AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Jeg er mamma til en vidunderlig liten tass på 4 år. For meg er han hele verden Da han ble født skreik han som de aller fleste andre barn, og utviklet seg i forhold til normalen i alle retninger. Men, han har vært mye syk..og veldig syk når han blir det. En vanlig forskjølelse utvikler seg som regel til lungebetennelse, og litt vondt i halsen ender opp med alvorlig halsbetennelse. Vi ender som regel på sykehuset på grunn av høy feber som ikke lar seg senke, og sykdom som er vanskelig å behandle hjemme. Han er en tøffas som smiler gjennom tårene og sier tusen takk til den som må ta blodprøver på han, og han vet nøyaktig hva det skal tas blodprøver av..fordi han har gjort det så mange ganger. En gang hadde han svineinfluensa..det var ille. Du vet frykten for å miste barnet ditt? Den satt som en klump i magen de 2 ukene det sto på som verst, mens vi holdt han i handa i sykesenga. Det var skremmende, og det var vondt. Første halvåret av 2017 var han i barnehagen 4 uker av 3 mnd, resten var han syk. Immunforsvaret hans fungerer ikke som det skal, og han har lite antistoffer. Vaksinene vi tar responderer han ikke på, selv om vi prøver igjen og igjen.. Vi har to andre barn også, som aldri er syke, så det er vanskelig å finne ut hvorfor akkurat hans immunforsvar er som dette. Ingen andre i familien har dette. Vi er helt avhengige av at friske barn som responderer på vaksinene faktisk vaksinerer seg..vårt barn kan bli alvorlig syk, og enda verre av sykdommene det vaksineres mot, han er et såkalt risikobarn. Jeg er helt avhengig av at andre tenker på risikobarnet vårt. Jeg orker ikke tanken på hva som kan skje om ikke..vær så snill, vaksiner barnet ditt! Både for ditt barns helse, og for barna rundt. Anonymkode: 64c39...0e3 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Jeg er enig i at alle burde følge vaksineprogrammet. Problemet er dog at din sønn, Og andre utsatte, utsettes i større grad for fare av uvaksinerte voksne enn uvaksinerte barn ihvertfall her i Norge. Det er svært svært få barn som ikke vaksineres kontra den enorme mengden voksne som ikke revaksinerer seg mot b.l.a kikhoste. Jeg kjenner til flere foreldre som har smittet sine små hvor resultatet har blitt alvorlig. Videre er faktisk vannkopper en vel så reell fare for immunutsatte og er du engstelig bør barna i bhg til sønnen din vaksineres mot det samt såklart de vanlige influensa vaksinene og de andre virus. I USA er dette Helt vanlig. Skjønner ikke hvorfor det ikke er det her Anonymkode: 10eaf...9b4
Vera Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at alle burde følge vaksineprogrammet. Problemet er dog at din sønn, Og andre utsatte, utsettes i større grad for fare av uvaksinerte voksne enn uvaksinerte barn ihvertfall her i Norge. Det er svært svært få barn som ikke vaksineres kontra den enorme mengden voksne som ikke revaksinerer seg mot b.l.a kikhoste. Jeg kjenner til flere foreldre som har smittet sine små hvor resultatet har blitt alvorlig. Videre er faktisk vannkopper en vel så reell fare for immunutsatte og er du engstelig bør barna i bhg til sønnen din vaksineres mot det samt såklart de vanlige influensa vaksinene og de andre virus. I USA er dette Helt vanlig. Skjønner ikke hvorfor det ikke er det her Anonymkode: 10eaf...9b4 Du har et veldig godt poeng! Dog er det slik at uvaksinerte voksne ofte bringer med seg uvaksinerte barn. Jeg ser skumle tendenser til skremselspropaganda MOT vaksinasjon bla på newsfeeden min på facebook. Og dette er foreldre som lar være å vaksinere barna sine. Det burde egentlig være slik at i barnehager med uvaksinerte barn skulle det vært oppslag om det, slik at foreldre med risikobarn kunne velge selv. Jeg har også et barn som ikke har respondert skikkelig på vaksineprogrammet (men vi prøver en gang til, med vaksinene som ble gitt i spedbarnsalder, samt vaksinene som blir gitt på barneskolen (barnet er i barnehagealder) og krysser fingrene for at det skal fungere denne gangen. Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger bort vaksineprogrammet?? Å kunne forebygge alvorlig sykdom hos barn burde vært førsteprioritering hos foreldre..? Vi er til og med så heldige at vaksinene er gratis i dette landet. Endret 25. august 2017 av Vera
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 7 timer siden, Vera skrev: Du har et veldig godt poeng! Dog er det slik at uvaksinerte voksne ofte bringer med seg uvaksinerte barn. Ikke nødvendigvis. Kjenner flere som i utgangspunktet er opptatt av å følge vaksiner for sine barn men glemmer at de selv må ta oppfrisknings vaksine hvert 10 år. Nå er alle mine vaksinert.. men da de var under 3 mnd var jeg engstelig for alle de glemske voksne som i utgangspunktet er tilhengere av vaksiner men som ikke gidder å huske på å fylle opp. De sprer jo smitte! Det er derimot null drama rundt disse, alle er opptatt av de ytterst få som ikke vaksinerer barna sine.. men null fakkeltog mot den enorme risikoen med uvaksinerte voksne (som ikke har fylt på hvert 10 år!) Anonymkode: 10eaf...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå