Gå til innhold

Hvordan fôrer du hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar du maten stå fremme hele tiden eller har du faste tidspunkt du gir hunden fôr? Begrunn gjerne valget ditt.

Anonymkode: e6c3c...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har tørrfôr stående fremme hele dagen og får Vom og Hundemat én gang om dagen, etter dagens lengste tur. Han regulerer inntaket selv og liker å spise mindre mengder med tørrfôr flere ganger om dagen, så da er det lettest for oss å gjøre det sånn.

Skrevet

Jeg trener såpass mye at min hund ikke får mat i skål. Men da jeg gjorde det, så ga jeg måltider. Da hadde jeg mer kontroll på hvor mye han faktisk spiste, samt at kontrollert tilgang til mat kan gi bedre appetitt, dvs lettere å få hunden til å jobbe for maten om man vil trene. 

Skrevet

Han får faste måltider. Dvs ikke på klokkeslettet men i løpet av dagen. Kan ikke ha råfor stående ute hele dagen liksom.

Skrevet

3 faste måltoder pr dag

Skrevet

Hun har mat tilgjengelig hele tiden. Hun spiser når hun er sulten, og regulerer det selv. Når det blir tomt skraper hun på skåla for å få mer. Normalt vekt gjennom mange år.

Anonymkode: 5a549...dab

Skrevet

2 faste måltider. Tørrfôr, samt litt vom til. De hiver innpå, så må porsjonere :fnise: Varierer noe på mengden utifra hvor mye vi har trent og hvor mye godbiter (pølse osv) de har fått på trening. 

Skrevet (endret)

Min får tørrfôr to ganger om dagen. Ikke til faste klokkeslett, men i løpet av morgenen og i løpet av ettermiddag/ tidlig kveld. 

Hvis vi skal på trening og hun skal få en del godbiter kutter jeg ned på det siste måltidet.

Endret av Oktnxbye
Skrevet

Fri tilgang på tørrfor her. Veldig godt å slippe mas etter mat, og hunden regulerer selv hvor mye den trenger. 

Skrevet

Min har fri tilgang på tørrfôr hele dagen. Fyller på når det blir tomt. Hun har alltid vært småspist, og vi har funnet ut at dette fungerer best. Prøvde å gi faste måltider en periode, men det var bare mas. Så lenge hun spiser det hun skal er jeg fornøyd med dagens ordning

Skrevet

Da vi hadde en hund sto skålen med tørrfor fremme hele dagen. 

Nå har vi to, og da kan vi ikke ha det stående. Da risikerer vi at størstemann plyndrer maten til minsten når han har glupsket nedpå sitt, og så blir det slåssing og jævelskap. Så nå får de mat på hvert sitt rom to ganger daglig. 

Anonymkode: a5fdc...91c

Skrevet

Vi har to matvrak så vi gir to ganger om dagen. Så skulle vi latt maten stått fremme vil sannsynligvis det blitt krangling eller en hadde stjelt fra den andre sin :) Våre får på faste tider tørrfor om morgen og vom til kvelds. Litt etter hvor mye vi har trent så justerer vi foret deretter. 

Skrevet

Gir to ganger daglig, så jeg vet at han får riktig mengde per dag. Har alltid gått fint, og han har gått og småspist hele dagen, men nå har jeg nettopp byttet til acana, og nå bare glefser han innpå alt men en gang han får det! Så må kanskje revurdere enten maten eller fóringsmetoden eller begge!

Skrevet

Gir en gang daglig, kjøtt og tørrfor. Holder på med hundekjøring. Gir gjerne et ekstra måltid når treningsmengden øker. Varierer tidspunkt. Fungerer veldig fint for meg og mine.

Anonymkode: cbead...e2a

Skrevet

Har tørrfôr stående fremme hele dagen. Han spiser litt mer enn det som står bak på pakka, men han er slank og aktiv, har faktisk aldri sett et individ av denne rasen som har vært overvektig. 

Det står fremme fordi jeg følte han spiste så lite i begynnelsen, og fordi det er enkelt for oss begge. 

Anonymkode: 58019...214

Skrevet

Fri tilgang med kvalitets-tørrfôr uten korn. Pluss litt middagsrester eller våtmat en gang i mellom. 

Anonymkode: 5b9c6...c1b

Skrevet

Gir tørrfôr to ganger til dagen, morgen og kveld. Nå som jaktsesongen starter får han ett  lite måltid midt på dagen også bestående av vom/rått kjøtt. 

Anonymkode: 394db...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...