Gå til innhold

Noen veganere som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha selskap der vi skal servere tapas. Det kommer ett par veganere i selskapet, så jeg tenkte å tilpasse noen av rettene til vegansk kosthold. Men jeg trenger litt hjelp til å sjekke opp om enkelte ting er veganske, da jeg er litt usikker hva jeg skal se etter når det ikke er ting som er helt åpenlyst. Vet at jeg ikke skal steke i smør, men går melkefritt smør greit eller er det bare olje? 

Er vanlige tacolefser veganske? Eller lefsene til santa Maria jamaican street food? Hvordan er det med brød kjøpt i butikk, er det noen veganske alternativer her? Tenker da helst på brød ala baguetter eller annet fint brød til å lage bruschetta med tomat, stekt sopp og tapenade. 

Noe jeg må tenke på som ikke er helt åpenlyst for en ikke-veganer eller produkter som er veganske som jeg kanskje ikke tenker på at er det? :) 

Anonymkode: bf76c...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være vegansk smør, ikke bare melkefritt. For de tilsetter likevel animalske ingredienser, som animalsk d-vitamin, selv om den er melkefri.

De fleste tortillalefser og brød er veganske, men er lurt å dobbeltsjekke.

Selv om mange produkter kan se ut til å være veganske, er det ikke alle som er det. Mange e-stoffer er animalske feks

lykke til! 😊

• Liker 1
Skrevet

Du får veganske kjøttboller, burgere o.l. som de fleste veganere blir kjempeglade for å få servert! Halsan kök er å finne i frysedisken på de fleste større matbutikker, de er bra. Hummus er (hjemmelagd) guacamole er fint å ha, siden de fleste diper og dressinger som regel inneholder meieriprodukter.

På brød og lefser skal det stå innhold på pakningen. Det kan være melkepulver i, og da er det ikke vegansk. Men det er sjeldent, det meste av slike bakevarer er vegansk i Norge.

Og i min erfaring er det bare å spørre dem om det er ting du lurer på, de jeg kjenner som er veganere blir bare kjempeglade når noen er interessert i å tilrettelegge for dem!

www.veganmisjonen.com er en kjempefin blogg for oppskrifter på alt mulig :)

Anonymkode: f063c...c23

Skrevet

Soft flora som er melkefri er ikke vegansk(innholder d3 som er uvunnet fra saueull),så enten kan du kjøpe Berit Norstrand rapskokos,eller så kan du rett og slett bruke olje :) Vanlig santa maria tortillalefser er veganske. De fleste brød er veganske. Les bak brødet. Og husk honning er heller ikke vegansk.

Anonymkode: ce77c...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...