Gå til innhold

Hva er grei betaling for å være barnevakt et døgn? under 1 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere ville betalt en barnevakt for å passe på barnet deres på litt under 1 år et døgn, fra f.eks 12:00 - 10:00 neste dag? :) 

Anonymkode: ad4f0...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

300

Anonymkode: fbd59...569

Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Lurer på hva dere ville betalt en barnevakt for å passe på barnet deres på litt under 1 år et døgn, fra f.eks 12:00 - 10:00 neste dag? :) 

Snakker vi her om 22 timer, eller fra midnatt til 10 neste morgen?

Anonymkode: 69866...4c9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300

Anonymkode: fbd59...569

Tviler på at du får barnevakt nesten et døgn for den betalingen der... 

Anonymkode: 38d86...62f

• Liker 6
Skrevet

Fikk 3-400 for å være barnevakt på kvelden mens barnet sov da jeg var 14. Og det er 16 år siden. En voksen person som skulle tatt seg av barnet mitt i ett døgn? I alle fall 1000. 

Anonymkode: 8c3c2...197

Skrevet

Det kommer litt ann på føler jeg. Er det tanta til barnet som skal passe eller en betalt barnevakt? Blir det en venninne/familietjeneste eller en betalt jobb lissom? 

• Liker 1
Skrevet

For å sette det litt i perspektiv. Jeg skal være barnevakt i kveld m/overnatting for to barn, en i småskolealder, og en i barnehagealder. Ca 18:00 til 10:00 neste dag.  Dette er ganske nære slektninger og jeg har lyst til å tilbringe tid med barna fordi jeg liker dem godt, og ser dem relativt sjelden.

Ting som påvirker betalingen:

• For å komme meg dit og tilbake til meg selv regner jeg med å bruke ca. 90kr i drivstoff.
  • Mens jeg er der vet jeg at det som regel vanker en pizza på meg, så dagens middag er i boks.
  • Jeg er student uten deltidsjobb, og småjobber som gir penger er derfor kjærkomment.
  • Foreldrene har gode jobber og gode inntekter, og er en knapp generasjon over meg.
  • Det er på helg, som er fritid som alternativt kunne blitt brukt på morsommere ting med venner.
  • Jeg ble spurt på kort varsel, så sent som i går.
  • Minsten bruker fremdeles bleie og må skiftes på.

Jeg forventer å få minimum 500 kroner for jobben i tillegg til maten/snacks. Og da er dette barn jeg gjerne tilbringer tid med av eget ønske, fordi jeg bryr meg om dem. Hadde det vært ukjente hadde jeg forventet mer for så lang tid + overnatting.

Ting som kan påvirke din anbefalte betaling til barnevakt:

• Hvor gammel er barnevakten? (Under 18 kan betales mindre)
  • Er babyen din snill/stille/sover hele natten? Hvis nei bør betalingen økes.
  • Får barnevakten mat/drikke mens de er der? Hvis nei bør betalingen økes.

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å sette det litt i perspektiv. Jeg skal være barnevakt i kveld m/overnatting for to barn, en i småskolealder, og en i barnehagealder. Ca 18:00 til 10:00 neste dag.  Dette er ganske nære slektninger og jeg har lyst til å tilbringe tid med barna fordi jeg liker dem godt, og ser dem relativt sjelden.

Ting som påvirker betalingen:

• For å komme meg dit og tilbake til meg selv regner jeg med å bruke ca. 90kr i drivstoff.
  • Mens jeg er der vet jeg at det som regel vanker en pizza på meg, så dagens middag er i boks.
  • Jeg er student uten deltidsjobb, og småjobber som gir penger er derfor kjærkomment.
  • Foreldrene har gode jobber og gode inntekter, og er en knapp generasjon over meg.
  • Det er på helg, som er fritid som alternativt kunne blitt brukt på morsommere ting med venner.
  • Jeg ble spurt på kort varsel, så sent som i går.
  • Minsten bruker fremdeles bleie og må skiftes på.

Jeg forventer å få minimum 500 kroner for jobben i tillegg til maten/snacks. Og da er dette barn jeg gjerne tilbringer tid med av eget ønske, fordi jeg bryr meg om dem. Hadde det vært ukjente hadde jeg forventet mer for så lang tid + overnatting.

Ting som kan påvirke din anbefalte betaling til barnevakt:

• Hvor gammel er barnevakten? (Under 18 kan betales mindre)
  • Er babyen din snill/stille/sover hele natten? Hvis nei bør betalingen økes.
  • Får barnevakten mat/drikke mens de er der? Hvis nei bør betalingen økes.

Synes dette høres riktig ut.

Skrevet

Jeg får ca 1200kr, for et døgn uten mat, betalt barnepass - Har kjennskap til mora/barnet gjennom venninner.

Jeg er over godt over 20 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...