Gå til innhold

Fikk uheldigvis spist fem brødskiver med mugg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, ja vet.. smelte sammen noen brødskiver til skolen i dag og oppdaget mugg på hele brødet når jeg var hjemme igjen, og på den aller siste brødskiven jeg hadde i matboksen. Spiste fem brødskiver, er dette farlig?

Anonymkode: 5bc61...8c6

Skrevet

Ja, du kan få kreft. Gå til legen med engang!!!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Slepdeprid skrev:

Oi, du var jo veldig kul. Greit du synes jeg er paranoid, men kreft er ikke noe man spøker med. Voks opp ;) 

-TS

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Slepdeprid skrev:

Hva er denne type skremselspropaganda? Har du helseangst? 

Anonymkode: 0f7f0...00f

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Forstår ikke hvordan du klarte det, det smaker jo mugg. Har gjort det med et uhell selv, men det var en bit å spytte ut igjen. Grusom smak.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Å spise litt mugg er som regel ikke farlig. Det er noen risikogrupper, slik som de som har nedsatt immunforsvar, men dette gjelder ikke hvermannsen. 

Anonymkode: 0f7f0...00f

Skrevet

Var muggen hvit, grønn eller sort?

Sannsynligheten for at det er uproblematiak er stor da du spiste 5 skiver uten at du reagerte på smak eller lukt.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan klarte du det? Mugg smaker jo grusomt. Klart å få i meg mugg ved et uhell jeg også, men det var kun en bit som jeg spyttet ut med en gang, ikke fem skiver. 

Men det er neppe farlig. Det verste som kan skje er at du får vondt i magen, men det ville du nok fått rett etter måltidet, så faren for det er nok over nå. 

Skrevet
7 minutter siden, Salka skrev:

Hvordan klarte du det? Mugg smaker jo grusomt. Klart å få i meg mugg ved et uhell jeg også, men det var kun en bit som jeg spyttet ut med en gang, ikke fem skiver. 

Men det er neppe farlig. Det verste som kan skje er at du får vondt i magen, men det ville du nok fått rett etter måltidet, så faren for det er nok over nå. 

18 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Forstår ikke hvordan du klarte det, det smaker jo mugg. Har gjort det med et uhell selv, men det var en bit å spytte ut igjen. Grusom smak.

16 minutter siden, Midgard skrev:

Var muggen hvit, grønn eller sort?

Sannsynligheten for at det er uproblematiak er stor da du spiste 5 skiver uten at du reagerte på smak eller lukt.

Muggen var grønn og hvit.

Jeg synes det smakte rart, men jeg hadde dårlig tid så jeg kastet bare maten i meg fordi jeg holdte foredrag. Var mørkt i rommet også så jeg kunne ikke se noe..

Skrevet

Du blir kanskje dårlig i magen, skikkelig diaré dårlig i magen. Men er nok ikke farlig :) ta kontakt med lege dersom du føler at du blir alt for dårlig. 

Anonymkode: b7c7f...eb1

Skrevet

Det er ikke farlig, som de andre sier... men prøv å unngå det, kan visst klusse til arvestoffet. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muggen var grønn og hvit.

Jeg synes det smakte rart, men jeg hadde dårlig tid så jeg kastet bare maten i meg fordi jeg holdte foredrag. Var mørkt i rommet også så jeg kunne ikke se noe..

Grønn kjerne med hvit kant ? da er nok en penicillium art. Er ikke uvanlig på brød og ellers rundt om i miljøet. 

Det går nok bra. Men neste gang bør du gjøre som dem gjorde i gamle dager, skjær det vekk ;)

Skrevet

Du er død i morgen. :tristbla:

Anonymkode: 02975...7b8

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er død i morgen. :tristbla:

Anonymkode: 02975...7b8

Tåpelig kommentar.

Skrevet
9 minutter siden, Simbyxor skrev:

Det er ikke farlig, som de andre sier... men prøv å unngå det, kan visst klusse til arvestoffet. 

Har jeg liten tro på.

De inneholder toksiner men mengde og eksponering er nok minimalt her

Skrevet

Har veldig vondt i magen.. flyr på do hele tiden!! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...