AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Hei. Vi har fått et brev fra kommunen om at den kontrakten vi skrev med nav er ugyldig. Vi skrev en kontrakt med de at den skal leies i 5år, uten mulighet for og si opp. De skal også reparere skade utenom vanlig slitasje. Det står i brevet at personen som har skrevet denne kontrakten ikke hadde lov til å skrive slik kontrakt. De har leid av oss i 2år i desember, men vi føler at det høres helt rart ut at de skal ha lov til og forandre på kontrakten på denne måten, de ber om møte. Vi vet ikke om de kan legge den helt dø, og ikke betale oss eller noe som helst. Men er dette lov og godta en kontrakt, leie i 2 år, så plutselig komme og si at personen ikke hadde lov til å skrive slike kontrakter? Mvh Oppgitt. Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er dette lov og godta en kontrakt, leie i 2 år, så plutselig komme og si at personen ikke hadde lov til å skrive slike kontrakter? Jepp. En ulovlig kontrakt er ugyldig. Anonymkode: f80ba...282 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp. En ulovlig kontrakt er ugyldig. Anonymkode: f80ba...282 Hvordan kan de si det etter 2år, de må da ha gått igjennom kontraktene sine? Plutselig når flytning stormen dapper av, så er den ugyldig. Dette hadde ikke vært er problem for dem om det nesten ikke hadde hatt nok leiligheten. Vi mister nok ikke leietakerene uansett, syns det er rart at det er lov. Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan de si det etter 2år, de må da ha gått igjennom kontraktene sine? Plutselig når flytning stormen dapper av, så er den ugyldig. Dette hadde ikke vært er problem for dem om det nesten ikke hadde hatt nok leiligheten. Vi mister nok ikke leietakerene uansett, syns det er rart at det er lov. Anonymkode: e845b...631 Når en kontrakt er ulovlig vil det bare si at husleieloven gjelder. Jeg synes du formulerer deg ganske utydelig. Er ikke norsk morsmålet ditt? Anonymkode: f80ba...282 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når en kontrakt er ulovlig vil det bare si at husleieloven gjelder. Jeg synes du formulerer deg ganske utydelig. Er ikke norsk morsmålet ditt? Anonymkode: f80ba...282 Husleieloven kan du vel forklare? Huff. Fredagskveld på KG. Du må finne noen bedre å gjøre om du vil sitte på KG og være spydig. Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husleieloven kan du vel forklare? Huff. Fredagskveld på KG. Du må finne noen bedre å gjøre om du vil sitte på KG og være spydig. Anonymkode: e845b...631 Tror ikke det var ment å være spydig, jeg syntes heller ikke det var så lett å forstå hva du egentlig mener..... Anonymkode: 2cce6...508 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husleieloven kan du vel forklare? Huff. Fredagskveld på KG. Du må finne noen bedre å gjøre om du vil sitte på KG og være spydig. Anonymkode: e845b...631 Jeg mente ikke å være spydig. Det siste innlegget ditt var utydelig. Men her kommer en spydig kommentar: husleieloven bør du kjenne til når du leier ut. Anonymkode: f80ba...282 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Hva er det man ikke forstår? Kommunen sender et brev om at kontrakten er ugyldig. De har leid i 2år. Nå vil de forhandle om ny kontrakt? Vi syns det er rart at etter 2 år så kan noen komme og si at en kontrakt er ugyldig? Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mente ikke å være spydig. Det siste innlegget ditt var utydelig. Men her kommer en spydig kommentar: husleieloven bør du kjenne til når du leier ut. Anonymkode: f80ba...282 Om du ikke syns det er spydig, da skjønner jeg ikke åssen verden du lever i. Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke syns det er spydig, da skjønner jeg ikke åssen verden du lever i. Anonymkode: e845b...631 Vel, du skrev som en person som ikke er norsk, men kan språket godt med litt feil her og der. Det var derfor jeg spurte. De feilene er ikke typisk for de som har norsk som morsmål, med mindre autokorrekturen har slått inn. Det var bare et uskyldig spørsmål. Anonymkode: f80ba...282 2
