AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Er det noen her som har tatt abort så tidlig som i uke 4? Jeg gjorde det, emryoet var ikke sørre enn 1 mm, og hjertet hadde akkurat ikke startet å slå.. Men jeg sliter likevel.. Prøver å si til meg selv at det ville vært værre om jeg var lengre på vei, men synes alt bare er helt mørkt og vanskelig nå Noen andre? Eller noen som kan komme med noen trøstende ord? .... Klem Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Et trøstende ord er at enkelte prevensjonstyper som feks spiral hindrer befruktede egg i uke fire til å feste seg, så de faller ut. Spontanabort før uke 5 kalles kjemisk graviditet, fordi man bare såvidt var gravide. Anonymkode: 4c4be...ad8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et trøstende ord er at enkelte prevensjonstyper som feks spiral hindrer befruktede egg i uke fire til å feste seg, så de faller ut. Spontanabort før uke 5 kalles kjemisk graviditet, fordi man bare såvidt var gravide. Anonymkode: 4c4be...ad8 Takk for svar.. Tror faktisk den eneste mulighten jeg har til å "komme meg over det" er å tenke på det du skrev <3 Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 ... noen andre som har noen ord å komme med? I ligenende situasjon? Eller som tenker at det er mindre "ille" å ta en abort så tidlig..? Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Jeg vil ikke si at det er mindre ille. Mest fordi jeg da. Føler jeg spytter på de som tar i uke 11. Jeg vil si at jeg forstår det er det mest hensiktsmessige og nødvendige valget for enkelte i noen situasjoner, og jeg forstår at det føles tøft. 4, 6 eller 12 uker. Ikke heng deg opp i hvor langt du var på vei, jeg tror du heller må tillate deg å sørge litt.. Anonymkode: 4c4be...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Det er vanlig å slite psykisk etter abort enten en tok abort i uke 4 eller 14, er det nylig? For i starten vil du det være en del hormoner som er ute av lage og vil gjøre deg ekstra sårbar fordi vi til syvende og sist bare er dyr som er programmert til å ville beskytte våre barn fra fosterstadiet og reagerer negativt om vi mister det. Kroppen skjønner ikke abort, selv om hjernen gjør det..Når hormonene roer seg vil gjerne i alle fall litt av følelsen av tap dempes. Har du prøvd ringe Amathea ts? Man kan snakke med dem også etter abort om en sliter i ettertid. Anonymkode: 8adc4...845
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke si at det er mindre ille. Mest fordi jeg da. Føler jeg spytter på de som tar i uke 11. Jeg vil si at jeg forstår det er det mest hensiktsmessige og nødvendige valget for enkelte i noen situasjoner, og jeg forstår at det føles tøft. 4, 6 eller 12 uker. Ikke heng deg opp i hvor langt du var på vei, jeg tror du heller må tillate deg å sørge litt.. Anonymkode: 4c4be...ad8 Ja, jeg skjønner hva du mener. Men sånn rent fysiologisk så er det vel ganske stor forskjell fra uke 4 hvor embryoet er 1 mm og <3 ikke har startet å slå, enn i uke 11.. men selvfølgelig: d er jo de samme cellene, og like trist. Men jeg tenkte kanskje jeg kunne "trøste" meg litt med at d var så tidlig.. Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig å slite psykisk etter abort enten en tok abort i uke 4 eller 14, er det nylig? For i starten vil du det være en del hormoner som er ute av lage og vil gjøre deg ekstra sårbar fordi vi til syvende og sist bare er dyr som er programmert til å ville beskytte våre barn fra fosterstadiet og reagerer negativt om vi mister det. Kroppen skjønner ikke abort, selv om hjernen gjør det..Når hormonene roer seg vil gjerne i alle fall litt av følelsen av tap dempes. Har du prøvd ringe Amathea ts? Man kan snakke med dem også etter abort om en sliter i ettertid. Anonymkode: 8adc4...845 Takk for svar. Er nok fortsatt en del hormoner i kroppen ja :/ nei, kanskje jeg skal ta en tlf til de. Klem Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et trøstende ord er at enkelte prevensjonstyper som feks spiral hindrer befruktede egg i uke fire til å feste seg, så de faller ut. Spontanabort før uke 5 kalles kjemisk graviditet, fordi man bare såvidt var gravide. Anonymkode: 4c4be...ad8 Feil. Kjemisk graviditet er når et befruktet egg streifer livmoren uten å feste seg. Fjerner man et embryo som er festet, kalles det abort. Anonymkode: 0f6b3...e09
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner hva du mener. Men sånn rent fysiologisk så er det vel ganske stor forskjell fra uke 4 hvor embryoet er 1 mm og <3 ikke har startet å slå, enn i uke 11.. men selvfølgelig: d er jo de samme cellene, og like trist. Men jeg tenkte kanskje jeg kunne "trøste" meg litt med at d var så tidlig.. Anonymkode: 62b91...29e Det kan du ikke, for det er feil. Det er babyen din uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere valget ditt. At du sørger over det er bare noen som prøver å få deg til å forstå at det du gjorde ikke var riktig. Anonymkode: 0f6b3...e09
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Det et vel mer noe som kunne blitt babyen min. En baby uten et hjerte, nei det er det ikke. Selv om jeg forstår poenget ditt. Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #13 Skrevet 26. august 2017 Ingen som er enig i at jeg må prøve å tenk litt mindre på det og kan trøste meg med at jeg ikke var langt på vei/? Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #14 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen som er enig i at jeg må prøve å tenk litt mindre på det og kan trøste meg med at jeg ikke var langt på vei/? Anonymkode: 62b91...29e Nei, tror du ville hatt samme tanker nå som om det var 4 uker senere. Det har likevel vert anlegget til et liv. La deg seg sørge litt, så blekner det nok litt med tiden. Anonymkode: 2c27b...4a9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #15 Skrevet 26. august 2017 Jeg tenker at ett to ukers gammelt embryo ikke er i nærheten av å være ett barn. Anonymkode: 56d46...2c8
Gjest Optimo Skrevet 26. august 2017 #16 Skrevet 26. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du ikke, for det er feil. Det er babyen din uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere valget ditt. At du sørger over det er bare noen som prøver å få deg til å forstå at det du gjorde ikke var riktig. Anonymkode: 0f6b3...e09 Du burde vært abortert.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #17 Skrevet 26. august 2017 Om man er 4 uker på vei så er jo faktisk embryoet 2 uker, ja..🤔🤔🤔 Anonymkode: 62b91...29e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #18 Skrevet 26. august 2017 I uke 4 vet man jo oftest ikke at man er gravid en gang... Man har enda ikke hoppet over en mens. Anonymkode: b0780...088
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #19 Skrevet 26. august 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: I uke 4 vet man jo oftest ikke at man er gravid en gang... Man har enda ikke hoppet over en mens. Anonymkode: b0780...088 Veldig tidlig ja. Uke 4+6. Embryoet var 1 mm. Bare noen dager før hjertet skulle starte å slå. Anonymkode: 62b91...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå