Gå til innhold

Flytte til Vinstra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, det vil si min datter, min samboer og jeg bor i en større by på vestlandet. Samboeren min er tilbudt jobb i Oppland, nærmere bestemt Vinstra.  Jeg vet ingenting om stedet, og må innrømmer at jeg har litt blandede følelser angående dette. Samboeren min vil gjerne prøve, men jeg har også min datter og meg selv å tenke på. Datteren min har ett år igjen på ungdomsskolen og jeg er i full jobb her. Jeg vet ingenting om stedet, jobbmulighetene der eller noe om skolene, eller hvem jeg kan ta kontakt med angående dette. Jeg vet ikke hva jeg spør om her, men er i villrede. Jeg trives godt her vi bor, som er hjemstedet vårt, og lurer litt på om vi kan bli værende her mens mannen min reiser bort og jobber der og pendler?  Det er snakk om et engasjement for 2 år med mulighet for forlengelse. 

Anonymkode: 8af7f...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et veldig lukrativt oppdrag?

Jeg har hytte i området og har oppholdt meg en del der, men det er jo selvsagt veldig lite...hadde neppe likt å bo der som ungdom.

Anonymkode: d3234...5bb

Skrevet

Det blir veldig mye å vurdere her. Hva med jobb til deg? Og er faren til datteren din inne i bildet? 

Tror jeg ville vært meget forsiktig med å flytte uten å ha fått egen jobb på forhånd.

Anonymkode: bb04f...22b

Gjest Springfjær
Skrevet (endret)

Jeg har bodd på Vinstra i flere år, som innflytter. Jeg har endt opp med å ELSKE stedet. De har en flott ungdomsklubb for dem som har barn. Idrettsbane (kåja) hvor det er fotballbane, løpebane, volleyball, basket. Lurer på om de har fått skateboard bane nå også. 

De har to puber, kolonialen pub og ysteriet. Kolonialen er stedet for de voksne, veldig rolig og god atmosfære med masse liveband utover fra høsten og til tidlig sommer. Ysteriet er en ungdompub med alt for høy musikk og mindreårige.

countryfestival 👏🏼 

De har jo bygd ut kjempemye nå, så det er ekstremt mange div butikker der. Får snart flere også. 

Det ligger bare en times tid fra Lillehammer, en halvtime ca fra otta. 

Vinstrafolket kan være vanskelig å komme innpå, men når du først finner dine mennesker der så har man venner for livet. 

bare spør hvis du lurer på noe :) 

Endret av Springfjær
Skrevet

De jeg kjenner fra Vinstra er skikkelig mobbere og ekle folk. Kan være jeg har vært uheldig. Håper nesten det.

Anonymkode: 7922c...ff4

Gjest Springfjær
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De jeg kjenner fra Vinstra er skikkelig mobbere og ekle folk. Kan være jeg har vært uheldig. Håper nesten det.

Anonymkode: 7922c...ff4

Da tror jeg du har vært veldig uheldig :) jeg kjenner noen der som er i overkant store i kjeften. Men de fleste er faktisk veldig fine mennesker. Men idioter finner man over alt :P 

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ha ikke flyttet enda. La mannen pendle til og fra jobb, så flytter dere når datteren deres er ferdig på ungdomsskolen. I mellomtiden får du også muligheten til å søke på jobber i området rundt Vinstra og bli kjent med stedet og miljøet. Tror ikke Vinstra har det beste jobbmarkedet akkurat, men det avhenger jo hva du er utdannet.

Men har du snakket med datteren din om dette, hva ønsker hun? Klarer hun å bli splittet i fra vennegjengen sin? Det å begynne på en ny ungdomsskole nå i Vinstra, og på videregående skole neste år kan være en vanskelig overgang. To skole bytter på 1 år.

Anonymkode: bf922...e66

• Liker 1
Skrevet

Dere får ha et avstandsforhold da. Når du selv har valgt å få barn så får du prioritere det. Man flytter ikke et barn fra alt det barnet har kjent og kjært spesielt i en så sårbar alder som man er i når man går siste året på ungdomsskolen. Barnet kommer først. 

Anonymkode: 3e3db...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...