Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med skikkelig skyldfølelse her, uansett hvor teit det må høres ut. Stemplet ut 6 minutter før arbeidsdagen var slutt. Hadde jo ikke mer å gjøre og folk begynte å gå for å skifte, men jeg stemplet ut før jeg gikk og skiftet, når jeg egentlig burde gjort det etter jeg hadde skiftet. Føler meg jo ganske hysterisk som har skyldfølelse for noe sånt, men er redd formannen skal tenke jeg er lat?? Gir dette veldig dårlig inntrykk? Får jeg minus på fleksitiden nå? Herregud :icon_lol:

Anonymkode: 13516...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er første gang det skjer så går det nok helt bra :) 

Anonymkode: 42681...da8

Skrevet

kommer helt an på reglene deres på arbeidsplassen. 
Ene stedet jeg jobbet, så brydde dem seg ikke om noen minutter her og der. 
Andre stedet så "samlet" dem opp minuttene, og 7 minutter på en uke ble trekk i lønn. 

Anonymkode: 66588...9ae

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om dette er første gang det skjer så går det nok helt bra :) 

Anonymkode: 42681...da8

Begynte i jobben på mandag, og i dag var første ordentlige arbeidsdag, så det var også første gang jeg stemplet. Er derfor jeg er så redd for å gi dårlig inntrykk, haha.

Skrevet (endret)

Hva med å bare passe på å stemple ut noen minutter senere enn du skal noen dager i neste uke? 

Endret av Zwish
.
Skrevet

stemplet hva? formann? Skjønner ingenting.

Er folk vanligivs på jobb når de ikke jobber?

Skrevet
Akkurat nå, Zwish skrev:

Hva med å bare passe på å stemple ut noen minutter senere noen dager i neste uke? 

Er selvsagt ikke et problem det, men det blir isåfall bare å sitte og vente på at klokka skal gå. Har litt firkantede overtidsregler som sier at man bare skal jobbe overtid dersom formannen ber om det, noe jeg ikke ser som sannsynlig akkurat nå. Vet ikke om det har noen sammenheng med fleksitid da, men siden jeg ikke blir bedt om å jobbe overtid, så kanskje de ekstra minuttene jeg er der ikke kommer inn på fleksikontoen? Aner virkelig ikke.

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

stemplet hva? formann? Skjønner ingenting.

Er folk vanligivs på jobb når de ikke jobber?

Hæ? Man stempler inn når man kommer på jobb og stempler ut igjen når man skal hjem, for å registrere timene man er på jobb. Formannen er lederen på avdelingen jeg jobber på, og da min nærmeste overordnede. Var det det du lurte på? :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Man stempler inn når man kommer på jobb og stempler ut igjen når man skal hjem, for å registrere timene man er på jobb. Formannen er lederen på avdelingen jeg jobber på, og da min nærmeste overordnede. Var det det du lurte på? :) 

Ja. Jeg skjønner ikke helt normale jobber. De virker så knotete.

Skrevet

Der jeg jobber så går vi i minus hvis vi stempler ut før vi skal. Dette kan vi jobbe inn ved å være på jobb lenger en annen dag. Vi får plusstid når vi er på jobb lenger, og kan dermed gå tidligere andre dager. Kanskje det er sånn det funker hos dere også? Har man mye minustid vil ikke dette bli trukket fra lønna før neste kalenderår, og man kan ha et visst antall minustimer og et visst antall plusstimer. 

Anonymkode: b794f...b9f

• Liker 1
Skrevet

Herlighet så rigid enkelte arbeidsplasser er. Noen ganger går jeg et kvarter før, men da har alle andre gått, så da merker de det ikke uansett :fnise:. Men stort sett er jeg alltid 30 min-1,5 time lenger enn jeg egentlig skal (uten å skrive overtid.. Så jobber gratis). Sånn sett greit for sjefen at vi ikke logger oss inn/ut tror jeg. Men 6 min kan ikke bety så mye, men du kan jo bare sørge for å logge deg ut etter du skifter fremover :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Der jeg jobber får man minus hvis man stempler ut før tiden, men ikke pluss dersom man stempler ut etter tiden... Man får heller ikke pluss dersom man stempler inn før tiden. Steinalderen hei på deg. Er det rart folk ikke gidder yte akkurat mer enn de må? Har flere ganger vært kaos på jobb når man kommer dit 10-15 min før, men av prinsipp sitter jeg da på pauserommet til jeg kan stemple inn og få lønn. Mens det forventes at man jobber 10-15 min lenger dersom det er behov UTEN å få betalt. Tenk om det hadde vært litt mer fleksibelt rundt akkurat disse minuttene, da tror jeg mange hadde gjort en bedre jobb fordi man får tillit og jobben man gjør blir anerkjent. 

TS- ville bare sørget for å stemple ut på tiden fremover :) Så ser du nok fort hvordan de som har jobbet der lenge gjør det. Er ulike regler på ulike arbeidsplasser :) 

Anonymkode: 76a3f...51d

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, amativeReflection skrev:

Nei, det krever nok litt større hjernekapasitet å forstå slike kompliserte sammenhenger.

