AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Mistet moren min i juli. Hun hadde samboer, og de bodde i en leilighet. Vi har nå havnet i strid, da han er utrolig bitter siden vi barna arver to feriehus som min mor arvet. Nå skal han flytte, men nekter oss noe som helst i huset. Vi er kun interessert i slikt som bilder, og ting av sentimental verdi. Hun hadde blant annet noen smykker hun brukte ofte. (ikke verdt stort, men vi vil gjerne ha de) Har vi noen mulighet å få tak i dette? Orker ikke noe mer styr. Huset eide de ilag (ingen felles barn). Vi kan jo ikke bare gå inn å forsyne oss heller. Har ikke greie på dette. Vet ikke når han flytter, men er ikke lenge til. Når han gjør det vil vi iallfall ikke få tilgang til slikt som bilder. Redd han kaster det. Alt av innbo kan han bare beholde. Anonymkode: 2a336...93f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Kontakt advokat snarest Anonymkode: e588a...1d3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Først av alt, kondolerer! Ellers er jeg enig med den som sier kontakt advokat snarest! Helt generelt, ut i fra loven har dere uansett krav på 2/3 av hennes andel av felleseie, samt 2/3 av det hun hadde av særeie. Dette er peliktdels/arv, og ikke noe samboeren hennes kan bestride. Hvis samboeren og din mor ikke hadde skrevet testamente, eller hadde annen tinglyst kontrakt, kan det være at dere har krav på alt av hennes andel, men det kommer som sagt an på hvilke avtaler de hadde seg imellom. Samboeren hennes kan derfor ikke nekte dere tilgang til hennes eiendeler. Anonymkode: 9eb74...66e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Dere to går til advokat, og tar med testamentet. Dere skal arve av henne, og dere skal selfølgelig få hennes smykker og fotografier fra deres barndom. Anonymkode: 6c481...027
MapleSirup Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 Advokat er det eneste rette. Dere burde gjort det med en gang, men det er ikke for sent. kondolerer
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #6 Skrevet 26. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistet moren min i juli. Hun hadde samboer, og de bodde i en leilighet. Vi har nå havnet i strid, da han er utrolig bitter siden vi barna arver to feriehus som min mor arvet. Nå skal han flytte, men nekter oss noe som helst i huset. Vi er kun interessert i slikt som bilder, og ting av sentimental verdi. Hun hadde blant annet noen smykker hun brukte ofte. (ikke verdt stort, men vi vil gjerne ha de) Har vi noen mulighet å få tak i dette? Orker ikke noe mer styr. Huset eide de ilag (ingen felles barn). Vi kan jo ikke bare gå inn å forsyne oss heller. Har ikke greie på dette. Vet ikke når han flytter, men er ikke lenge til. Når han gjør det vil vi iallfall ikke få tilgang til slikt som bilder. Redd han kaster det. Alt av innbo kan han bare beholde. Anonymkode: 2a336...93f Viktig med advokat. Han kan ikke stikke av med deres morsarv. Er de samboere har ikke samboeren rett på noe som helst annet enn det han har anskaffet i hjemmet. Anonymkode: b95ad...7f5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #7 Skrevet 26. august 2017 Takk for svar. Vi har kontaktet advokat, men samboeren til min mor er utrolig vanskelig. Nekter for at det er diverse smykker nå. Er i full gang med å pakke ned hennes saker har vi fått vite av en felles bekjent. Beste er vel kanskje å bare la det ligge.. HI Anonymkode: 2a336...93f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #8 Skrevet 26. august 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vi har kontaktet advokat, men samboeren til min mor er utrolig vanskelig. Nekter for at det er diverse smykker nå. Er i full gang med å pakke ned hennes saker har vi fått vite av en felles bekjent. Beste er vel kanskje å bare la det ligge.. HI Anonymkode: 2a336...93f Nei nei ikke la det ligge. Selvfølgelig skal dere arve deres mor. Hva med bunad og bunadsmykker feks? Har dere en god tante eller onkel som kjenner mannen, som kan støtte dere i dette? Anonymkode: 6c481...027
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #9 Skrevet 26. august 2017 Uffda lei historie. Har dere en mannlig slektning som kan stille opp sammen med dere og kreve inngang i huset til å hente ut smykker og bilder etc? Spør advokat hvor langt dere kan gå med dette, er det f.eks tyveri han driver med, så at dere han kontakte politiet, og de kan bistå med tilgang til huset? Anonymkode: 26be2...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #10 Skrevet 26. august 2017 Vær raske med å kontakte advokat, eventuelt hør med politiet om de kan gjøre noe. Min stemor kjørte vekk alt hun ville ha (og gjemte det hos venner eller sendte det til hjemlandet sitt), og satte fyr på alt hun ikke ville at vi barna skulle arve. Vi var ikke engang i noen krangel, men hun ordnet alt dette allerede dagen etter dødsfallet. Vi oppdaget det ikke før en uke senere da hun nektet å slippe oss inn, og da var det jo altfor sent. Anonymkode: 8dbb1...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå