Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort dersom samboeren din hadde spilt bort 60 000 kr fra kredittkortet ditt?

Anonymkode: 2a4cb...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde klikket. Det er respektløst og et stort svik. Skal du bli sittende med denne gjelda da, hvis det blir slutt? Står jo i ditt navn... 

• Liker 2
Skrevet

Hadde stilt et ultimatum at han måtte søke hjelp for spillemanien sin for at forholdet skulle fortsette… 

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg forlangt at han betalte tilbake så snart som overhode mulig, enten ved å ta opp et annet lån, selge eiendeler eller jobbe overtid til krampa tok ham. 

• Liker 4
Gjest Springfjær
Skrevet
9 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Da hadde jeg forlangt at han betalte tilbake så snart som overhode mulig, enten ved å ta opp et annet lån, selge eiendeler eller jobbe overtid til krampa tok ham. 

Dette. I tilleg skaffe seg hjelp, det er tydelig spilleavhengighet i bildet. Ingen spiller bort 60.000 kr som er tatt fra samboerens kredittkort uten å ha et problem. 

Skrevet

DETTE ER EN SYKDOM, OG MAN TRENGER OMSORG, IKKE DØMMING.

Anonymkode: 2cb12...260

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde ikke blitt sint dersom noen hadde spilt bort 60.000 av dine egne penger? Som i tilleg kom fra kredittkort? Hvor DU blir stående med gjelda? 

Anonymkode: 8e247...ab7

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omsorg kan komme i mange former. Streng omsorg er en av de og er etter min mening helt nødvendig for at vedkommende skal forstå at man har et problem. En avhengighet kan ikke hjelpes når vedkommende selv ikke innser at man har et problem og trenger hjelp. 

Anonymkode: 55df1...22d

• Liker 1
Skrevet

Dumpa og anmeldt. Han får ikke røre mine penger, og jeg er totalt mot spilling. Gidder ikke fikse noen som sliter med det.

Anonymkode: b2ac7...99a

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bedt han ringe foreldrene sine/en kompis for å få tak i de pengene asap.

Anonymkode: 4a6e8...b92

Skrevet

Hvordan har han tilgang til ditt kredittkort? 

Skrevet

Du trenger ikke å tilbakebetale spillegjeld

"Pengespill er i dag lett tilgjengelig over internett, og mange bruker kredittkort for å finansiere spillingen. Dette har ført til at flere opparbeider seg en enorm spillegjeld, som i ekstreme tilfeller kan føre til økonomisk ruin for den enkelte. Mange er imidlertid ikke klar over at spillegjeld i flere tilfeller ikke må tilbakebetales. En sier at slike avtaler juridisk sett er ugyldige, slik at det ikke er nødvendig å oppfylle forpliktelsene som følger av avtalen."

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva hadde du gjort dersom samboeren din hadde spilt bort 60 000 kr fra kredittkortet ditt?

Anonymkode: 2a4cb...f21

Anbefaler at du prøver å få din samboer hektet på Dota2, League of Legends og sånt. Det er mindre farlig enn poker og norsk-tipping.

Anonymkode: 72c85...930

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Horten Market skrev:

"Pengespill er i dag lett tilgjengelig over internett, og mange bruker kredittkort for å finansiere spillingen. Dette har ført til at flere opparbeider seg en enorm spillegjeld, som i ekstreme tilfeller kan føre til økonomisk ruin for den enkelte. Mange er imidlertid ikke klar over at spillegjeld i flere tilfeller ikke må tilbakebetales. En sier at slike avtaler juridisk sett er ugyldige, slik at det ikke er nødvendig å oppfylle forpliktelsene som følger av avtalen."

Leste du egentlig hele linken du la ut?

Anonymkode: d7da8...378

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du egentlig hele linken du la ut?

Det er opp til TS å studere artikkelen og vurdere om den kan være aktuell i hennes tilfelle. Har fyren spillavhengighet? Er det snakk om utenlandske spillselskaper? Det kjenner ikke vi til. TS kan vite noe om det.

Skjønner du tegningen?

Skrevet
2 timer siden, Horten Market skrev:

Spillselskapene bruker visst et mellomledd, slik at kredittselskapene teknisk sett ikke MÅ vite at pengene gikk til spill. De vet det så klart, men det kan ikke bevises. Er jo verdt å sjekke ut om det var tilfellet her så klart. 

TS: jeg ville prøvd å skaffe han hjelp først, og dumpet han hvis han ikke fulgte det opp eller sprakk. Du må også få han til å ta opp et eget lån for å dekke ditt så fort som mulig. Hvis ikke det går må du få han til å signere en skriftlig tilbakebetalingsplan, hvor han bekrefter at disse pengene var et lån. Eller du kan anmelde han så klart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...