petterm Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: .... Det står i brevet at personen som har skrevet denne kontrakten ikke hadde lov til å skrive slik kontrakt. De har leid av oss i 2år i desember, men vi føler at det høres helt rart ut at de skal ha lov til og forandre på kontrakten på denne måten, de ber om møte. Vi vet ikke om de kan legge den helt dø, og ikke betale oss eller noe som helst. .... Anonymkode: e845b...631 For meg virker det som om den som har signert kontrakten har gått ut over sine fullmakter. Hvis det stemmer - er det TS eller NAV sitt problem?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du skrev som en person som ikke er norsk, men kan språket godt med litt feil her og der. Det var derfor jeg spurte. De feilene er ikke typisk for de som har norsk som morsmål, med mindre autokorrekturen har slått inn. Det var bare et uskyldig spørsmål. Anonymkode: f80ba...282 Syns din mor skal få litt folkeskikk på deg. Om noen sliter med dysleksi, eller andre ting. Spør du de om de er norske eller ikke? kg på sitt beste. Anonymkode: e845b...631
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 9 minutter siden, petterm skrev: For meg virker det som om den som har signert kontrakten har gått ut over sine fullmakter. Hvis det stemmer - er det TS eller NAV sitt problem? Takk. Anonymkode: e845b...631
Gjest mimoe Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Det burde da virkelig ikke være deres problem at Nav har udugelige ansatte som ikke vet hva de kan og ikke kan. Dere har en kontrakt på 5 år, ønsker de å bryte den, må de isåfall betale dere kompensasjon. Dette er på Navs kappe, garantert!!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns din mor skal få litt folkeskikk på deg. Om noen sliter med dysleksi, eller andre ting. Spør du de om de er norske eller ikke? kg på sitt beste. Anonymkode: e845b...631 Som nevnt er ikke dette typiske feil man finner hos personer med norsk som morsmål. Personer med dysleksi har jo ikke noen problemer med språket i seg selv, og feilene er annerledes. Du virker ganske hårsår. Anonymkode: f80ba...282 3
Illuminatum Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Anonymkode: e845b...631 En ugyldig kontrakt blir ikke lovlig selv om den er signert. Utleier får ta ansvar for at han presenterer en ugyldig kontrakt 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, Illuminatum skrev: En ugyldig kontrakt blir ikke lovlig selv om den er signert. Utleier får ta ansvar for at han presenterer en ugyldig kontrakt Utleier er også pliktig til å sette seg inn i husleieloven. Anonymkode: f80ba...282 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #18 Skrevet 26. august 2017 Husleieloven regulerer utleie. Det betyr at du er ikke fri til å avtale hva enn det måtte passe deg. En ugyldig kontrakt kan raskt bli en nullitet, det vil som oftest si at kontrakten blir justert til lovlig innhold, resten bortfaller. Sett deg inn i husleieloven. Anonymkode: 08404...b79
Horten Market Skrevet 26. august 2017 #19 Skrevet 26. august 2017 (endret) Men her er det da ikke kontrakten som er ugyldig på grunn av dens innhold, men signaturen er satt av en person i NAV som ikke hadde fullmakt. Er det husleieloven som regulerer dette da? Kontrakten er ikke ugyldig, men signert av en person som ikke kan binde NAV. Man må alltid på forhånd forsikre seg om at den som signerer på vegne av noen, har fullmakt til dette. Når det har gått så lang tid som 2 år, så virker det som om NAV har lett med lys og lykte etter en måte å komme seg ut av kontrakten på når flyktningekrisen ikke ble så voldsom som antatt. Det lukter litt av saken. Endret 26. august 2017 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #20 Skrevet 26. august 2017 Sørg i hvertfall for å kontakte, evt. ha med dere advokat før møtet. Dette høres ut som noe NAV må ta på sin kappe, uten at jeg (eller åpenbart noen andre her) kjenner til jussen rundt dette. Anonymkode: 55bf8...90a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå