Gå til innhold

Flekkete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet noen hvordan jeg kan få bort disse stygge flekkene på kjøkkenbenken min?

Hva kommer de av og hva må jeg bruke av vaskemiddel? 

thumbnail_20170820_195025.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke se noen flekker på det bildet. Er det mulig å ta et bilde der de kommer bedre frem?

Anonymkode: e19ed...b75

• Liker 1
Skrevet

Eller ... er det mulig du mener de lyse stripene omtrent midt i bildet og nedover mot venstre? I så fall får du nok ikke vasket dem vekk, siden det er strukturen i treverket som er sånn. 

Skrevet

Ja det er de hvite flekkene jeg vil ha bort for de har ikke vært der før. Så det er ikke mulig å polere de bort eller noe sånt?

Skrevet

Det er treverket som har fibrene omtrent parallelt med overflaten i et lite område, og disse får du ikke fjernet uten å pusse/slipe dem bort og lage søkk (av ukjent dybde) i plata. Flekkene er glattere, blankere og antakelig hardere enn treverket rundt, og vil derfor ikke trekke til seg olje eller farge like godt. 

Jeg hadde ikke brydd meg om det. Dette er naturlige variasjoner i treet, og på en måte en del av "pakka" man får når man velger naturmaterialer (i alle fall om man ikke betaler ekstra mye for å unngå det). For meg er det faktisk en del av sjarmen. :) 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om det var min leilighet men nå er det bare en leilighet jeg leier og hun er veldig nøye med flekker /riper. hun gikk gjennom hele leiligheten og skrev ned hvor det var riper osv.. itilfelle det kommer nye.

Jeg kan ikke huske at kjøkkenbenken var så flekkete før vi flyttet inn :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...