helenaa Skrevet 14. januar 2005 #1 Skrevet 14. januar 2005 Er det noen som kan anbefale hotell i Vilnius? Det viktigste er at det ligger sentralt, at det er billig og at det er bra (prioritert rekkefølge). Er det noen andre steder vi børe besøke når vi først er i Lithauen? Vi har mange dager til rådighet... Er spent på svar!
nyibyen Skrevet 15. januar 2005 #2 Skrevet 15. januar 2005 Hei! Bodde noen måneder i Vilnius og studerte på univeritetet i byen, og kan bare si at Vilnius er en flott by, og Litauen er et vennligsinnet land med kjekke folk og mye spennende å gjøre. Bodde på studenthjem, så jeg kan desverre ikke anbefale deg noe hotell, men jeg kan komme med et par andre tips: En pub, Prie Universitetas baras (el.l.) med billig øl, god mat, fullt av folk fra ca 20-35 år, hver torsdag hadde de filmvisning på stort lerret og filmene var ikke dubbet!! De store markedene utenfor byen: ta en taxi (billig!) eller gjør som de innfødte, ta en buss til det største markedet utenfor byen. Husker ikke hva det heter, men det finner du ut der borte. Der selges alt mulig, fra rustne bildeler til falske adidas-jakker. Trakai, et nydelig gammelt slott med små innsjøer rundt, er ca en times kjøring fra Vilnius. Virkelig nydelig. Jeg var der en sommer, og da kan man bade der, og leie trøbåter. Ellers, hvis dere har VELDIG god tid, kan dere jo ta bussen til Riga og tilbringe en da der, og ta bussen tilbake samme kveld? Da får man jo sett litt av latvia, og litt landskap underveis.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Du kan for eksempel bo på hotel Dvaras http://www.dvaras.lt/ Et lite og koselig hotel med kun 7 rom som ligger rett ved gamlebyen. Lin er veldig billig i Vilnius, husker selvfølgelig ikke hva stedene heter men på torvet ved rådhuset ligger det to butikker som har godt utvalg. En med klær og en med annet utstyr (duker, sengetøy). Dere bør også besøke en av de lokale pubene og smake på et variert utvalg av potetretter. KGB museet er også verdt et besøk. Stikk også innom en av de katolske kirkene i byen (det er en på hvert hjørne). nero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå