopet i over ti min. etter stillestående ved godtesnop i ti min bør man heller gå frem og tilbake med vognen sin slik at man ikke er i veien for andre som shopper godtesnop. 

Anonymkode: 39d0a...034

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du står i hyllene så forstår jeg at det blir bråk av det :ler:

Hahah.. hah.. ah..

36 minutter siden, Salka skrev:

Aldri greit å stå I godtehyllen. :P Du må ikke tråkke på godtesnopet vet du. :fnise:

ah.. hah... haha

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke stå i godtehylla! :P

Anonymkode: 0f5ff...c9c

ah.. .ha.. haha..hah..ha... Eller ikke.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har så fine problemer her i Norge altså :ler:

Og det er ikke lov til å diskutere slikt!?

Anonymkode: 76cde...248

Skrevet

Her er fasiten: Du kan stå ved godtehyllen i hele butikkens åpningstid, så lenge du ikke sperrer veien for andre. I dette tilfellet ville jeg satt igjen handlevognen min og gått. 

Anonymkode: e46e7...079

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, estrella skrev:

Med full handlevogn? Litt rart å stjele godteri og betale for full handlevogn med mat. 

Tror det var mer "teit butikkansatt" du møtte på TS. Med mindre du var der 5 på stengetid. Men uansett burde ikke den ansatte prate slik! 

Finnes nok enkelte butikktyver som rapper for eksempel en liten pakke med tyggegummi eller sjokolade, bare for spenningens skyld. Selv om de egentlig har råd til å betale for tingene de forsøker å rappe til seg...    

Skrevet

Kanskje de trodde du var Ronja? Nei, du kan gruble så lenge du trenger. :)

Skrevet

Hvordan i alle dager klarer du å få tatt litt viktigere beslutninger i livet  når du klarer å bruke hele 10 minutter foran godtehylla..? 

PS: og ja, merkelig ting av den butikkansatte å si

:troest:

Skrevet

Å stå 10 min i godtehylla er for meg uforståelig . 10 min??. Jøss altså...

Om du bruker 15 sek på vurdere hver ting, rekker du å vurdere 40 artikler....

Anonymkode: 5ea1c...ad8

Skrevet (endret)

Jeg ville nok reagert mer på en som brukte 10 minutter på å plukke alt godteriet hun skal ha med seg ...

Trodde tråden skulle handle om det da jeg klikket meg inn, for det er jo også et spørsmål: Hvor lenge kan du stå og plukke godteri før folk reagerer på mengden du skal ha?

Endret av Horten Market
Skrevet
3 timer siden, Høna79 skrev:

Hvordan i alle dager klarer du å få tatt litt viktigere beslutninger i livet  når du klarer å bruke hele 10 minutter foran godtehylla..? 

PS: og ja, merkelig ting av den butikkansatte å si

:troest:

Kanskje TS i virkeligheten er vinglepetter?

Hvis det hadde vært meg så tror jeg faktisk jeg bare hadde forlatt handlevogna og butikken og gått et annet sted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...