Anonymkode: ebe27...51f

• Liker 7
Skrevet

Dersom det blir bråk av dette, så søker du deg ganske enkelt vekk. Som regel skjer det ikke noe mer enn at du bare jobber 6 minutter mer en dag. 6 min "overtid" en annen dag er overkommerlig ;)

Anonymkode: c1331...a9b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det krever nok litt større hjernekapasitet å forstå slike kompliserte sammenhenger.

Anonymkode: ebe27...51f

For en teit kommentar!  Alle har ikke samme erfaring som deg vet du! Og folk må da få spørre!!

Anonymkode: 9b570...5f3

Skrevet

Hvis du har fleksitid så jobber du bare inn de 6 minuttene en annen dag. Det går ikke på overtid. Om du har så mye å gjøre en dag at du blir stående noen minutter over før du blir ferdig, så går det på fleksien. Du får ikke overtidsbetaling for de minuttene.

Men hvis du har kjernetid, så skal du ikke stemple ut før kjernetiden er over uten avtale.

Anonymkode: 03a67...9a7

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Sitter med skikkelig skyldfølelse her, uansett hvor teit det må høres ut. Stemplet ut 6 minutter før arbeidsdagen var slutt. Hadde jo ikke mer å gjøre og folk begynte å gå for å skifte, men jeg stemplet ut før jeg gikk og skiftet, når jeg egentlig burde gjort det etter jeg hadde skiftet. Føler meg jo ganske hysterisk som har skyldfølelse for noe sånt, men er redd formannen skal tenke jeg er lat?? Gir dette veldig dårlig inntrykk? Får jeg minus på fleksitiden nå? Herregud :icon_lol:

Du har jo vært på jobb lengre enn du skulle stemple for, og så har du dårlig samvittighet? Hvis du hadde blitt stående igjen og skravle, for så å stemple ut, kunne du kanskje hatt dårlig samvittighet. Men skiftingen må jo være en del av arbeidstiden. Hvis du er redd det skal se ut som du har gått for tidlig, så spør formannen om du skal stemple før eller etter skifting. Og når han (forhåpentligvis) sier etter, så sier du åja, da gjorde jeg det feil sist. Og så er den saken over. Kanskje han gir deg tilbake minuttene dine også, hvis han er grei.

Anonymkode: ffb14...5bf

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber får man minus hvis man stempler ut før tiden, men ikke pluss dersom man stempler ut etter tiden... Man får heller ikke pluss dersom man stempler inn før tiden. Steinalderen hei på deg. Er det rart folk ikke gidder yte akkurat mer enn de må? Har flere ganger vært kaos på jobb når man kommer dit 10-15 min før, men av prinsipp sitter jeg da på pauserommet til jeg kan stemple inn og få lønn. Mens det forventes at man jobber 10-15 min lenger dersom det er behov UTEN å få betalt. Tenk om det hadde vært litt mer fleksibelt rundt akkurat disse minuttene, da tror jeg mange hadde gjort en bedre jobb fordi man får tillit og jobben man gjør blir anerkjent. 

TS- ville bare sørget for å stemple ut på tiden fremover :) Så ser du nok fort hvordan de som har jobbet der lenge gjør det. Er ulike regler på ulike arbeidsplasser :) 

Anonymkode: 76a3f...51d

Sånn var det det jeg jobbet før og. Eller er ikke det når jeg begynte men fikk sånt system etter hvert. Alltid stress og dårlig bemanning og, og så når man en gang i skuddåret ble 10min tidlig ferdig så kunne man ikke gå uten trekk i lønn. Ble trukket for 1min for lite arbeidstid i løpet av en måned en gang! Da ble bare minustid og ikke plusstid registrert som sagt, så var ikke reelt at jeg hadde jobbet et minutt for lite en gang. Et minutt...

Og ja, det ender med at folk gjør en dårlig jobb.. endte med at jeg begynte å gå virkelig på sekundet når jeg var ferdig, uansett om hele arbeidsplassen sto på hodet og det var masse igjen å gjøre. Ja også at jeg sa opp så snart sjansen bød seg da :fnise:

Uansett, blir sikkert ikke noe drama ut av 6min ts. I verste fall hvis dere har et veldig ridig system blir du trukket bittelitt i lønn. Men tviler på du får kjeft eller noe. Bare skift først og stempl ut på veien ut fra nå av hvis dere er litt tidlig ferdig :P

Anonymkode: 78b3a...8b2

Skrevet
På 25.8.2017 den 19.28, amativeReflection skrev:

For en idiot du fremstiller deg selv som! Get a grip. Vedder på at du jobber i kassa på Kiwi selv, og sitter der og troller og tøffer deg. Patetisk!

Anonymkode: 1bd81...be7

Skrevet

Trodde stemplingsmasking var noe de brukte på fabrikker 50 år tilbake? Jeg har arbeidstid fra 8-16. Da er jeg på jobb i de timene. Kommer jeg 10 min for sent jobber jeg tinnin ekstra. Jobber jeg overtid sier jeg det til sjefen og får OT betalt. Er det så mange som lurer seg unna at man trenger stemplingskort?

Anonymkode: e2af1...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...