AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Har nettopp begynt på mitt andre studieår og hele første året så hadde jeg omtrent aldri tid til å være sosial. Samme opplegg ca blir det i år da jeg jobber de samme dagene. Man. Skole 08 til 15. Jobb 16 til 22 Tirs skole 08 til 14. Leser studier på egenhånd på kveldstid 3 til 4 t. Ons skole 08 til 15. Leser like mye som på tirs på egenhånd. Tors. Jobber annen hver tors og da er dagen samme som mandager. Torsdagene jeg har fri går gjerne i studie lesing 4 t utenom skolen. Fre skole 08 til 15. Leser 2 t og ukentlig rengjøring. Lørdag.. jobber annen hver lørdag ellers så bruker jeg dagen på venner Søndag leser studier 5 til 6 t. Jeg er ingen topp student. Ligger på B eller c. Jeg leser som regel 15 til 20 sider for et fag daglig og tar notater av det jeg leser. Som regel går jeg gjennom 2 eller 3 fag når jeg først leser på egenhånd. Jeg skjønner ikke hvordan andre har så mye tid til et sosialt liv utenom? Det har ikke jeg.. Anonymkode: 683a7...035
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Enten jobber du lite effektivt eller så føler du bare ikke at du kan ta deg tid til det. Hvis det sistnevnte gjelder bør du legge det litt til side og ta deg tid til det. Prioritere det i timeplanen. Det er ikke slik at du vil se særlig forskjell i karakterer bare fordi du tar en kveld i uka forbeholdt til sosiale aktiviteter. Så kan du jo også finne tid der det passer. Halve søndagen kan du jo for eksempel bruke til sosialt uten at det går utover lesingen din. Hva er det du egentlig studerer? Jeg synes selv du bruker ganske mye tid sammenlagt, men dersom skoledagen din i hovedsak er praksis/lab/gruppesamlinger er det jo mer forståelig at det blir mye når lesing kommer i tillegg. Anonymkode: 45b15...1c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå