AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Jeg har hatt mamma permisjon så har jeg hatt ulønnet permisjon i 1,5 år , har bare jobbet i 1mnd nå , men barnet mitt har blitt syk ,har jeg ikke rett på sykepenger ved sykemelding ? Er snakk om kansje 3 dager , fikk beskjed om at egenmelding gjaldt ikke, gjør ikke sykemelding det heller? Anonymkode: 43551...778
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt mamma permisjon så har jeg hatt ulønnet permisjon i 1,5 år , har bare jobbet i 1mnd nå , men barnet mitt har blitt syk ,har jeg ikke rett på sykepenger ved sykemelding ? Er snakk om kansje 3 dager , fikk beskjed om at egenmelding gjaldt ikke, gjør ikke sykemelding det heller? Anonymkode: 43551...778 Ettersom du har vært i ulønnet permisjon må du ha jobbet 2 mnd for selv å kunne benytte deg av egenmelding der arbeidsgiveren skal betale lønn i sykeperioden. Men, du har rett til å bruke egenmelding etter 4 uker når årsaken er sykt barn, men mulig du må fremlegge dokumentasjon på at barnet er sykt. Tror ikke deter endringer til dette regelverket, men bruk noen minutter på nav sin hjemmeside eller søk på nettet så finner du svar på det. God bedring. Anonymkode: a9fdd...6b7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Både egenmelding og sykemelding er kun aktuelt når det er du selv som er syk. Det du trenger er sykt barn-dager. Opptjeningstiden på dette er 1 månede. Men du har kanskje en partner som har vært i jobb? Denne har definitivt krav på å være hjemme med barnet. Anonymkode: b29ff...33c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå