Gå til innhold

Har du opplevd store økonomiske omveltninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten den ene eller andre veien?

Hva skjedd, hvordan påvirket det deg og ble livet mye bedre eller verre enn det hadde vært?

Anonymkode: 4bbd9...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja fra avdelingsleder i kontormiljø i det private næringsliv med egen bolig til kronisk sykdom, ufør og nå i leilighet. Sum summarum, lykke i ulykka, så er jeg nå gjeldfri og har det greit økonomisk. 

Anonymkode: 61325...149

Skrevet

Vant 480 kr på tipping en gang.

Anonymkode: ec68f...f8c

• Liker 2
Skrevet

Ja, tidligere jobbet jeg 100% ++ og bodde i stor enebolig med ektefelle og felles barn. Økonomien var god. Fikk påvist kreft, måtte gjennom massive behandlinger og hadde svært redusert funksjonsnivå etterpå og endte opp som skilt, ufør og alenemor i mindre leilighet. Klarer meg greit, men har tapt mye både økonomisk og sosialt på å bli syk. Unner ingen å gå gjennom det samme.

Anonymkode: 26614...6c0

• Liker 1
Skrevet

Mistet jobben i oljekrisa. Var ikke oljearbeider. Måtte etterhvert flytte, mannen måtte finne ny jobb, leiligheten selges med tap. Ikke sånn jeg hadde sett for meg fremtiden, men vi har startet på nytt. 

Skrevet

Ja. Mannen på 50% ufør og jeg fra full jobb og greit betalt til en liten deltidsjobb. Det har gått ganske greit, men det er klart det merkes. Det som hjelper er at jeg alltid tenker at jeg ikke skal kjøpe noe. Kjøpte mye dritt før, pyntestæsj til huset, cafebesøk etc. Når man skreller vekk endel av det som ikke gir deg noe, gir det faktisk gevinster.
Men jeg har endel trekk på konto som jeg ikke har hatt råd til også. Det er kjipt med ekstra gebyrer, kan jeg berette.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vant 480 kr på tipping en gang.

Anonymkode: ec68f...f8c

Spørsmålet er; hvilken stor omveltning utgjorde det for deg?

Anonymkode: 4bbd9...e04

• Liker 1
Skrevet

Opplever en nå. Ble student etter å ha jobbet fulltid i noen år. Flyttet hjem til foreldrene mine og skal snart begynne å søke etter deltidsjobb. I utgangspunktet så trives jeg med dette og tror at alt skal gå bra men noen ganger blir jeg nervøs og usikker. Jeg håper at det er midlertidig og normal reaksjon når man endrer mye i livet sitt på en kort tid.

Anonymkode: f1ac8...21d

Skrevet

Ja, partner ga blanke f i økonomien og holdt det skjult. Har vært tøff periode det siste året, lever på lønning fra lønning (ofte ikke nok de to siste ukene), vært ekstremt nær tvangssalg og hele pakka. Det vil gå noen år før det er ferdig. Men det er slitsomt å hele tiden bekymre seg for om vi får betalt alt som skal betales. Heldigvis har ikke jeg fått betalingsanmerkninger på grunn av det. Men jeg bruker mye energi på å lete etter løsninger og bekymre meg for hvor mange regninger klarer jeg å betale nå. Jeg har tatt kontroll over pengene, men det er fader meg tungt! Alt ble på en måte satt på pause: ikke kan du gå ut å spise, dra på kino, ferie eller noe. Egentlig var planen å starte med barn sommeren 2018, det skjer definitivt ikke. Men men, det ordner seg nok til slutt? Håper jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde drømmejobben ,  nettopp kjøpt småbruk og fyllt det med dyr. Ble svimmel og falt om en dag, ble funnet av forbipasserende i skogen. Takker gud for det, jeg bodde langt vekk fra folk så dette var bare flaks. Når jeg våknet var der på sykehus, hadde redusert følelser i store deler av kroppen, inkludert munn og talekontroll. Etter flere måneder med tester og eksperter fant de ut at jeg har en medfødt sjelden sykdom jeg ikke en gsng husker hva heter. Fikk beskjed om at dette er bare forstadiet og at det vil forverre seg. Ble ufør omtrent med en gang, kort tid etterpå gikk gården og endte opp i en liten leilighet jeg leier under noen. Heldigvis er de verdens snilleste mennesker og kommer ofte på døra bare for å gi meg boller eller lese avisen og småprate. Så ja.. store omveltninger kan en si.

Anonymkode: 8e5b0...dcf

Skrevet

Hadde en bedrift med eksen. Han var utro, underslo penger fra bedriften, alt gikk i dass. Flyttet, tok utdannelse, begynte på ny igjen. Har ny samboer og hus.

Anonymkode: 28635...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...